Původní stav
Tak jsem zas postavil hybrida.
Původní Marin Fairfax 1 zakoupen za pěknou cenu v MTBIKER – děkuji za velmi vstřícné jednání.
Žádný velký zázrak – prostě levné městské kolo.
Prošlo upgradem na přání klienta z rodiny.
Výsledek posuďte sami.
Můj dojem: hezky to jede (ale pro sebe bych dal jiné převodníky, a potřeboval bych velikost L) vůbec to nepůsobí jako kolo, které původně stálo 12k (ten rám tak o 2 nebo 3 levely vejš).
(vloženo 10.10.22)
Značka | Marin |
Model | Fairfax |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | 19' (M) |
Rám | Series 1 Fitness, 6061 Aluminum, 700C Wheels, Disc Brake, Internal Cable Routing, Fender, Rack and Kickstand Mounts |
Vidlice | Cr-Mo Steel, Straight Blade, Disc Mount, Fender and Rack Eyelets |
Hlavové složení | FSA, Threadless |
Kliky | RaceFace Aeffect |
Přesmykač | Shimano XTR FD-M971 |
Měnič | Shimano Tiagra RD-4700 |
Řazení | Shimano Tiagra ST-4720 2x10 |
Převodník | RaceFace Turbine 38-28 |
Kazeta | 11-36 |
Řetěz | Shimano Ultegra CN-6701 |
Náboj přední | Fulcrum red power HP |
Náboj zadní | Fulcrum red power HP |
Brzda přední | BR-M447 |
Brzda zadní | BR-M355 |
Brzdové páky | Shimano Tiagra ST-4720 hydraulic |
Ráfek přední | Fulcrum red power HP |
Ráfek zadní | Fulcrum red power HP |
Dráty | Fulcrum red power HP |
Pedály | Shimano PD-M520 |
Řídítka | ACO-HB-Gravel X8 |
Představec | Marin 70mm |
Sedlovka | Marin Alloy, 27.2mm |
Sedlo | Fizik Gobi |
Pláště | Panaracer Gravelking SK 700x43c |
S flatbary to bylo lepší. Upřímně nerozumím tendenci bastlit levný kolo na berany, dává to smysl spíš naopak. Jen ty komponenty stále víc než celý kolo, proč tedy nepostupovat rovnou od holýho rámu? No nic..
Rám má hezkou barvu, pláště mohly být celočerné a na ráfcích trochu míň samolepek. Ekonomika stavby je asi v mínusu.
Ta móda prasopsů mě nepřestane překvapovat, ale takhle domrvené páky tu snad ještě nebyly…
Si nedokazu predstavit to drzet za takhle stoporene paky. Ergonomie uplne v hajzlu.. :D
Jo tohle je dobrý! Zajimalo by mě, jak si páky rozumí s tîm přesmykačem.
Jenže tenhle rám je na poměry kol s rovnými řidítky docela krátký, kdyby opravdu potřeboval dlouhý posed, tak by nastavení posedu vypadalo úplně jinak. Dovolím si tvrdit, že takhle osazené je to ve výsledku kratší než běžně nastavený gravel.
Ještě jsem koukal ma 400 Evil Chamois…ale je to taková extrémní větev u grevlů, to je fakt
A jak to funguje nemám tucha:-)
TK75: Tak to potom jo:) Ale to selo posunuté dopředu a krátký představec mluví za vše.
Filippo:Grevl Fustle Causeway má u velikost S/M reach také 400 a bude jich víc ..je to jinak než u silnice
Ale klasika střed grevl to není :-D
Filippo: Kolo je zkráceno malým představcem, takže délkou odpovídá běžné silniční geometrii, která má sice kratší reach rámu, ale natahuje ji 100–120 mm představec.
Filippo: akorát to sedí jezdci – kratší rámy nemá rád – je trochu trochu atyp.. Já bych to nemohl.
Ten rám je přece moc dlouhý na silniční řidítka :-O
Např. reach je ve velikosti S už 400 mm, což pro srovnání je u kol se silničními řidítky třeba až u velikosti 60.
Vidím, že kromě rámu, představce a sedlovky bylo vyměněno úplně vše za mnohonásobně dražší komponenty. Takže to, že to nevypadá jako původní kolo (tesco looking bike), je jaksi přirozené a normální :-) .
Easyrider: s takovym predstavce se jezdi uplne v pohode, na svem gravelu mam taky 70mm.
Jinak kolo asi majiteli radost udela, me se to osobne nelibi.
By mi zajímalo, jak se jezdí s obloukama na podobně krátkých představcích. Chybí ti „r“ v položce „Model“ :)
Na pohled vypadá jako fešné kolo.
Chtěl jsem se tě zeptat, jestli ten rám není na oblouky moc dlouhý, ale při pohledu na nastavení kokpitu je ten dotaz úplně zbytečný.
Alojs01: Asi nestojí. Ale tady byly podmínky budoucího majitele – barva!… Geometrie… značka Marin – sešlo se to v tomhle kole – strašně se mu to líbilo. A výsledná cena byla akceptovatelná.
A většina dílů byla doma skladem (z dřívějších nákupů nebo jiných přestaveb.)