https://mtbs.cz/…ie/tech-news#…
Tohle mi přijde vážně ujetý, včetně těch cen :-)
(vloženo 20.10.22)
26.10.22 11:57
@cio: Musis hledat i pozitiva. Alespon je to stale kolo, ikdyz seredne :).
23.10.22 11:46
23.10.22 11:43
Mně to teda neuráží, barva je parádní a z hlediska funkce odpružení to bude díky tlumení lepší než ta sedlovka od Canyonu.
Já třeba na Future Shock vpředu nedám dopustit,je to funkční jednoduché,samozřejmě,pokud někdo jezdí po cestě,tak to asi neocení.
Tady asi ještě někdo dobře žere PR kecy a zamenuje je za pravdu, nedej bože za respekt a úctu… Všichni se chtějí odlišit, dát tam přidanou hodnotu, teda aspoň na papíře. Ale že je to spíše ke škodě, to se stává velmi často. Pokrok ano, ale udržitelný a funkční. Větší změna polohy sedla vůči středu, to už tady bylo a bylo to ukončeno velmi záhy.
Jaroslavus: já si vážím profesionálu, kteří umějí říct že to stojí za hovno. Věř že kdyby to tak bylo tak je svět normálnější.
Je profesional a profesionál.. a jsou tržby atd. ale rozvádět to tu dál nebudu. Jen jsem si všiml tvého prvního komentáře, tak jsem musel reagovat..
Ono to právě nevyjde. Potřeboval bys o malinko užší krk vidle na klasický představec a nebo o fous rozšířit právě představec. Je to atyp a proto je nutné udělat tuto redukci. Docela mě s tím nasra.li:( Proč to dělat jednoduše, že?
22.10.22 17:10
22.10.22 17:01
Tohle mi dnes poslal uživatel Chlebovnik (tímto mu opět děkuji) https://weightweenies.starbike.com/…iewtopic.php?… Já mám ale v plánu nechat to vytočit jako trubku, tedy dutou redukci na klasický představec. Není tam žádný extra velký krut a střih a mělo by to jít snad v pohodě. Záleží na matroši.
Diverge budu teď, po prodeji Domane, používat jako zimáka s blatníky a ta jejich fičura v podobě Future shocku mi tam přijde jako naprostá zbytečnost. V létě to zase hodím zpět a pojedu třeba s klukama co jezdí biky.
22.10.22 16:28
Jaroslavus: ano v tomto máš pravdu, ale to bylo myšleno ze srandy:) Já se na každý nový model těším a budu rád až u mě bude. Když děláš pár let to samé, tak uvítáš jakoukoliv změnu. Já prostě už na tato kurvítka nejsem. To samé jako Topstone u Cannnonu a jeho Lefty. Má to tři cenťáky zdvihu a takový odtrh, že je to v reálu téměř nepoužitelná věc. Proto taková skepse k takovýmto řešením rádoby odpružení. Za mě to nefunguje a je to technologicky ptákovina. Lepší jsou dobré, objemnější bezduše a je vymalováno. Future Shock mám v plánu vyřadit a dát tam pevný sloupek s klasickým představcem. Chodí to dost na doraz a v reálu to přijde, jako že je povolené hlávko. Nějaké jehoonastavení je scifi. Divná to věc.
TK75: krásně sladěné kolo. Osobně by mi stačila užší zadní stavba, vysoké karbony a užší berany.
22.10.22 16:05
Jaroslavus: Nechápu co má společného názor na něco s přístupem k práci. Bohužel ty chyby tam opravdu jsou a kdyby si věděl co jsou schopny dát nebo udělat na kola za 350k asi by si kroutil hlavou.
