Budoucnost? Nebo další propadlistě dějin.

Přidat foto

Decathlon má testovat vidlici, která je z tištěného titanu. Jaký by to mělo mít výhody, nebo vlastnosti sem nenašel. Každopádně je to pěkně ošklivý.

(vloženo 4.12.22)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
JSt
JSt

5.12.22 09:11

podle me 3d tisk ma smysl jen u maloseriovych resp. kusovych veci. oproti velkovyrobe to je nezaplatitelne a nemyslim si, ze by se to nekdy nejak zasadne otocilo. ;-)

Reagovat
JFtryall
JFtryall

4.12.22 23:09

Tak pokud budou delat top titanovy ramy a veci z 3D tisku, tak proc ne. :-D Ja jsem hlavne rad, kdyz to nekdo trosku nakopne a nebudu se muset koukat na pruzici tezky Spesly za 200. :-) Akorat je trosku smutny, kdyz to udela Decathlon. :-)

Reagovat
Johny.Merida
Johny.Merida

4.12.22 22:47

JF- asi myslel Dekáč :-))

Reagovat
JFtryall
JFtryall

4.12.22 22:35

Vilem: Wtf? :-D Jako koho?

Reagovat
Vilém
Vilém

4.12.22 22:26

JF: Ty mas letos noveho chlebodarce?

Reagovat
novas752
novas752

4.12.22 21:54

Ta Prova je nádherná.

Reagovat
doubeq
doubeq

4.12.22 20:23

Na fatbike nebo expediční kolo to bude sedět.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

4.12.22 20:15

Masaker, krásy to moc nepobralo, ale zajímavý koncept to je ;-)

Reagovat
TK75
TK75

4.12.22 18:22

Prova se mi líbila, tahle věc na Bespoked… též 3D

Reagovat
JFtryall
JFtryall

4.12.22 17:55

Vaha tezko rict, ale minimalne by mela mit pri velmi podobne vaze vyssi pevnost. Tuhost je taky otazka, moc lidi se asi nenajde, co testuji vytisknute komponenty podobneho razu. :-) Kdyz se vezme priklad z titanovych klik od CC nebo vytisknute od Sturdy, tak tam vsechno hraje pro titan. Krome ceny a subjektivne vzhledu.

Reagovat
DejfSejf
DejfSejf

4.12.22 17:46

By mě teda zajímal váhový rozdíl mezi karbonem a touto vidlici…

Reagovat
KUBULA
KUBULA

4.12.22 17:37

Kdyby to bylo v barve ramu je to lepsi.

Reagovat
orm
orm

4.12.22 17:29

@DaD: pokud to ma jeste nejakou vnitrni strukturu, jako postoval jftryall, tak to pomoci cnc neudelas.

Reagovat
BSA
BSA

4.12.22 17:22

Nejspíš to má nějak tlumit vibrace a zároveň být tuhý… těžko říct jestli výhody budou odpovídat technologický náročnosti a ceně.

Reagovat
DaD
DaD

4.12.22 16:40

novas752: tak dá se to ještě vyfrézovat z kvalitního kovaného hliníku. Sice by „trochu“ materiálu šlo do řiti, ale CNC je prostě nejvíc:)

Reagovat
novas752
novas752

4.12.22 16:01

@Btom1: No jasně, ale bez 3d tisku ten vypočítaný tvar stejně nevyrobíš.

Reagovat
orm
orm

4.12.22 12:53

Kdyby na to dali ty tistene kliky od sramu, tak by to bylo hezci :)).

Reagovat
TJK
TJK

4.12.22 12:44

tak jasne ze ano ale u tehle extremnich konstrukci jde podle meho primarne o to, co vytvori ten SW a „pohledovy“ design jde podle meho trosku stranou

Reagovat
Georrge
Georrge

4.12.22 12:43

TJK: já to vím, ale právě v té definici vstupů je největší zádrhel. Zde to vypadá, že šlo prostě jen o základní pevnost a hmotnost, pak je logické, že z toho vylezla přihradovka. To víme už více jak sto let a takovou vidlici uděláš (a mám pocit že se i dělaly) svařováním, tak otázka jestli na to plýtvat 3D tiskem.

Ta vidlice bude pevná jak beton, pro výkonnostní cyklistiku asi dobrý, pak by bylo zajímavé srovnat parametry s karbonem.

Pro běžné ježdění to ale nechceš, tam chceš i trochu komfortu a tady bych viděl největší potenciál – nechat generativním designováním navrhnout tvar, který bude lehký, tuhý ale ve směru od nerovností bude pružný, tedy i pohodlný. Jenže tam to chce správně nastavit ty vstupy a to je velká alchymie.

Reagovat
Fazzy
Fazzy

4.12.22 12:36

TJK: to je pravda jen do urcity miry. Vstupni data sou vzdycky dany a pocitat dopocita idealni detaily a reseni v ramci tech vstupnich dat. Takze design se da menit celkem zasadne.

Reagovat
JFtryall
JFtryall

4.12.22 12:32

Prave, tvar se da udelat v podstate libovolny. Klidne se da okopirovat jakakoliv vidlice a udelat uvnitr podobnou strukturu, jako do casti patek a stredu atd. Trosku problem bude napojeni sloupku, ale to pujde taky vyresit nejak elegantne.

