Tak přišel už i u mě čas na elektrickou mašinku.
Začalo to nevinně,manželka mi nestíhala a tak jsem jí i přes její jistý odpor pořídil červené Turbo Levo.Párkrát jsem se na něm svezl a byl jsem ztracen.Ta lehkost s jakou jsem najednou vylétl kopce kde jsem doteď měl jazyk na vestě,ta byla ohromující.No,nedalo se nic dělat a musel jsem si tedy objednat i modrou variantu pro sebe :-)
Vím že zde bývá u značné části komunity silnější averze vůči elektrickým strojům,ale co se dá dělat.Věk holt nejde zastavit a na stará kolena si snad občas chvilku užiju ten luxus velmi malé námahy při vyjížďkách.Zatím to dělám tak že jedu 2 – 3× za sebou na biku a pak si dám delší štreku s nějakými těmi výškovými metry na éčku.Přijde mi že kondičku neztrácím a naopak jsem častěji na kole,prostě přestávám mít volné dny bez kola.Stačí mi odpočinek už jen občas,třeba když je hnusně.
Co se týče postřehů tak je jasné že kola jsou na bezduších.Naprosto mi zatím stačí jezdit na nejnižší přípomoc a jen někdy, když už se blížím domů a je dost šťávy v baterce,si drobet dopřeju zablbnutí do kopců v terénu v podstatě bez námahy.Ovladatelnost si mi zdá na tak těžkou potvoru dobrá,jen brzdám jsem moc na chuť nepřišel,uvidíme.Tlumení je výborné,takové pohodlné a silně návykové.U kola je velká vychytávka,má v sobě zabudované kdeco,senzor rychlosti,kadence a dokonce to i nějak vypočítává waty.Je to mullet a při cestě dolů bych řekl že to je super,na rovině ani do kopců to nepoznám.
Protože není kolonka na elektro výzbroj tak uvádím:
motor Specialized 2.2 Custom Rx Trail Tuned Motor
baterie Specialized M3–700, Integrated battery, 700Wh
Na závěr,stojí to sice nějakou tu korunu,ale zlepšila se mi kvalita života :-)
(vloženo 2.11.22)
Značka | Specialized |
Model | Turbo Levo Comp |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | S3 - M |
Hmotnost | 24,5 |
Rám | Specialized M5 premium alloy, headset adjust, BB height adjust, S-Sizing, internal cable routing, 150mm travel, 148mm spacing |
Vidlice | Fox Rhythm 36, S1: 150mm travel, S2-S6: 160mm travel |
Tlumič | FOX FLOAT X Performance, LSR, 2-position lever, 55x210mm |
Hlavové složení | Kdo by to řešil |
Kliky | Praxis forged M30, custom offset, 160mm |
Středové složení | Nevím,ale nějaké tam bude |
Přesmykač | Bohudík není |
Měnič | SRAM GX Eagle, 12-speed |
Řazení | SRAM GX, trigger, 12-speed |
Převodník | SRAM X-Sync Eagle, 104 BCD, 34T, steel |
Kazeta | Sram XG-1275, 12-speed, 10-52t |
Řetěz | SRAM NX Eagle, 12-speed |
Náboj přední | Alloy, sealed cartridge bearings, 15x110mm thru-axle, 28h |
Náboj zadní | REAR HUB,BEAR PAWL BMB-00412O1C,SRAM XD STEEL FHB ,6 BOLT DISC,SEALED CARTRIDGE BEARING,28H,12MM AXLE,148MM SPACING |
Brzda přední | SRAM Code R, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200mm |
Brzda zadní | SRAM Code R, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200mm |
Brzdové páky | Jsou tam |
Ráfek přední | Specialized 29, hookless alloy, 30mm inner width, tubeless ready |
Ráfek zadní | Specialized 29, hookless alloy, 30mm inner width, tubeless ready |
Dráty | DT Swiss Industry |
Pedály | Shimano nášlapy SPD |
Řídítka | Alloy, 35mm diameter, 780mm width, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep |
Představec | Alloy Trail Stem, 35mm bar bore |
Sedlovka | X-Fusion Manic, infinite adjustable, two-bolt head, bottom mount cable routing, remote SLR LE lever, 34.9, S1: S3: 150mm |
Sedlo | Bridge Comp, Hollow Cr-mo rails, 155/143mm |
Pláště | Specialized Purgatory 29"/27,5" |
V tomto případě rozumím nákupu éčka. Těchto Spešlů stavím opravdu hodně (spíše tady v carbonu) a za mě jsou určitě nejlepší z naší nabídky. Což je v MTB právě Spešl, Trek a Cannodale.
2.11.22 21:41
Pro mě zatím ebike nemá smysl. Ale stejně 5* protože Specialized.
Ale jo, ať slouží, nehodnotím, ale éčkům i krapet fandím, pro vyrovnání výkonnosti za mě cajk! ;-)
ale odolával jsi dlouho :-) no asi nás to možná jednou čeká skoro všechny, když už je tady ta možnost a budeme chtít „lítat“ po lese nahoru dolu. Jinak pěkné, tak ať to jezdí.
Koukám že při vkládání se to samo nějak blbě upravuje.Pláště jsou Sp. Purgatory a to jsem to psal sám,sakra.