Silniční setup s 32 mm Gatorskiny, 40 mm Equatory a kazetou 10-36z.
Terénní setup se 40 mm Tufo Thundero, nízkými karbony Boyd cycling Prologue a kazetou 10-44 z.
Převodový systém 44x10-36 mi na silnici stačí i v Alpách nebo Pyrenejích.
Anatomická řídítka Vision Trimax carbon 4D Ergo Compact. Z Ergonů na bajku mám zhýčkané ruce, takže běžné berany s kulatým profilem už nesnesu :-) . Místo cyklocomputeru používám většinou hodinky Garmin Fénix 3.
Sedlo Brooks C17 Cambium carved.
Kotouč Sram Centerline 2-piece rounded, červené poklice KCNC jako vzpomínka na dobu nedávno minulou :-).
Elegantní, poměrně lehké (280 gr), ale taky malinko nepraktické jednostranné pedály SPD ES600
Originální blatníky Canyon určené právě pro gravelbiky tého značky.
Obnova vozového parku pokračuje. Hledal jsem moderního nástupce bílého Maxbika CX4000. Tedy kolo určené převážně na silnici, aby se vešly 32 mm gumy s blatníky, elektrika, levnější karbonová kola, nemusí to být extra raketa, aby mi drahá polovička uvisela po rovině v háku, ale zároveň, aby mě kolo bavilo. V hledáčku jsem měl nejdříve dvojplošníka Grail CF SL7 eTap, ale dostupnost byla až někdy na jaře, tak jsem nakonec vzal hliníkového bráchu a poladil karbonovými koly a větším 44z převodníkem pro silniční použití.
(vloženo 7.10.22)
Značka | Canyon |
Model | Grail Al |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | L |
Hmotnost | 9.60 kg silniční setup s blatníky a koly Equator |
Kliky | SRAM Rival D1 Wide, 44T |
Středové složení | SRAM Pressfit DUB Wide |
Měnič | SRAM Rival XPLR eTap AXS |
Řazení | SRAM Rival eTap AXS |
Kazeta | SRAM Rival XPLR XG-1251, 12-speed, 10-36 nebo 10-44T |
Řetěz | SRAM RIVAL D1 |
Brzda přední | Sram Rival |
Brzda zadní | Sram Rival |
Ráfek přední | Equator nebo Boyd cycling Prologue |
Ráfek zadní | Equator nebo Boyd cycling Prologue |
Pedály | Shimano PD-ES600 |
Řídítka | Vision Trimax carbon 4D Ergo Compact |
Představec | Canyon V13 90 mm |
Sedlovka | Giant Contact carbon |
Sedlo | Brooks C17 cambium carved |
Pláště | Continental Gatorskin 32 mm / Tufo Thundero 40 mm |
Vepředu se vleze 45 mm v pohodě, vzadu je 45 už úplná hrana na ježdění za sucha, v blátě nepoužitelné. Třeba Tufo Thundero 44 mm nebo Schwalbe G-one bite 45 mm (v reálu cca o 1 mm užší než Thundero) dopředu napohodu, dokonce se vleze i pod blatník, dozadu natěsno, raději dát 42 mm nebo 40 mm.
Nevis kolik je max pruchodnost plastu? Nikde se to nemuzu docist. Diky
Parádní pracant, elegantní. Ještě plácačky na ty blatníky, ať mají nějaký smysl.
depresy s tema svarama se moc neserou no a ta yadni stavba u te pevne osz se me taky nelibi.. Ale funkcne urcite pecka kolo..
7.10.22 23:55
goldfrapp. Grizl je subjektivně mnohem tvrdší kolo než Grail Al, takže to nedokážu objektivně zhodnotit. Houpací sedlovka viditelně pracuje, ale jaký bude její reálný přínos pro subtilnějšího a celkově pohodlnějšího Graila těžko říct.
Singlespeed: Díky za odpověď. Ještě mi to nedá nezeptat se, když máš teď to srovnání obou sedlovek od Canyonu. Je ta dělená na Grizlovi takovej zázrak? (5 tis. bych za ni nedal, ale za půlku někde na inzerát už by se o tom možná dalo uvažovat).
Deadlift: Grizla mám do terénu, Graila mám spíše jako „endurance“ silničku. Plnokrevnou starší silničku Planet-X Pro Carbon plánuju pověsit na hřebík, přece jen už nějaké extra bomby na silnici nejezdím a vystačím si v pohodě s Grailem.
Goldfrapp: Kola Boyd Prologue mě zaujala zejména cenou, kvalita je zatím trošku záhada, žádnou pořádnou recenzi jsem nikde nenašel. Zpracování je pěkné, reálná hmotnost 1640 gr, dělají se i ve vyšší 44 mm variantě, která bude určitě o něco těžší a tvrdší. Zatím mám na nich cca 500 km a jedou solidně, žádný problém se nevyskytl.
Přesně si říkám, kde je grizl?
Super! Zrovna dnes jsem na svého Graila AL (2019) nainstaloval stejné blatníky! A zároveň taky pokukuju po nějakých rychlejších kolech na silnici (přes zimu do térenu moc nejezdím a chci nějaký pár na střídačku s originál DT Swiss + Tufo Swampero 40). Takže Boyd Skyuka můžeš doporučit? Chtěl bych něco do 15 tis a osadit Tufo Comtura 4 TR 28. Díky!
jIrI: Zimák, výleťák, zájezďák, polykač kilometrů, kolo na ježdění do práce z práce…
Aduld zapomněl: nechť to líce! :-)