Ahoj, němečtí inženýři trošku nedomysleli lanko k přehazovačce. ( i presto že je to nejvyšší model).
Na první fotce je jak to bylo originál – dlouho to nefungovalo správně, pač lanko bylo moc zohlé.
Druhá fotka je funkční varianta i když ne moc pěkná… (tak to mám teď)
Hažte nějaké nápady, jak to udělat aby to fungovalo a vypadalo dobře.
Nejlépe nějací servisáci co znají nějaké vychytávky..
- AXS by to řešilo ano, ale nechci – nepsat…
- Díra jinde do rámu nechci – nepsat…
díky
(vloženo 8.10.22)
Už několik dní očekávám kdy se tu objeví fotka s krabičkou AXS Upgrade kit :)
10.10.22 09:25
Vyhodit tu kladku v přehazovačce a místo ní vyrobit kostičku s dírkou pro bovden.
10.10.22 08:01
waters: Není co řešit. Šup s ním do propadliště dějin, nejvyšší čas :-) .
ještě párkrát se vrátím do tohoto příspěvku a snad vyměním své funkční xtéčko:)))
tak vzhledem k tomu ze brake by wire maji snad jen F1 (a ani tim si nejsem na 100% jisty) tak uplne necekam ze to nekdo da nekdy na kola… ale predstava by to byla fajnova :)
Ja jeste doplnim jednu takovou nepodstatnou (v tomto pripade) ale zasadni pozitivni vec na ASX systemu… to tiz kdyz clovek sklada kolo, nebo pripadne prehazuje komponenty z ramu na ram, da se to ve finale stihnout jako servis i okenko pred vyjizdkou, tim ze se netahaji bowdeny a lanka, je to o presroubivani komponent a jedes… ted jsem prehazoval veci z HT na Fulla a bylo to od oka za pul hodky hotovy kolo :) to je takova prada dh
Přechod na AXS je v dnešní době zcela běžná věc, základní upgrade kol střední třídy a výše. Je rozumné zbavit se mechaniky, dokud ještě není úplně neprodejná.
9.10.22 13:00
Jagwire dělá extra ohebný kousky https://jagwire.com/…hift-housing
Myslím, že mají dokonce vícero typů než jen tento, toto je klasika
Deh: co je na tom tak bozi?
Mam dva znamy. Docela konzervy.
Nejdriv rikali, jak je teleskop na noc a ze je to tezky. A ted mi oba rikaj, ze nechapou, jak mohli bez toho jezdit.
A taky dost dlouho rikali, jakej je elektrika na kole nesmysl. A ted mi oba rikaj, ze uz si to bez axs nedokazou moc predstavit a rozhodne se nechtej vracet zpatky.
Za deset tisíc můžeš mít GX a už nikdy nebudeš řešit probléms bovdeny ani lanky a přesnost řazení bude nekompromisní.
Aha, místo smajlíků to dělá otazníky..
Zatím to budu řešit dal bovdenem a možná jak narazim někde na akci axs tak ho tam šupnu . Ale za 20 mi to nepřijde adekvátní vylepšení :)
8.10.22 21:23
8.10.22 20:54
Však on povolí, změkne a sáhne pod polštář :-))
Jako mít na kole Eagla, tak to AXS kupuju hned, je to fakt pecka. Nechápu, že to nechceš. Všechno ostatní bude jenom bastl.
deh píše:
ale stejně ho ukecáme, že? :)
Za mě taky dej tam AXS tuhle hazku s řazením ještě můžeš prodat čímž se ti to o něco zlevní ;) akorát si pak budeš říkat proč už jsi to neudělal dřív:D
8.10.22 20:11
ještě by bylo řešení nechat udělat v karbonservisu novou díru (starou zalepit) a patřičně to nechat dole vyztužit
Každopádně by to stálo za zkoušku. Stojí to pár kaček a bude to pudový. Buď to půjde a nebo nepůjde:)
DaD: Hned jsem napsal první co mě napadlo až potom jsem četl :), alespoň to vypadá na dobrý řešení, když to napadlo víc lidí :).
Ty bys nepřežil AXS GX za desitku?
Mrkni se na Shimano OT-RS900 bowden dávají to k ultegře hazkám je to cca 15cm kousek bowdenu a je opravdu ohebný a měkký funguje to dobře. Myslím, že by to mohlo pomoci.
8.10.22 19:18
8.10.22 19:09
Díky za postřehy :) proctu to a promyslím co s tím udělám.
Je jasné ze axs je reseni , ale nechce se mi investovat 20k.
Vrtat do řetězové vzpěry – to bych určitě nedělal. Starej rám kterej navrhovali v době kdy Eagle nebyl tak rozšířenej a počítalo se tam se Shimanem.
Řešení je AXS a nebo Shimano hazka.
nechal bych si u nejakyho profika udelat diru do zadni stavby dole.
8.10.22 15:44
jak to, že cube to má na produktový fotce a při tom to teda nepracuje?
Co by se stalo, kdybys vyvrtal rám na vstup před vzpěrou?
A popravdě..nevím, ten rám na mě nepůsobí nějak extra, že bych ho fakt chtěl…
Klidně bych ho vrátil a koupil něco současnýho.
zkrátit tu první variantu by trochu šlo, možná použít i ten ohebnější bowden co tu byl odkazován. Ale ty oblouky budou hrozně malé a bude v nich velké tření lanka, takže se bojím že to stejně bude chodit blbě… dvanáctka je na tohle háklivá.
xkratoc9: no právě že téměř na přímo. Tady to ale rozhodně nejde a to ani omylem. Byl by tam strašný ohyb a zlomilo by se to.
DaD: je to možný, ale já bych to zkusil. U Sramu se ty bovdeny dávaj hodně na přímo ne? Oko na zajíce může vrátit kdykoli :)
A nepomohlo by ten bovden ještě spíš zkrátit? Tak jak to máš v té první fotce, ale zkrátit ho na “přímo” ?
8.10.22 13:59
zirecek: mi přijde, že i na shimano to vychází lépe, pokud je bowden veden ze spodní vzpěry. Takhle jak je to z rámu vyvedeno na fotce, to je fakt divné.
Pisal ze axs nechce.
@Deh – daj to ako to bolo povodne, ale o nieco dlhsi bowden, mozno staci len par cm naviac
Prostě to je rám na lanko Shimano nebo bezdrát Sram. Kup si elektriku Sram. Peníze očividně neřešíš, tak jdi si elektriky, která má hodně benefitů.
8.10.22 13:27
Sorry odkaz: https://www.kolokram.cz/…rny-p177341/?…
No, to je krása to oko na zajíce:)
Možná by to mohlo chodit se silničním, měkkým, bovdenem co se dává na poslední řadu silničních šaltrů. Ty jsou extra ohebné a fungovat by to i možná mohlo.
Todle sem myslel. Sam ho pouzival u detskeho kola, kdy bylo taky debilne vedeni a k hazce bylo male oko bowdenu… https://bike4u.cz/…900-mm-23310?…
Ja bych zkusil pouzit lanko, co se dava k teleskopum, ma min lanek a je vyrazne ohebnejsi. Pak by to mozna mohlo fungovat i s puvodni delkou a lomem. A mozna „bowden“ nokon??
Chňa chňa, to je ale blbej rám… vzal bych to venkem pod zadní vzpěrou jako depresy.
8.10.22 13:04