Adu: Na koni je to taky vždy chyba jezdce. Musíš ho mít pod kontrolou. Má svou hlavu a když vycítí, že ho nemáš pod kontrolou, dá ti to najevo ;-)
Mamko, věřím, spadnout z koňa je zřejmé mnohem horší, i když záleží na mnoho okolnostech a faktorech. Raději nepadat, viď, že jo? ;-)
A hlavně na kole to je většinou chybka jezdce, u koně už to vždy tak zřejmě nemusí být, má prostě svou hlavu a člověk do ní nevidí.
Ale nechme to koňovi, ten má větší hlavu :-)
Jakube, ty rozmarastěný lesy souhlas. Zlatej mráz a sem tam led.
Aleši vpoho :-) To jen tak, úvaha staré matky :-D No, už si tedy nevybavuju, co máš vzadu za gumu, ale přesně si vzpomínám, žes rozvíjel nějaký teorie o Holce a motokrosu :-))
Adu, zlatej kůň, co se o svojí rovnováhu stará sám :-)) I když i kůň už se mnou ve cvalu upad, to pak zase zlatý kolo :-D
vlasto, a co poslouchá fatbiker v Alpách? Poděl se, třeba obohatím playlist :-)
Tak Mirai je zcela mimo muj vkus, toto je vyjimka, protoze cyklisticka :) Ale na Imrichovi, na tom jsme vyrustali…
@Kouba_2005: V brne. Ano obcas zustane snih a led na stezkach, ale ani tam nejsou hreby vzadu potreba. Vepredu ano.
mum: néé, promiň, nebudu zas rejpat. to je o preferencích a o tom co kdo jezdí. já radši vyměním sem tam horší trakci za rychlost. s bržděním opravdu problém nemám, zadek musím chtít šmiknout, jinak drží. ale nejezdím zas úplně hladký gumy, však víš.
No už aby pořádně přimrzlo a ty srajdy v lese zmrzly na šutr, tohle přechodový období plný marastu mě fakt neba.
Kouba: presne tak. Přemrznuté, měkká břečka, led, prašan, hluboké po kolena, lepivý čerstvý. Je to jedno, si tam sám jen se svým strojem a nikde nikdo. A pak ti v uších hraje
https://www.youtube.com/watch?…
nebo
Orme, kde prosimtě bydlíš? Souvislý led je v zimě celkem běžná věc, stačí, aby trochu polevilo a v noci přimrzlo a máš to hned. Jestli tam u vás ovšem nesněží a nemrzne, tak to chápu.
Alice, tady je přece každej mistr světa :-) Nikomu to neustřeluje, nikomu to nehrabe, nikomu se kola ani koně na zadní nestaví, do zatáček tu jezdí jak plochodrážníci … :-)
Ač na kopci, kam sníh patří, tak mám z té zimy čím dál rozpoluplnější pocity :-) Uježděný přimrzlý to klouže, hluboký mokrý – to je brzda jak prase, prašan tu je pár dní v roce, protože sněží málo … ale to ticho, když v lese nikdo není, to je k nezaplacení.
@BSA Mamka se s tím nemaže, bičík, vysoký holínky a rajtky je její základní cyklovýbava :-)
máš nějak nestabilní kolo, mamčo. do kopce jde na zadní, z kopce ti zas lítá zadek dopředu… nepleteš si to s koňma?
Neřešit, jezdit, dokud to jde, pak jedině pěkně po svých podle schopností a materiálu ;-)
mirorek: píšu, že trepka. Trepky z kopce smykem nejezdí :-)
orm: nejezdila, viděla jsem o tom večerníček :-D Tvůj argument o nesouvislém ledu je odzbrojující, šlapat do kopce a brzdit je tedy třeba jen nesouvisle :-) Dále: když ti uklouzne zadní, urve se s velkou pravděpodobností i ten předek, hroty nehroty. A jo, můžeš tam dát nohu, ta ti taky uklouzne :-)) A milované téma, auta a kola. Jedna věc je jasná, ať jsi v právu nebo ne, budeš to ty, kdo to při střetu odnese. Nalož s tím, jak chceš :-)
Aleši, no, mě to prostě do kopců hrabalo. Sednout na špičku sedla a navalit se na předek, aby se nestavěl a nebloudil, a pak prostě zadek hrabe. Neříkejte, že se vám to nestává.. To brždění – buď je, jak píšeš, zadek lehčí, takže má víc tendenci ustřelovat. Což vy asi chcete, já radši, když je schovanej pěkně za mnou :-) Nebo jdu nad zadní kolo a to poznám na rukách a nohách, že se zatížení vepředu zvýší minimálně, hlavně furt stojím v pedálech. V obou případech ale chci, aby zadní kolo brzdilo a nelítalo kolem mě jak paraple v uragánu :-)
Hroty vozím už hodně let,záleží taky na tom jaké hroty to jsou,měl jsem přesně tuhle gumu na fatu,teď mám normální 2,6 a drží mnohem lépe.
