Po letošní sezóně, kdy mě nakonec místo full endura chytlo ježdění na trailovým HT a na fulla se prášilo jsem se rozhodl když už, tak už, že postavím trochu „lepšího“ trailovýho hardtaila. Chtěl jsem jednoznačně CrMo a něco z Anglie, nakonec to vyhrál Cotic BFe Max, kterýho jsem kdysi stavěl a opravdu se mi líbil.
Kolo je stavěný jak je u mě zvykem především na funkci, zároveň aby i trochu vypadalo. Nicméně pořád je to pro mě náčiní, pořád mě baví jezdit enduro závody, blbnout na trailech a kolo dostává zabrat. Až si jednou budu chtít postavit kolo vyloženě do vitríny, investuju třeba i do nějakých krásnějších komponent. Ono urvat SLX hazku nebolí tak, jako urvat bezdrátový AXS :)
Pokud byste chtěli mrknout na video ze stavby, tak zde:
(vloženo 22.11.22)
Značka | Cotic |
Model | BFe Max |
Velikost | 18,5 |
Hmotnost | 14,3 |
Rám | Cotic BFe Max |
Vidlice | Rock SHox Lyrik Select RC Charger 150mm |
Tlumič | nohy |
Hlavové složení | Fireeye IRIS-B415 |
Kliky | SLX m7120 |
Středové složení | MT-501 |
Měnič | SLX m7100 |
Řazení | XT m8000 1x11 |
Převodník | SLX 32z |
Kazeta | Deore m6100 11-51 |
Řetěz | Sram 1130 |
Náboj přední | Hope Pro Evo 4 boost 110 |
Náboj zadní | Hope Pro Evo 4 boost 148 |
Brzda přední | SLX m7120 4 pístek - XT 203mm |
Brzda zadní | SLX m7120 4 pístek - XT 180mm |
Brzdové páky | SLX m7120 |
Ráfek přední | Bitex 622x30 TLR |
Ráfek zadní | Bitex 622x30 TLR |
Dráty | Sapim Race |
Pedály | Crankbrothers Stamp 1 |
Řídítka | Reverse Base 35 790mm 25mm rise |
Představec | Max1 Enduro CNC 45mm ( Reverse One Black 35mm) |
Sedlovka | One-Up 180mm |
Sedlo | Reverse AM |
Pláště | Michelin Wild AM2 2.4 + Michelin Force AM2 2.4 |
Fakt super stavba, za 5. A brzkou vyjížďku přeju :)
Zeptám se ty držáky bowdenu na šrouby jsi bral kde, nebo byly k rámu?
Díky moc všem. Z biku mám fakt radost a mám fakt radost, že se líbí. :) Jediný co mě sere, že co jsem to dostavěl na mě sednuk nějakej moribundus a kromě baráku jsem to pořádně neprojel :// tak snad brzo!
5 nelze jinak. SolarisMax me chytil jak svina. Jediny co bych zmenil, tak logo, libi se mi stary pootoceny ve spirale.
Parádní. Za plnej!
Na sedlo a řídítka aceton a bude to ještě parádnější.
Parádní, úplně mám chuť to vyzkoušet místo fulla, ale nevím, jak dlouho by mě to bavilo :-D
Nadhera, neco podobnyho bych si chtel postavit taky, ovsem na karbonovym ramu.
Jo, pekny to mas. Na nedelni vejlet z Mechova do Pardubic je to dostatecne :-)
Me fascinuje ten prostor mezi prednim kolem a spodni ramovou trubkou:))) to normalne budi dojem ze tam neco chybi:DD
to Beno: Na Max1 se mi libi sirka hlavice pro upinani riditek,s dovolenym utahovacim momentem jsem nikdy nemel problem s protocenim riditek. Pravda na Atlasu taky ne, jen je se mi tam nelibi ta upinaci sirka.
Moc pěkný kolo a jak už tady padlo mnohokrát ta žluto-černá kombinace je super.
Ohledně představte, v popisu ti ještě chybi CNC(podle se čela). Měl sem ho na Cultu, tělo se mi u CNC verze líbí hodně, ale chtělo by to nějak zapracovat na tom čele, to je vyloženě škaredé.
