Jednoho ošklivého podzimního dne, kdy všechna má recyklovaná kola vykazovala závady bránící bezproblémové jízdě, jsem se rozhodl, že si pořídím nové kolo, ve kterém se nebudu muset vrtat. Ve starých se vrtám dost.
Zadání bylo: kolo na dojíždění do práce a po Praze, kombinovaným terénem s důrazem na co nejmíň aut, psů na vodítku s paničkou čumící do mobilu (pes na vodítku na protější straně cesty než je panička) a tramvajových kolejí.
A důrazem na co nejvíc zeleně, panoramat a malebných zákoutí. Zhruba 70 % asfalt různých kvalit, 20 % zpevněné lesní, lesoparkové a oborové cesty (hlína, štěrk, šotolina), 10 % rokle se zbytky asfaltu a betonu.
Kombinace rychlých rovin a prudkých (až 20% sklon) kopců. Denně 22–30 km (podle trasy nebo výpomoci metra s nejtáhlejším stoupáním). Občas i na delší výlet po sjízdných cestách. Ročně odhadem na novém kole 4 tis. km.
Na asfalt, do terénu, na nákupy, do hospody, na hřbitovy a kostely mám jiná kola.
Vycházel mi z toho robustnější cross nebo stavba na MTB rámu s crossovými ráfky. S trojplackou – na rovině to rád rozjedu při nižší frekvenci šlapání, kopce šlapu na co nejlehčí převody a mám rád jemné rozestupy převodů.
Při surfování po netu jsem narazil na toto holandské kolo. Poslední 2 kusy. Odrazovala mě velikost rámu, véčka a pružinovka. Lákal mě vzhled, geometrie rámu, klasická crossová koncepce a osazení.
Když jsem měl cestu do hanácké metropole, vešel jsem k prodejci a okamžitě ho mezi ostatními koly spatřil. Vyzkoušel a bylo rozhodnuto. Domluvil, objednal, kombinací slev jsem se dostal pod ceníkovou cenu úplně nejlevnějšího crosse od Kelyše a pak si ho v pražské pobočce vyzvedl a rovnou na něm odjel.
Kolo mi je mírně velké, ostatní mám 19–20. Uvažoval jsem původně o kratším představci, ale velmi rychle jsem si na cestovnější posez a větší setrvačnost danou větším rámem zvykl. Za krkem mě nebolí. Na zimu dostalo blatníky z jiného kola, jinak bude bez úprav. Véčka si na něm nechám, abych nemusel měnit nesmrtelné náby.
Líbí se mi na něm, že je ze staré školy – kromě trojplacky a véček i lanka vedená venkem. Servisně velmi vstřícné. Vidlice nestíhá kočičí hlavy a členitější terén, ale ani v jednom s tímhle kolem nejezdím a na běžný provoz je dostačující. Navíc designově sladěná.
Kolem a kolem je to kolo, které jsem myslel, že už se nové nedá sehnat. Koupil jsem předposlední, druhý den zmizelo poslední. Takže už nedá.
(vloženo 25.11.22)
Značka | Sensa |
Model | Cross |
Modelový rok | 2016 |
Velikost | 22 |
Hmotnost | 14 |
Rám | Sensa 2x butted lite alloy |
Vidlice | Suntour NCX D LO 28" |
Hlavové složení | NECO |
Kliky | Shimano FC-M522 44/32/24-170mm |
Středové složení | octalink |
Přesmykač | Shimano FD-T610 |
Měnič | Shimano RD-M8000 Deore XT 10s |
Řazení | Shimano SL-T670 Deore LX 3x10 |
Převodník | FC-M522 44/32/24 |
Kazeta | Shimano CS-HG500 11-32z 10s. |
Řetěz | Shimano CN-HG54 |
Náboj přední | Shimano HB-MT670 Deore LX |
Náboj zadní | Shimano HB-MT670 Deore LX |
Brzda přední | Shimano BR-T670 Deore LX |
Brzda zadní | Shimano BR-T670 Deore LX |
Brzdové páky | BL-T670 Deore LX |
Ráfek přední | Maddux 622x16c Alu |
Ráfek zadní | Maddux 622x16c Alu |
Pedály | Shimano PD-M505 |
Řídítka | Lapierre Rizer Pro |
Představec | Profile Aris 130mm |
Sedlovka | Ergotec |
Sedlo | Selle royal Shadow+ |
Pláště | Schwalbe Smart Sam 44-622 |