Pepa: toto je nahodu krasa. Pro fata s hreby ideal. Za me je mnohem horsi „nesouvisly“ led :)
@mirorek2 Tak Moravský kras bych zrovna do horských silniček neřadil, i když Baruš říká, že to jsou Opičí hory, tak já nevím ;-)
Tak jasně horské silničky se nesolí, jen sypou štěrkem, ale kdo by tam jezdil na silničce :-). Myslel jsem město.
Jinak do hor opravdu čím víc hrotů a širší gumy, tím líp. Ideálně fat s hrotama
Mamka má chuť se dneska hádat… na grip do kopce stačí méně ostrej plášť, protože zadek je víc zatíženej. Ty jsi holt lehká holka, že ti ani nízkej tlak nestačí, tak musíš mít drapák… :-) Při brždění naopak, zadek je odlehčenej, většina brzdný síly jde na předek. Ostřejší drapák na zadku ocením snad jen v bahně, aby to neujíždělo do stran. Na suchu jsem naopak někdy rád, když zadek můžu cíleně utrhnout do řízenýho smyku. O jízdě na ledu s hroty nebudu diskutovat, páč 1) jsem hroty nikdy nezkoušel 2) ledovku máme tak dva dny v roce a to jedu radši do terénu. :-)
@orm I když mě ty j*bačky s plášti úplně nebaví, tak mám určitě funglovky cyklokrosový Contíky, který jsem tam původně chtěl nacpat namísto silničních 28mm pláštů, co jsem tam letos obul na sezónu, tak i eventualita s obyč pláštěm na zadek může být otestována ;-)
Ale jak jsem už někde psal, radši budu až do jara jezdit na Yoelóčku s 30mm hladkými plášti ;-)
PS: Sada hrotů včetně udělátka doobjednána!
@mum-on-bike: Jezdila jsi neco s hroty? Do terenu bych ti dal za pravdu, ale na trekovem kole s primarnim pouzitim na asfaltu, tak tam predni hroty staci. Na snehu je to jedno, tam zabrzdis normalne a na silnici nikdy neni souvislej led. Led jsou spise takove plochy, ktere necekas nebo cernej led. Na zadim kole mas pri jizde mnohem vetsi hmotnost nez na prednim.Nejhorsi je, kdyz ti uklouzne predni kolo. S tim nemas sanci nic delat a jsi hned na zemi. Kdyz ti uklouzne zadni, tak tam vetsinou stihnes dat nohu. A kte jizde a autum. Kdyz jsem jezdil do prace, tak se casto stalo, ze rano cesta ok a az z prace se udelala ledovka. To jsem mel zustat v praci? Ta auta vyjizdet mohla v te dobe? Ja problem cestou zpet nemel, auta ano, takze podle tve logiky omezime toho co nema problem :-).
@orm Teď jsem to prozkoumal na obrázku a máš pravdu, je to jakoby ve čtyřech řadách. Tímto se omlouvám za chybný dojem, asi tam semi tami nějaký ten hrotík přídám ;-)
S tím náledím bych odporoval, u nás v MK se právě nesolí, sype se pouze štěrkopísek a v krajnici zpravidla bývá většinou krapet ledovka. Vídím to spíš na jezdění po žlebech, když budu mít velký absťák od kola. Popř. ježdění do obchodu pro rohlíky :-D
@orm Jak čtyři řady? Ty tam snad ani nejsou. Ta varianta plus měla myslím obsazenou každou dirku ve dvou řadách, tato varianta (mínus) je má tzv. cik cak ;-) Tak na ledu a sněhu se to asi úplně neklopí? Spíš budu muset pořešit pedále a boty, asi dám obyč plasťáky, ale co k tomu za boty? Běhny a teplá fusakle? Zimní tretry mám jen silniční a zase na těch pár humus dnů do toho nechci investovat nějaký megabavory :-)
mum kdy bylo náledí na silnici prosimtě? Solí se nonstop :-)
Jinak bez hrotů ani prd, pod 300 nebrat, ty dva hrotíky na 10 cm gumy jsou vtipné
Grip předek zadek, brzdit máš přední a zadní ve smyku řídíš kolo :-) toto se právě učí nejlépe na sněhu z velkého kopce
Léto/zima (a bahno) jsou vesměs ty nároky jinde
Aktuální setup na zimáčku, zkouším poletech zas ovál
Hroty jenom na předku jsou podle mě nesmysl. Copak nejezdíte do kopce a nebrzdíte? A ten smyk na ledě na zadním předek taky nevytrhne, hlavně proto, že nejvíc hmotnosti (takže i setrvačnosti) je vzadu a smykující zadek ta přední odlehčená guma neudrží.
