Železný Gayron

Přidat foto

Model 2023. Za mě pěkný.

(vloženo 14.10.22)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Nimrod
Nimrod

16.10.22 11:13

ok :-)

jako poznat to je i na bajku dle mé zkušenosti, ale uznávám, že jsem měl možnost to porovnat před mnoha a mnoha lety (18, počítám-li dobře), kdy se foukaly vyšší tlaky, byly užší ráfky, dušový pláště, jen ta šířka byla jakž takž srovnatelná (pláště asi tioga factory dh 2,3"), takže dneska je to dost možná poznat méně

zajímalo by mi, jak moc je to prohnutí znát. ale moc nerozumím tomu, cos poslal, proč by to mělo být pohodlnější. chápu to u třeba speedvagenu, kdy jsou uprostřed smáčknutý, kish je má dost (nehezky) prohnutý, to by také mohlo fungovat, popřípadě jako používá werk. ale tady si to nějak neumím představit

celkem chápu snahu o to dát ty sedlový vzpěry do co nejhorizontálnější polohy (tedy je položit), aby se mohly lépe ohnout ve vertikálním směru. kdysi měl jeff jones ocelový prototyp svýho spaceframu a ono to fakt celkem funguje asi pěkně :-)

nezkoušels někdy něco jako měla moratka bb box nebo jako maj některý softaily, tedy kus plechu mezi středem a řetězovýma vzpěrama?

Reagovat
easyrider
easyrider

16.10.22 09:01

Hele buď jsem necitlivej, nebo je to s tím pohodlím ocelových rámů nějaká davová psychóza. :) Jak píšeš, za mě maj nějvětší vliv pláště. Nicméně vždycky můžeš udělat tuhej předek a k tomu dát tenký pruhnutý sedlový vzpěry, který by teoreticky měly něco vzít. (Třeba to, co dělá Zukas, už by mohlo být znát) Takže tuhej „pohodlnej rám“ asi není nic nedosažitelnýho. Ale na biku podle není vůbec potřeba řešit.

Reagovat
Nimrod
Nimrod

16.10.22 06:25

..ten tlumič je tam navíc, celobrko by tuhý být pochopitelně mohlo :-)

Reagovat
Nimrod
Nimrod

16.10.22 05:59

jardo, kde je u tebe ta hranice mezi tuhostí a pohodlím rámu? zrovna u oceli to pohodlí pro mnoho uživatelů hraje výraznou roli. nebo jsi v té škatulce, že tuto práci mají odvézt vidlice, tlumiče a pláště?

Reagovat
grafik
grafik

15.10.22 22:59

Ocel bych chtěl. Supr.

Reagovat
Laudis
Laudis

15.10.22 13:00

Jako všechno je to o preferencích, osobně jsem s moderním HT spokojen. Původní kolo je už jen jako tahač, když jedu s rodinou. S novým kolem jsem např ještě nenarazil na limit při prudkým technickým stoupání, kdy na starým biku jsem se dávno převážil dozadu a to jsem ležel v podstatě na představci. Jak píše Metrick, občas nějaká echt utáhlá vracečka dělá problém, to projedu jak s hnojem, ale jinak samá pozitiva a sociální jistoty. :-)

Reagovat
Metrick
Metrick

15.10.22 11:54

@depresy přesedlal jsem ze skoro 15 let staré 29 HT na něco podobného. Z představce 110mm na 35mm úhel hlavy z 70 na 64, po rovině nějaké nevýhody nepoznám (asi nějaké utažené vracečky budou horší), do kopce to díky strmější sedlovce jede o něco líp a dolů z kopce je rozdíl fakt velký, člověk si je jistější, že nepoletí přes řídítka :o)

Reagovat
novas752
novas752

15.10.22 09:36

@fredewald tady vys aspoň nemusel mít sedlo 5cm za sedlovkou. :-)

Reagovat
Fredewald
Fredewald

15.10.22 08:57

Nedávno jsem se svezl na Koně z 90 let. Pokud to srovnám s novými koly.

Co se týká geometrie, tak se na tom jezdilo do kopce a po rovině lépe, akcelerace rovněž lepší.

Rozsah převodů úplně ok, váha dokonce nižší, kolo pohodlnější.

