ok :-)
jako poznat to je i na bajku dle mé zkušenosti, ale uznávám, že jsem měl možnost to porovnat před mnoha a mnoha lety (18, počítám-li dobře), kdy se foukaly vyšší tlaky, byly užší ráfky, dušový pláště, jen ta šířka byla jakž takž srovnatelná (pláště asi tioga factory dh 2,3"), takže dneska je to dost možná poznat méně
zajímalo by mi, jak moc je to prohnutí znát. ale moc nerozumím tomu, cos poslal, proč by to mělo být pohodlnější. chápu to u třeba speedvagenu, kdy jsou uprostřed smáčknutý, kish je má dost (nehezky) prohnutý, to by také mohlo fungovat, popřípadě jako používá werk. ale tady si to nějak neumím představit
celkem chápu snahu o to dát ty sedlový vzpěry do co nejhorizontálnější polohy (tedy je položit), aby se mohly lépe ohnout ve vertikálním směru. kdysi měl jeff jones ocelový prototyp svýho spaceframu a ono to fakt celkem funguje asi pěkně :-)
nezkoušels někdy něco jako měla moratka bb box nebo jako maj některý softaily, tedy kus plechu mezi středem a řetězovýma vzpěrama?
Hele buď jsem necitlivej, nebo je to s tím pohodlím ocelových rámů nějaká davová psychóza. :) Jak píšeš, za mě maj nějvětší vliv pláště. Nicméně vždycky můžeš udělat tuhej předek a k tomu dát tenký pruhnutý sedlový vzpěry, který by teoreticky měly něco vzít. (Třeba to, co dělá Zukas, už by mohlo být znát) Takže tuhej „pohodlnej rám“ asi není nic nedosažitelnýho. Ale na biku podle není vůbec potřeba řešit.
..ten tlumič je tam navíc, celobrko by tuhý být pochopitelně mohlo :-)
jardo, kde je u tebe ta hranice mezi tuhostí a pohodlím rámu? zrovna u oceli to pohodlí pro mnoho uživatelů hraje výraznou roli. nebo jsi v té škatulce, že tuto práci mají odvézt vidlice, tlumiče a pláště?
Jako všechno je to o preferencích, osobně jsem s moderním HT spokojen. Původní kolo je už jen jako tahač, když jedu s rodinou. S novým kolem jsem např ještě nenarazil na limit při prudkým technickým stoupání, kdy na starým biku jsem se dávno převážil dozadu a to jsem ležel v podstatě na představci. Jak píše Metrick, občas nějaká echt utáhlá vracečka dělá problém, to projedu jak s hnojem, ale jinak samá pozitiva a sociální jistoty. :-)
@depresy přesedlal jsem ze skoro 15 let staré 29 HT na něco podobného. Z představce 110mm na 35mm úhel hlavy z 70 na 64, po rovině nějaké nevýhody nepoznám (asi nějaké utažené vracečky budou horší), do kopce to díky strmější sedlovce jede o něco líp a dolů z kopce je rozdíl fakt velký, člověk si je jistější, že nepoletí přes řídítka :o)
Nedávno jsem se svezl na Koně z 90 let. Pokud to srovnám s novými koly.
Co se týká geometrie, tak se na tom jezdilo do kopce a po rovině lépe, akcelerace rovněž lepší.
Rozsah převodů úplně ok, váha dokonce nižší, kolo pohodlnější.
Jediné v čem jsou nová kola lepší, jsou brzdy a hlavně hodně rozbitý terén a prudké sjezdy, tam Kona ztrácela a někdy výrazně.
Že by se na tom nedalo jezdit, to ani omylem.
15.10.22 08:41
No jo, ale ty delší rámy, kratší představce a trochu podkoplejší hlavy mají mnohem lepší jízdní vlastnosti, zejména z kopce. Když přesedláš z moderní geometrie na něco staršího tak máš pocit, že se na tom nedá jezdit. A to je Qayron spíše trochu konzervativní, tohle nijak extra položené nevypadá, 68° na al xc, 66 respektive 65 na trailových ht, 67° na trailovém fullu atd., to by všechno klidně mohlo být o 1–2 stupně míň.