Nemluvě o tom, že lézt na silnici, když je náledí, je zhovadilost. Vy sice hroty máte, ale auta ne. Pak se tu zase bude bedákat, že točvolanti..
Ještě si dovolím trochu odbočit ze silnice do terénu k těm kombinacím gum „vzadu šlupka, vepředu drapák“, oblíbená to alchymie.. mám stejný nároky, aby guma držela, vepředu i vzadu. Nechci, aby mi do kopce hrabala a při brždění smykovala, ne? Řešit to nižším tlakem na úkor jezdivosti mi přijde zcestné, když právě z důvodu jezdivosti mám vzadu obutou šlupku. Chci vzadu gumu se stejným gripem jako vepředu. Nebo obráceně: guma, s kterou jezdím bezpečně na zadku, mi stačí i vepředu. Toť empirie trubky, co na tom jezdí lesem skoro denně, pardon :-)
@jkcz: Na fata to smysl ma, na treka, ktery je zminen nize si myslim, ze ne. Ja zazil jednu situaci kdy jsem to na treku vyuzil a to byla jizda do kopce v ciste ledovem koryte na lesni ceste, ale pokud je primarni usecase jizda po asfaltu, tak je lepsi vzadu bez. Preci jenom trosku to odpor ma a plast se tim nici. Predek vozim celou zimu, nasadim s prvnim snehem a sundam s poslednim.
Je to tak, ze ve vetsine pripadu staci hreby na predku. Smyk na zadku se da „nejak“ vybrat. Ale samozrejme pro vetsi jistotu se hodi i ten zadek. Obvzlast kdyz se treba jezdi vecer potme pri celovce, to se povrch cte vyrazne hur jak za denniho svetla. A takove navraty vecer potme z dlouheho svihu, kdyz je clovek prosity, to uz ty reakce nejsou zcela optimalni :)
@Aduldinho: Dve rady vzadu staci, ale dopredu jsou lepsi ctyri, protoze ti to v zatacce na ledu muze ustrelit, kdyz to naklonis a dostanes se na tu cast, kde hreby nejsou (vlastni zkusenost). Pokud nechces kupovat novej plast, tak diry tam na to jsou, tak muzes koupit jen par hrebu a dat je tam.
Aha, dík za info. Takhle od pohledu to vypadá tlustší jak 35. Akorát já duše prodal, no…
@BSA Mám toto: https://www.koloshop.cz/…-35-622.html
Kupodivu se to celkem dobře nasazovalo, asi to bude tím, že jsem nahradil ty gumovoplastový fake vložky do ráfku z Dekáča normální lepící na bezduš ;-)
Adu: Jasně, máš mít jedno kolo… pro každé roční období a každou disciplínu co chceš jezdit. Mimochodem, co to je za rozměr a jakou máš šířku ráfku? Já zvažoval nějaký zimní obutí na původní záplety z Tribana, ale ty ráfky jsou celkem úzký.
Adu :-D
@jkcz Tak já se tam chci i při tom montění hnout a hlavně se tam furt něco nosí, nevím, proč se tam válí milion bot po mlaďochovi, mezi tím ty děcka, co to po něm měla údajně zdědit, dávno vyrostla :-) Ale jinak mám mít údajně jen jedno kolo jako normální člověk, aby se tam všechny ty odpadky vešly :-D
Já už to hrotím, bez nich se fakt nedá. Jsem ale čučkař, na fatbike jsem jakso zatím nedospěl, tak jen troječky :-)
Adu: tos jeste nevidel moji kulnu:-) mista tam mas fakt dost. Zima uz vola, zima uz vola, v rytmu vanoc, snezeniiii.....
Vlasto, kam bych to monstrum asi dal?? ;-)
Jedině ho parkovat za bytovkou a dělat, že není moje :-D
Koubíku, kdo tady brečí? Já se ozval dle dohody v druhé půlce listopadu a už šly pláště do světa, navíc tvá kola nebyla s mým kolem kombatibilní, Tribán nemá pevné osy. A nic nepíšu o tom, že bych nutně další záplety potřeboval, kdyby nedej bože ano, nechám si za pár kaček poupravit ty původní Tribaňácký ;-)
To jen, aby si BF bandu neuváděl v omyl nějakými svými domněnkami.