Jediné v čem jsou nová kola lepší, jsou brzdy a hlavně hodně rozbitý terén a prudké sjezdy, tam Kona ztrácela a někdy výrazně.

Že by se na tom nedalo jezdit, to ani omylem.

Reagovat
depresy

15.10.22 08:41

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
novas752
novas752

15.10.22 06:56

No jo, ale ty delší rámy, kratší představce a trochu podkoplejší hlavy mají mnohem lepší jízdní vlastnosti, zejména z kopce. Když přesedláš z moderní geometrie na něco staršího tak máš pocit, že se na tom nedá jezdit. A to je Qayron spíše trochu konzervativní, tohle nijak extra položené nevypadá, 68° na al xc, 66 respektive 65 na trailových ht, 67° na trailovém fullu atd., to by všechno klidně mohlo být o 1–2 stupně míň.

Reagovat
Fredewald
Fredewald

15.10.22 06:41

Co jsem moc nepochopil, je dnešní móda dělat velmi dlouhé rámy a velmi krátké představce. Z logiky věci je delší rám těžší, měkčí, spodní trubka má takový úhel, že se musí někdy ohýbat aby se dalo zatočit, tím pádem je zase těžší. To samé vedení kabeláže vnitřkem, je to výrobně náročné, oslabuje to trubky, váží to stejně a navíc se občas uvolňuje. Dělá to různé pazvuky, je k tomu horší přístup. Nevím. Starší koncepce trochu kratšího rámu a delšího představce mi přijde logičtější.

Reagovat
šlapatko
šlapatko

14.10.22 16:09

V náhledu na telefonu super. Kabeláž venkem taky super. Ideální bajk pro staromilce jako jsem já:-)

Reagovat
rybička
rybička

14.10.22 15:40

Ale jo, líbí se mi barva i ta červená vidle na tom. Venkovní vedení bych už na kole nechtěl, ale pokud by mě to při svezení okouzlilo, asi bych to přežil. Snad jim to nebude praskat jako ty Al rámy…

Reagovat
TK75
TK75

14.10.22 15:02

Trochu mi to připomíná Chumbu Sendero…geo takhle od oka nepoznáme, ale vypadá podobně

Reagovat
novas752
novas752

14.10.22 14:56

@george no přeci z mého. :-) Viz profil. Dlouhej rám a hlava 64, tam je místa habaděj.

Reagovat
easyrider
easyrider

14.10.22 14:50

Jo to nebylo na mě :) Vidím svoje jméno, tak reaguju. Už mlčím :)

Reagovat
easyrider
easyrider

14.10.22 14:48

BTW tohle je kombinace 38/35 spodek/vrch. Za mě sweet spot pro XC.

Reagovat
easyrider
easyrider

14.10.22 14:47

Samozřejmě ty položený hlavy tomu nahrávaj. Ale tak nějak se to kompenzuje vyšším zdvihem…

Dzis one:

Reagovat
Georrge
Georrge

14.10.22 14:43

novas752: dost to bude ovlivňovat i úhel hlavy, z jakého kola je ta fotka? :) ať máme představu.

Reagovat
novas752
novas752

14.10.22 14:40

Rovná trubka může být i se (semi)integrovanym hlávkem.

Reagovat
easyrider
easyrider

14.10.22 14:15

Třeba takhle :)

Reagovat
Micey
Micey

14.10.22 14:10

Georrge, tomu nerozumíš!:)

Reagovat
easyrider
easyrider

14.10.22 13:57

JSt – s nejvtěší pravděpodobností. Pokud máš externí spodní misku, vychází to tak tak bez zalomení.

Reagovat
JSt
JSt

14.10.22 13:49

spodni ramovka je u hlavy zalomena kvuli korunce vidle?

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

14.10.22 12:59

Mně to příjde cajk, ale já nejsem terénofil :-)

Reagovat
scret
scret

14.10.22 12:39

2Vmoto: Proste je to divne nafoceny, cervena vidle je tam proste totalne hnusna, divny sedlo atd. atd. Byt mam ocel rad, tohle ve mne neevokuje jedinu spetku chuti si to koupit… Ale tisic lidi, tisic chuti.