TK75: Jako jo, tohle je hodně povedený a hezký gravel. Paráda za slušné peníze:)
Jaroslavus: Nedělám s koly klientů, na to je náš komerční servis. Stavím pouze kola nová a nemám tedy žádnou vazbu na osoby, které to kupují a užívají. Takže můžeš být v klidu. Prošlo mi toho rukama hodně a stejně mě nikdy nepřestane udivovat, co si výrobci za ta svá „díla“ dokáží říct. Platí to jak u Treku, Cannondale, Cervela a Spešlu. Konstrukční chyby, chyby při montáži a špatné volbě dílu. Pošlou Trek s páčkou na teleskopku do pák Shimano, ale páky tu montáž neumožňují, atd.. :( V poslední době třeba chodí u levnějších Spešlů kola s píchlými dušemi. Je to naprosto standartní věc. Někdy jen jedna, někdy obě. Sedlové trubky se musí zevnitř brousit, protože když tam dáš sedlovku, tak jí naprosto sedřeš o nějaký sajrajt, co tam zůstal při sváření. Nějaká výstupní kontrola? Hmm, asi naprosto zbytečná věc.
U Treku Domane, Emonda, menších velikostí nemožnost seřídit smyk tak, aby při malé placce a velkém pastorku smyk neškrtal. Není prostě místo, jak ho dostat blíže k rámu. Pět let vývoje a tohle jim zřejmě uniklo:) Jako opravný set posílají podložku pod dvojpřevodník. Že tím zmrví řetězovou linku je vedlejší.
U Cannondale fat biků, teď už nejsou naštěstí, nejde nastavit zadní třmen brzdy. Špatná konstrukce. Stejně je na tom i Cervelo s mechanickými přesmyky. Nejde to seřídit. Di2 funguje. A je toho prostě mraky u všech značek.
Takže já tu mám pět chválu na ty zmetky, co prostě hodí mezi lidi a za ty nesmyslné peníze? Vycházím ze svých zkušeností a klidně to sem dám. Pokud chceš jen chválu, tak si čti ty jejich PR kecy, jak je vše dokonalé a budeš naprosto spokojený. Mám spoustu soukromých zpráv, právě zde na fóru, kde se lidé se mnou radí a ptají se na naše konkrétní značky. Myslím, že mé objektivní hodnocení mnozí ocení. Chválit šlendrián je pro prasárna.
Jo a ty jsi někde četl, že jsem označil tento model za sračku? Ne, vidět jsi to nemohl, nepsal jsem to. Pouze tvá fantazie. Mě štve to, že ani neumožní osadit to dvouplackou, mechanikou a chtějí za to naprostý nesmysl. Já kvalitní kola stavím opravdu rád. Od Spešlu Tarmacy a Aethosy jsou opravdu povedená kola. Navíc každé kolo stavím každé kolo stavím tak, jako bych ho stavěl pro sebe. I u nejlevnějších kol seřizuji kónusy, protože je kupují lidé, co mají hlouběji do kapsy a netuší, že ty přetažené náby z výroby jam to kolo po pár stech km zmrví a můžou si koupit nová kola.
Respekt a pokora za to, co jsou ochotni poslat pod světoznámou značkou z továrny? No tvl, tak to by jsi se hodně, hodně divil. Kola za dvě stě litrů dělám snad denně a přál bych ti tu prásárnu občas vidět. To co přijde z fabriky a to co jde z dílny na obchod je naprosto jiná věc.
Dad: na druhou stranu existuje spousta možností, třeba State All Road 6061.Za 1400 doláčů dostane člověk jednoduché kolo, posazený na rychlejch 650b Viktorkách, funkční mimo silnice, navíc pěkný (dural plus karbon vidle) a není co řešit :-D
22.10.22 15:23
Jaroslavus: pracovat s koly s respektem a pokorou… hmmm… rad zijes v bludu?
Jinak tipuju, ze pracujes s nejakymi obchodnimi zastupci, tam se takova kultura pestuje, lezt obchodnim partnerum „do zadku“ s respektem a pokorou…:-)
Ja budu mit zase daleko radsi mechanika/remeslnika, ktery udela svoji praci poradne a peclive a i mi k tomu rekne nejake postrehy…:-)).
22.10.22 14:56
Mě žádní zákazníci nezajímají, to je na prodejcích. Já kola stavím a rád se podělím o zkušenosti právě ze staveb. Občas je to hnus, co si dovolí poslat mezi lidi za ty peníze. Tyhle drahé a nesmyslné kraviny jsou většinou na škodu než funkční. Ty Tvé soudy o tom, zda někde budu dlouho či nebudu, jsou velmi legrační :D
A pokud ti přijde, téměř dvě stě litrů, za kolo s jako odpruženou sedlovkou (pouze s předozadním pohybem), tak si to klidně kup a budeš asi spokojen.