A ano, mám ekonomičtější verzi, nepočítám, že to budu úplně hrotit, když budou megasračky radši nazuju kecky popř. nesmeky na boty ;-)
Adu, vždyť jsem ti nabízel komplet obutý záplety s pláštěma s hrotama … a to jsi měl frňák nahoru, tak teď nebreč :-) Navíc jsi koupil koukám verzi, co má hrotů polovinu, než ta, co jsem ti nabízel :-) Dělají totiž dvě :-)
Pláště jsou super. Dole sračky a na kopci led. Jsou dobře ovladatelné ( na rozdíl od Jumbo Jim ) Zatím jsem neztratil ani jeden:-)))
Vlasto sešlo se spousta věcí a bylo hotovo. ( zvědavost, cena , značka, místo prodeje a hlavně šetření HT přes zimu:-))) )
Pepa: uvidis, jak se ta Veecka budou chovat. Jeli jsme pred tydnem s kamosem Hostynky, ma taktez Vee a jakesi hreby na prednim poztracel. Je pravda, ze v lese misty hodne trcely sutry.
Jkcz: aha, chapu
Adu, Bara: nebojte se toho, je to vetsi prdel, nez jezdit stovky v lete:-) Pepa se taky fatbiku branil a jak to dopadlo:-)
Baru, to bych doma dostal už nakládačku! :-D Musel bych se pak zbavit jedné ze tří silniček! Naštěstí jsem si i tu třetí poslední prosadil, že ji nutně potřebuju! I když sklep bohužel není nafukovací :-)
Taky jsem podlehl BF módním trendům ;-)
Náhradní funkční záplety nemaje, obětoval jsem tomuto projektu Tribána.
Budu rád, když budu moci nadále jezdit na Yoeločku na 30mm hladkých pláštích!
Hřeby zajety nemám!
Loučím se oblíbenou hláškou: Bílou čůzu nebrat! :-)
vlasto: u nas jsou slozite podminky, mix snih/led. Jeden den nasnezi a druhy den je obleva a pak to prituhne. Nekdy bych bez hrebu nebyl schopny v podstate vyjet. Mam dvoje zaplety a prehazuju podle aktualni situace.
Pepa: to jsou Vee ? Ty jsem vzdy chtel, ale nedelaji je v 27.5" (nebo mozna jo, ale nedovazi do Evropy)
Dobrá práce. Já už mám také připraveno a zajeto. Předek jsem napíchal celý a zadek bez krajní řady. Na 29 jsem právě většinou očesal tyto hřeby na zadním kole v ledových kolejích.
Je to fakt nutny na fat s takovym profilem? Vzdyt ty hroty jsou dobry pouze na naledi na asfaltu. A jak casto je takova situace?
Bara2: Přeji hodně štěstí při měnění hřebů. Moje zkušenost je taková (mám pocit, že máš ty samé pláště Schwalbe, jako já), že jak se jednou vytáhne ten původní hřeb a narve tam nový, díra v gumě se natolik deformuje, že nový hřeb už nedrží a prakticky neplní funkci. Pokud chce mít člověk na těch pláštích jistotu, hřeby neměnit, radši vyměnit celý plášť. Pokud se ten plášť nehoní jen po suchém asfaltu, ty hřebíky vydrží celkem dost.
Jinak obecne vetsina vyrobcu fatbikovych plastu dodava jak variantu ohrebovanou tak bez hrebu.
Vilém: budou to plaste od Bontrageru a na fatbika s moznosti osazeni hrotu. Dle vzorku si presni typ dokazes okopohledem a googlem najit.
@bara2: vepredu jsem za ty roky co je pouzivam neztratil ani jeden. Vzadu po sezone tak 10, ale to jsem schvalne smykoval :). Prestal jsem je vzadu vozit, prislo mne to zbytecne a plast moc nevydrzel, max. 2 sezony. Hreby se protlacily do plaste a zacal jsem mit hodne defektu, ale vazim hodne. Mam tam ted vzadu gt 365.
Ja uz predni plast letos projel a prestoze podminky byly nic moc tak bez ztraty kyticky. Za lonskou sezonu taktez zadna ztrata na predku. Ale treba kamos nejake chybejici eviduje. Podle me zalezi hrozne moc na robustnosti plaste. Na letosek jsem se rozhodl osadit i zadek, tak si ted hraju…
Až se zima zeptá, bude pozdě! Já už mám zajeto, zakoupen klíč se stovkou náhradních hřebíků, prej to vypadává. V tom by byl čert, aby nebyla teplá zima :-D
Xixao, vem flašku a švihej na konec světa.