Výbava pěkný. Rám se mě nelíbí.
goofy: Jo jo, šlape to krásně, vozil jsem tu kombinaci rok a půl na enduro fullu.
Ha. Teď jsem si až všiml, že máš přehazku 7100 a řazení 8000. Šlape to spolu v pohodě? Že bych v zimě upgradoval Wardena na 11–51? :-) Do dvanáctky se mi taky moc nechce jít…
Jinak na to furt koukám a furt super. :-)))
Kdyby se chtěl někdo podívat na video ze stavby kola, tak zde :)
maajkee: sypu si popel na hlavu, nekoukl jsem, že máš 11s, né 12s.:-) Tam je ale i tak ta Deore docela těžká, ne? Já jsem nedávno koumal, že bych překopal svoje 12s na 11s, když jsem řešil kazetu, tak mi vyšla váhově vzhledem k ceně fajná SUNRACE MX8. Má takové nic moc odstupňování, ale na mojem pevňáku jsem s ní jinak spokojen… Představec – jasná, když je Max1 jen na testování délky, tak no problemo! :-)
filous: Proti funkčnosti nemám jedinou výtku! Tam jde jen o vzhled, když mám takovejhle stroj, tak bych tam chtěl jako třešničku nějakej představec z Anglie, toť vše.:-) Jinak, nějakej problém s Atlasem od RF? Já jej měl a žádnej problém teda, byl super, narozdíl třebas od Turbine.:-)
benobiker:
Predstavec Max1 tam je především kvůli testování posedu, popravdě na první dobrou se mi nechtělo hned kupovat něco drahýho, když přesně nevím jaká délka tam nakonec bude. Mám ještě v záloze Reverse One Black 35mm, ten je asi hezčí, ale nejdřív musim pojezdit abych si ujasnil délku.
Co se týče kazety, tak 11kova SLX s rozsahem 51 se bohužel nedělá. 11ky se držím dokud to jde, 12ky jsem zkousel jak sram tak shimano a s 11kou jsem spokojenej víc.
Co se týče pedálů, tam je mi jasný, tak tam budu dávat svoje omlácený Reverse Escape Pro, ale na fotku by nevypadaly dobře :)
Jinak díky
jak Max1 znacku nemam rad, ten predstavec Max1 Enduro CNC mam na druhym biku taky a kdyz se preneses pres znacku Max1 tak je naprosto skvelej – za me funkcne lepsi nez treba Atlas od RF.
Jooo, tak tohle můžu! :-) Parádní bajk! Ta žlutá mě baví, černý komponenty fajné, netřeba víc barev! Jen ten Max1 představec mě tam teda trochu dráždí, tam by měl být alespoň UNITE Renegade sakryš, když už skládáš Anglii a máš tam HOPE náby! :-) Ten nestojí raketu a byla by to třešnička. ;-) No a pak pedály, ty plastový Stampy nejsou zrovna moc fajn… Možná bych nechal vykrvácet peněženku, HOPE, nebo i ty UNITE by tomu tak slušely! :-))) S hazkou naprostej souhlas, já to letos posunul ještě o jeden juuude level vejš a pořídil jsem jako náhradní 12s Deore, páč stála jen 960,– a má jen o 10g oproti SLX navíc.:-D Za kazetu bych si naopak připlatil a pořídil SLX, protože o 60g na prdeli míň!:-D Zbytek osazení super!
vsak pokud to nevyznelo tak davam Majkeemu vsechny palce co mam! za me TOPova stavba!
Tjk: z dlouhodobého hlediska je to ten nejekonomičtější koncept. Protože tyhle univerzální komponenty pak můžeš návěsit téměř na cokoliv.
TJK: Díky, přesně takovej byl můj koncept, na hodně vyraznej rám navesit funkční, dobrý konponenty v decentním, až usedlým designu :)
Libi se mi jak prim hraje ram a ostatni komponenty tam tak klidne lezi, a delaji luxusni krovi! za me parada, taky super forma jak postavit kolo kolem top ramu… za me naprosto paradni!