Co jsem moc nepochopil, je dnešní móda dělat velmi dlouhé rámy a velmi krátké představce. Z logiky věci je delší rám těžší, měkčí, spodní trubka má takový úhel, že se musí někdy ohýbat aby se dalo zatočit, tím pádem je zase těžší. To samé vedení kabeláže vnitřkem, je to výrobně náročné, oslabuje to trubky, váží to stejně a navíc se občas uvolňuje. Dělá to různé pazvuky, je k tomu horší přístup. Nevím. Starší koncepce trochu kratšího rámu a delšího představce mi přijde logičtější.
V náhledu na telefonu super. Kabeláž venkem taky super. Ideální bajk pro staromilce jako jsem já:-)
Ale jo, líbí se mi barva i ta červená vidle na tom. Venkovní vedení bych už na kole nechtěl, ale pokud by mě to při svezení okouzlilo, asi bych to přežil. Snad jim to nebude praskat jako ty Al rámy…
@george no přeci z mého. :-) Viz profil. Dlouhej rám a hlava 64, tam je místa habaděj.
BTW tohle je kombinace 38/35 spodek/vrch. Za mě sweet spot pro XC.
Samozřejmě ty položený hlavy tomu nahrávaj. Ale tak nějak se to kompenzuje vyšším zdvihem…
Dzis one:
novas752: dost to bude ovlivňovat i úhel hlavy, z jakého kola je ta fotka? :) ať máme představu.
JSt – s nejvtěší pravděpodobností. Pokud máš externí spodní misku, vychází to tak tak bez zalomení.
2Vmoto: Proste je to divne nafoceny, cervena vidle je tam proste totalne hnusna, divny sedlo atd. atd. Byt mam ocel rad, tohle ve mne neevokuje jedinu spetku chuti si to koupit… Ale tisic lidi, tisic chuti.
Pěkný. To je fajn, že se v ČR někdo ujal distribuce oceláčků pro masy. Jsem zvědavej, jestli si troufnou i na cenově dostupný ocelový full.
@easyrider, jojo tuhost předevšim, aspoň to něco vydrží. Tady možná trochu mate nějaký přeplátování u hlavy. Tam ta trubka vypadá fakt masivní. Aspoň to ale něco vydrží.
14.10.22 10:46
maajkee: tím mě nepřesvědčíš :D ale já se samozřejmě nesnažím přesvědčit vás, jen jsem tady vyblil svůj názor :)
Micey: tenký trubky nejsou pěkný, zvlášť na MTB, víc v tom nehledej.
sibicz: osobně to tipuju na shodný průměry 35 mm na obou trubkách. Stejně to má tuším Stanton. Já volím větší, protože u těch dlouhých devětadvacítek už se ty rámy fakt kroutí. Třeba na svý první XC 29 mám 38/31,7 a to se kroutí jak užovka. Ale zas záleží, co maj za tloušťku stěny. Na svym enduru mám 38×0,9 na obou trubkách při reach 455 a řekl bych, že je to důstojně tuhý. Pro bráchu teď stavím „celopevný“ XC 29" a dole mám 38×1 a nahoře 38×0,7. Jsem na to zvědav, jak se to bude chovat. On je trochu těžší, tak jsem tomu chtěl jít trochu naproti. :) Nicméně já osobně volím spíš větší průměry, než mainstream výrobci, byť na úkor hmotnosti. Za mě by ty rámy měly být hlavně tuhý :)
Za mě určitě dobrý!
Vím že někdo radši vdolky a jiný holky a že každému se líbí něco jiného, každý má své osobní preference… ale hodnotit tuhle fotografii …dojem z kola otřesnej ?! čím si to ten bike zasloužil ?
14.10.22 10:19
Zdá se mi to, nebo má horní rámová větší průměr než spodní rámová? Ta žlutozelená s červenou k sobě moc nejdou teda.
Georrge, proc?
Je to na prvni pohled fakt pekny, akorat bych cekal ze to bude smerem do trailu, todle vypada jako xc..