@Jaroslavus: DaD neprichazi do styku s kupujicima a svoji praci mechanika dela podle vseho dobre, tak proc by to majitel delal?
22.10.22 13:41
orm: asi máš pravdu, jsem v poslední době nějak přecitlivělí. Opět jsem si na biku rozbil hubu a vyrazil přední dvě jedničky. Ty dva implantáty mě vyjdou skoro na 90 litrů a tak mě tyhle cifry u kol trochu dráždí. Trek Madone SLR za 450 litrů, S-Worky za 380 a podobné kraviny. Za to je už slušné ojeté auto a nebo nová mašina. Jak můžou chtít za gravla v základu 190 litrů mi hlava fakt nebere. Jen můj boj, na pohodu, někdo to má jinak.
Jo a pokud je tady nějaký zubař, co to umí levněji, tak prosím písni do zpráv a určitě se dohodneme:)
@DaD: V posledni dobe mam pocit, ze spatne spis, jak vsechno hajtujes :-). Delas v celkem nobl bikeshopu a delas na kolech, ktere stoji ± stejne jako tohle nebo vic, tak vis, ze to lidi kupujou. Firmy tu nejsou od toho, aby delali co lidi chteji, to je jen vedlejsi efekt. Jsou tu od toho, aby vydelavali penize. A to vydelavaj, takze to delaj dobre :-).
ps: Samozrejme na kole za 190 litru NX kazeta 11–51 je fakt ujeta :-).
Tato kravina pouze pro 1 x něco a jen elektrika. Mechanika je přece pro socky a nemá na gravlu co dělat! TVL, to budou prodeje pro lidové vrstvy:(
Já bych těm dementům ve vývoji přál, potažmo Spešlu jako korporátu, aby to nikdo nekupoval, ty vemena šli na dlažbu a až by byly nuceni chodit pěšky, nebo nedej bože, na kole, tak aby byl na trhu pouze tento jejich nesmysl za základních 190 litrů:)
Ty mají v těch hlavách fakt nas.ráno..
22.10.22 09:50
Je tam málo kurwítek. Ještě bych přidal třeba customizovatelné kliky, jejichž délka (pravá a levá zvlášť) půjde za jízdy měnit přes appku.
nj potřebují nějak odpovědět na isospeed treku.
hlavně že na to pak daj vidli s uchytkama na brašny, což jsou tradičně tvrdý jebky – z logiky konstrukce.
když vidím co za lidi kupuje drahý kola. Těm stačí to na krámě dostatečně vychválit a ještě si k tomu přibalí hadry za 50+táců :)
Připomíná mi to historky z operačních sálů, všechny ty roušky a nástroje omylem zašitý do pacienta. :-)
21.10.22 16:27
waters: Za pár let se k tomuto dopracuje i Spešl, máme se na co těšit :-) .
nooski: tarmac je taky fajn. Byť bych do něj nešel ale umím říct super kolo! Na Aethosu oceňuji že měli v téhle době koule na to uvést ho na trh, když je všude záplava aero silnic gravelů atd.. A podle mě prodeje Aethosu nic moc.. Ale povedl se jim na 1. Tady to S fakt přehnal, že už jsem snad zanevřel i na Aethos:D
Singlespeed: trh je velkej (ne jen bf a cz) ale tohle nevypdá vůbec důvěryhodně, neumím si představit člověka, který po tom půjde.. Spešl dál pár kol do oběhu na etapové závody aby to mělo své ambasadory ale stejně.. Myslel jsem že to je prototyp nečekal jsem že to bude na webu jako hlavní tahák
DaD: Předpokládám, že jakmile (a to určitě nebude za dlouho) se ti dostane tahle věc do ruky, uděláš nějakou zajímavou kritickou recenzi :-) .