Pěkné kolo, moc se mi líbí a zároveň ho moc přeju majiteli :-) Pěkné poježdění…
maajkee:mozny to je,ted jsem to premeril:prvni plast 59.8,druhy59.7,treti 60,ctvrty je 2.6 a ma 62…
Já mám přes boky 61–62 a to jsou nový, vetsinou se o kousek vytáhnou.
A zpátky do ložnice! :-D
Čistý, účelový, krásný. A těch 65 hlavových stupňů budí respekt. 5*
Carloss: překvapivě v pohodě, v reálu se ani nezdá, že by to mělo delší stavbu.
Díky oběma za ty minirecenze michelinek. Podle těch rozdílů v naměřené šířce bych tipoval, že jeden měří přes boky a jeden přes nejširší část vzorku (špuntů). Jinak to ale vypadá i hmotnostně dost podobný Contíkům 2.4, co vozím a který mi přijdou gripem a odolností na defekty hodně dobrý. Slabina je jejich odvalování na tvrdším podkladu, tam by možná Francouz mohl přinést pozitivní změnu.
Ufon:Am2 mám zvazeny, 29×2.4=1040g,29×2.6=1060g.U tlaku 1.6 baru ma ta 2.4 cca 59.8 mm na ráfku 30mm,nejsou moc siroke. Nejlepsi grip je na hrabance polosucho,mokro v totalnim bahne a na sahare uz to je horsi.Ma na plastich Am2 odjet cca 4000 km a za mě fajn plast.A mokry sutry?Letos jsem zvladl v silnym desti 2×TT a prodluzeny vikend na Rychlebach kde porad chcalo a chcalo .
22.11.22 13:43
Ufon: Hele když urveš hazku tak urveš uplně stejně AXS jako SLX, třeba na závody nebo víkendový akce s sebou vozím vždycky jednu hazku navíc, to by se mi u AXS asi nechtělo.
Micheliny mají obě přes kilo, přední cca 1070g a zadní cca 1040g, takže to nejsou žádný ultralighty, Gum-X směs je něco jako maxterra od Maxxisu, takovej dobrej poměr grip, výdrž. Obě dvě jsem na 30mm ráfku naměřil cca 62mm.
Kolu dávám jako jednomu z mála za poslední dobu 5/5. Většinu hezkejch kol z poslední doby jsem radši nehodnotil, protože profily byly zabitý fotkama. Občas to bylo naopak – hnusný kolo dostalo pěkný fotky a to je mi pak taky líto uživatele osolit. Tady je moc pěkný jak kolo, tak jeho prezentace.
Z vlastní zkušenosti bych si jen dovolil polemizovat s tou větou o SLX hazce. Samozřejmě může mít člověk smůlu a urve i AXS, ale může to bejt taky tak, že za životnost AXS spotřebuje pět přehazek SLX. Což může bejt společně s potřebným časem a hlavně možný průserem, když se to stane někde hodně nevhodně, nakonec vlastně dražší. Aspoň u mě to tak začínalo vycházet (a to nejezdím snad úplně jak zvíře).
Máš prosímtě ty Michelinky zvážený a mohl bys při nějakým rozumným tlaku (kolem 25 psi třeba) změřit, jak jsou široký v reálu? A co směs na předku – lepí i na mokrejch šutrech?
Cotic dela paradni ramy,mas to pekne poskladane 5*.Am2 vozim taky a za me na trail kolo paradni guma.
Hezky pěkně!
To bys možná mohl zachránit ten „nepovedený“ anglický titan, co se tu objevil včera :-)
Parádní. Za plnej.
Super bajk, pekne farebne zladený. Mám bajk podobného zamerania, Nordest :)
Kolo krásný. Žlutá s černou je super kombinace. Postavený maximálně funkčně … paráda.
S AXS souhlas.
22.11.22 12:00
Moc pěkný, to SAVA bude jinej cirkus:-D
Parádní stavba. Ta barva je super, ten odstín se fakt povedl. A jinak to vypadá na pořádný kladivo… holt Britové…
Sice tuhle kategorii kol nechápu a nemám rád žlutou, ale jako celek je to fakt pěkné kolo.