Dnes si tak hezky švihám a najednou ostrý kovový zvuk a vzadu osma. Naštěstí s tím šlo opatrně dojet díky kombinaci 33mm pneu a široké zadní vidlici. Fulcrumy to maj za sebou. Amen.
(vloženo 24.11.22)
Tak z téhle diskuse je jasné, že základem je kolo nemýt. Pak náby neprasknou ;-)
Polka: Hehe :-D Dost lidí tam ten problém hledalo, než si všimlo, že ta příruba celá ulítla.:-) Příruba je vrtaná a v samotných větvích jsou ještě další menší otvory, takže prostě málo materiálu… Už jsem sem tu fotku dával… Vlastně jsem se trochu sekl, prasklo to skoro po dvou letech.:-) Toho tvýho náboje bych se celkem bál! :-D Ale závisí dost na použití no, já to mám na trial, tam to dostávalo slušně na prdel… Teď jsem si udělal radost a nechal naplést komplet nové přední kolo na bytelnějším náboji, ale lehčím ráfku, tak nakonec byla stejně váhová úspora…
gersa: rozdíl mezi mnou a tebou je, že častěji měníš kola a jsi vysoký jako Tom Cruise ;-)
PS: letos tomu dávám míň než vloni. 18kkm. To je ale pořád o 50% víc než ty ;-)
Omotávka mi drží už dvě sezóny.
benobiker: 10s jsem hledal problém, až pak jsem zaostřil :-) Zajímavý, že prastarý AC s vyšší přírubou stále drží.
Překvapuje mě, že při tvém nájezdu neotevřeš šrajtofli kvalitnějším komponentům, které by to tvé nasazení s velkou pravděpodobností snášely výrazně lépe.
Rubi: Dal jsem v 350 dve(!) zadni osy behem mesice. Pred tim roky nic, ted uz pres rok taky bez problemu, ackoliv na DH vozim ocelovou a trochu ohla je :(
S tim jakou ted vali vyrobci kvalitu se nedivim nicemu. Za me teda zlatej mavic. V hromadnem padu do me zezadu naletel zavodnik, narval mi sve predni kolo mezi muj ram a zadni kolo. Mzik pred padem tachac ukazoval 82 km/h. A odnesly to pouze dva draty. Dokonce jsem na tom dojel dalsich asi 15 km. Tedy za me zlate stare Mavic Ksyrium SL! :D
az uvidim praskly DT350, zacnu verit v tu ukrutnou silu, zatim vidim 3 smejd naby… :D
Znám několik lidí s podobným nájezdem jako máš ty a řeší jen ojeté pláště a vytahané řetězy… ;)
Sám mám letos 12k+ a měnil jsem mimo věci výše zmiňované jen omotavku
https://cs.m.wikipedia.org/…%AD_historje
Doplnit vzdělání
Anebo odečíst něco z limitu napětí drátů… :-)
Anebo prostě nejezdit na kole, to pak jenom zpuchří gumy.
@Cavendish
Odejít může skoro všechno. Bohužel. Jako 32 drátu a XT náby + nízký kaliskovany rafek by možná bylo trvanlivější, ale zase to hůř vypadá na moderním kole. No a ze zkušeností to chce odečíst od váhového limitu výrobce tak 20kg, aby to odpovídalo českým silnicím
Míťo a nevyplatilo by se při tvých nájezdech zainvestovat třeba do Chris Kinga? Je mi jasné že za jeho cenu můžeš mít deset novateku ale i tak…
Nojo, není nad j-bend dráty! Poté, co mi praskly čtyři (tři v předním a jeden vzadu), jsem se dokopal k přepletení kol
https://www.bike-forum.cz/…rat-nevsedni
…a na zadním Novatecu praskla příruba na j-bend špice :D
Mavic už se mi taky podařil a DT taky – obojí přímé dráty. Na opravdové držáky je třeba zřejmě J bend dráty a náby.
Po dvou reklamacích jejich entry-level modelu jsem s Fulcrumem skončil. Zlatý Frantíci!
U tebe ten materál hold trpí no. 20 000km ročně plus 90kg váhy udělá svoje no
TK75: Také mám raději J-bend. Můžeš si zvolit počet křížení výpletu, vypadá to lépe a lépe se to čistí.
Obdobně mám raději centerlock – lépe se čistí oproti výstupkům na náboji pro 6 děrový kotouči. 6 děr má zase výhodu, že se dá snadněji v terénu odmontovat a je na to potřeba jen T25 (na expedičáku je mám z těchto důvodů, kazetu také sundám bez nářadí).
24.11.22 13:46
uprimnou soustrast. Jsi zjevne pretrenovanej :)