Reagovat
Jan D.
Jan D.

14.10.22 12:28

Pěkný. To je fajn, že se v ČR někdo ujal distribuce oceláčků pro masy. Jsem zvědavej, jestli si troufnou i na cenově dostupný ocelový full.

Reagovat
mr.nikdo
mr.nikdo

14.10.22 11:45

Depresy: stejne jako 26…

A za par let i presmykace.

Reagovat
sibicz
sibicz

14.10.22 11:24

@easyrider, jojo tuhost předevšim, aspoň to něco vydrží. Tady možná trochu mate nějaký přeplátování u hlavy. Tam ta trubka vypadá fakt masivní. Aspoň to ale něco vydrží.

Reagovat
vpa007
vpa007

14.10.22 11:18

Ale to je vážně hezký!

Reagovat
goofy
goofy

14.10.22 10:53

Tož není to špatné. Když HT, tak jedině ocel! :-)

Reagovat
Georrge
Georrge

14.10.22 10:49

Vedení venkem kvituju, je to praktické a vzhledově mě to neuráží.

Reagovat
depresy

14.10.22 10:46

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
mr.nikdo
mr.nikdo

14.10.22 10:44

Vedeni lanek venkem – nice

Reagovat
Georrge
Georrge

14.10.22 10:44

maajkee: tím mě nepřesvědčíš :D ale já se samozřejmě nesnažím přesvědčit vás, jen jsem tady vyblil svůj názor :)

Reagovat
maajkee
maajkee

14.10.22 10:39

George: Ale jsou :)

Reagovat
Georrge
Georrge

14.10.22 10:36

Micey: tenký trubky nejsou pěkný, zvlášť na MTB, víc v tom nehledej.

Reagovat
easyrider
easyrider

14.10.22 10:33

sibicz: osobně to tipuju na shodný průměry 35 mm na obou trubkách. Stejně to má tuším Stanton. Já volím větší, protože u těch dlouhých devětadvacítek už se ty rámy fakt kroutí. Třeba na svý první XC 29 mám 38/31,7 a to se kroutí jak užovka. Ale zas záleží, co maj za tloušťku stěny. Na svym enduru mám 38×0,9 na obou trubkách při reach 455 a řekl bych, že je to důstojně tuhý. Pro bráchu teď stavím „celopevný“ XC 29" a dole mám 38×1 a nahoře 38×0,7. Jsem na to zvědav, jak se to bude chovat. On je trochu těžší, tak jsem tomu chtěl jít trochu naproti. :) Nicméně já osobně volím spíš větší průměry, než mainstream výrobci, byť na úkor hmotnosti. Za mě by ty rámy měly být hlavně tuhý :)

Reagovat
2Vmoto
2Vmoto

14.10.22 10:32

Za mě určitě dobrý!

Vím že někdo radši vdolky a jiný holky a že každému se líbí něco jiného, každý má své osobní preference… ale hodnotit tuhle fotografii …dojem z kola otřesnej ?! čím si to ten bike zasloužil ?

Reagovat
BSA
BSA

14.10.22 10:30

Ritchey P29er?

Reagovat
depresy

14.10.22 10:19

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
TK75
TK75

14.10.22 10:13

Sibicz přijde mi že ne

Reagovat
sibicz
sibicz

14.10.22 10:09

Zdá se mi to, nebo má horní rámová větší průměr než spodní rámová? Ta žlutozelená s červenou k sobě moc nejdou teda.

Reagovat
TK75
TK75

14.10.22 09:46

Micey do trailu mají spyro crmo

Mě se líbí, hezky kolo

Reagovat
scret
scret

14.10.22 09:39

tenky trubky fajn, ale celkovy dojem z kola otresnej :/

Reagovat
Micey
Micey

14.10.22 09:32

Georrge, proc?

Je to na prvni pohled fakt pekny, akorat bych cekal ze to bude smerem do trailu, todle vypada jako xc..

Reagovat
TJK
TJK

14.10.22 09:05

very najs bjutifl :-)

Reagovat
Georrge
Georrge

14.10.22 08:59

Tenké trubky nebrat.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Tojny 0
Lišák 5
miroslavsmsm 1
bikermx 4
orm 2
xanti 4