Až tuhle jebku najdu v objednávce, tak to snad hned vezmu flexou. Neskutečné vemena. Stejně jako ta kravina Future Shock, tak bude tohle další sra.čka, co bude naprosto na hov.no. Ruce a pr.del si vezmou mnohem více než tyhle jejich kraviny s dvěma centimetru nějakého pohybu. Hlavně že marketing, funkčně naprostý nesmysl, ale dost dementů to koupí, tak proč ne? :(
Nemrdá. Najdou se mraky lidí, co ty ultrapředražené krámy koupí.
Mně tam chybí ještě nějaká ta umělá inteligence. Bez toho bych takové kolo už dneska nebral.
Kdyby raději zkusili udělat pořádný dětský kolo… Nemyslím to jejich odrážedlo za 40 tis. ale prostě kolo..
Jediné co si zaslouží respekt je Aethos.
21.10.22 10:43
TVL, taková vychytávka a borci pak jedou gravel MS na silničkách se širšíma pláštěma :-)
Georrge: bych právě řekl, že většina žiletkářů bude umět šlapat. Jinak jsi asi nepochopil proč použili tento koncept. Chtěli nechat pevnou stavbu, aby při šlapaní ve stoje nedocházelo k hýbání zadní stavby a bylo to tuhé jako klasická silnice. Otázka je jestli by nestačila ta sedlovka co zmiňuje zirecek níže.
Větší p.čovinu jsem dlouho neviděl, chtěl bych vidět ty ksichty vývojářů, ty musely mít dobrej matroš.
Dobře Vickotorioo :-)
Líbí se mi různé vychytávky a sledovat kam to směruje. No nicméně zůstanu u mé custom made cyklokrosky na cantileverech, která slouží tak jak má a na cestách, kam se hodí a investovat tentokrát nebudu :-D
jo ten Moots je krasnej. A jak je to kujva jednoduchy.
Stejně je to hovadina. Ve chvíli kdy potřebuješ odpružení, jedeš už po ráfku. Když už gravel do většího bordelu, tak gumy 2,1 a více.
kandik psi zub – protože by jim na BF řekli, že to už tu bylo :) Inovate or Die měli na rámu;)
fakt nechapu proc neudelaj proste poradne softail.
Nemůžu si pomoct, ale přijde mi že „prehistorický“ softail s pár cm zdvihu by bylo lepší řešení… ale to by se žiletkáři museli naučit šlapat :)
Melvin: Dvoulistová karbonová sedlovka Canyon nebo Ergon udělá stejnou službu. Specialized je hlavně o odlišování se, takže kupci budou, :-).
Jako nevypadá to špatně a i ta myšlenka není špatná. Zajímalo by mě jak se na tom šlape, když se sedlo hýbe o 3 cm. To musí být divné. Asi nejvíc mě zaujaly v tom článku ty prototypy. To musí být fajn práce vyrábět takové věci a pak testovat. Jinak ty ceny jsou mazec.
Zajimavy pocin a cenovy ulet to je, ale jestli najdou a jakoze najdou, dostatek zakazniku, co to koupi, tak proc ne :-).
Vic nez ceny takovych kol, me trapi nedostuonost beznych dilu…:-(
Zase na druhou stranu, když si člověk vzpomene, co se vymýšlelo v 90. letech v MTB segmentu… Aspoň je to pestrý nu.
Ale hovno vývoj a kruh. Stejně jako u fullu je milión možností a jezdit by to reálně šlo na třech druzích kol. XC, maraton, DC, trail, AM, enduro, superenduro, freeride, slopestyle, DH…tak tohle je prostě možnost další volby.
Jak sestrojit složitou a drahou odpruženou sedlovku. Za ty peníze už ani pohyb vůči pedálům dozadu nemůže (nesmí) vadit?
Za 190 tisíc s HG ořechem a kazrtou NX. To koupí jen pomatenec :-) .
Mě se to líbí.
Jiri: a koukni na ty berany a to prohnuti… Jako prvni vlastovky.
Taky tam bude hrazdicka? :D
20.10.22 18:31
Ceny neřeším. Kdysi mi byl Spešl sympatický kvůli body geometry, ale teď vymýšlí kokotiny. Gravel je o jednoduchosti, blbuvzdornosti a volnosti. Pokud chci odpružení koupím HT nebo XC Full.