Reagovat
TJK
TJK

4.12.22 12:27

georrge: je to jak pise Btom nize, tohle nedesignoval clovek ale generoval pocitac na zaklade nejakych definovanych vstupu / vystupu a design je pouze sekundarnim vysledkem, proto to vypada jak to vypada

Reagovat
zirecek
zirecek

4.12.22 12:23

Tohle je budoucnost.

Samozřejmě se tvary a styl vyladí a bude to vypadat lépe. Zatím jako demonstrace technologie a snahy do toho jít paráda. Kdo dříve přijde, ten dříve prodává a kasíruje.

Reagovat
Georrge
Georrge

4.12.22 12:21

TJK: jenže 3D tisk má rozhodně na víc, než na příhradovku kterou bys udělal i z pár posvařovaných trubek :) na tvaru je prostě potřeba ještě pořádně zamakat, aby byl funkční i líbivý. Jako první vlaštovka OK, do série bych to ještě nepouštěl.

Reagovat
BTom1
BTom1

4.12.22 12:19

Novas752:to že takhle ta vidlice vypadá je díky tomu, že je navržena generativním designováním součásti.A proto není nikde materiál navíc kde být nemusí.

Není to tak že by navrhli tvar a pro ten tvar by se jim prosťě hodil tisk.

Reagovat
TJK
TJK

4.12.22 12:10

ono je treba pochopit princip 3D tisku titanu nebo ocele, neni to zadny pofiderni lepeni cehosi… je to velmi precizni laserove svarovani perfektne vrstveneho jemneho titanoveho / oceloveho prachu o specifickych vlastnostech (vyvinuty pro tuto technologii) problem je jen v rychlosti / pomalosti vyroby a porizovaci cene takoveho zarizeni = navratnost = cena vytisteneho produktu

Reagovat
JFtryall
JFtryall

4.12.22 11:52

mr.antik: Covece to neni tak jisty, protoze oni maji prostredky i silu na to, aby tohle normalne poslali mezi lidi a zlepsili image z producenta low cost kol. Uz ten titanak je fakt solidni pocin a pokud 3D tisk nakopne takhle velkej hrac, tak jedine dobre. Technologie je to ultimatni a vypada to, ze je to uz dostatecne proverene- Porsche treba tiskne i pisty. To, ze tenhle konkretni navrh vypada zvlastne je vec druha, ale technologie je top.

Reagovat
mr.antik
mr.antik

4.12.22 11:43

Jen ukázka technolgie, nějaký studenti si na tom možná udělali diplomku, nicméně ve filozofii Decathlonu úplnej nesmysl.

Ale třeba až ukážou technické parametry proti čínskému karbonu, tak nám spadne čelist :-)

Reagovat
Vilém
Vilém

4.12.22 11:23

Vypada to zajimave, ale to je asi tak vsechno. Pouzit prihradlovou konstrokci na vidlici mi prijde jako nesmysl.

Reagovat
goofy
goofy

4.12.22 11:19

No ty vole… TJK už objednává… :-D

Reagovat
DaD
DaD

4.12.22 11:15

Proč to dělat jednoduše a hlavně elegantně, když jde vytisknout tato hrůza:(

Reagovat
Georrge
Georrge

4.12.22 10:57

Vzhledově se mi to teda moc nelíbí, navíc každá noha vypadá jinak (což sice dává smysl, ale hezké to není).

Tvar vypadá, že jde hlavně po hmotnosti a na pohodlí se moc nemyslelo. Přijde mi to jako nevyužitá příležitost udělat tvar tak, aby vidlice byla tuhá a zároveň pohodlná pro jízdu.

Reagovat
Čipera
Čipera

4.12.22 10:46

S laufem bych to úplně nwsrovnaval, lauf je odpruzena a tohle pevná.

Reagovat
makimaki
makimaki

4.12.22 10:23

Hezčí než Lauf, ale levné to taky asi nebude.

Reagovat
mirorek2
mirorek2

4.12.22 09:51

naprosto přesně vím, kdo z BF si to koupí :-)

Reagovat
Fazzy
Fazzy

4.12.22 09:45

Lepsi vlastnosti nez karbon to zrejme nema, nicmene k titanovym ramum budoucnosti, zvlast tem gravelovym, proc ne. Skoda ze tu neni strana s brzdou. Tam uz to takova pavucinka nebude :)

Reagovat
JFtryall
JFtryall

4.12.22 09:40

3D tisk ma pred sebou super budoucnost, fandim tomu hodne. Tahle konkretni vidle neni uplne nejhezci, ale kdyz bude fungovat, proc ne.

Reagovat
mum-on-bike
mum-on-bike

4.12.22 09:20

Decathlon? Tak to je fakt sympatický. Firma, která neoperuje se snobismem zákazníků, ale dělá věci pro normální lidi.

Reagovat
DejfSejf
DejfSejf

4.12.22 09:19

Tak nějak mi přijde že se to na silnici nehodí, asi jsem staromódní…

Reagovat
waters
waters

4.12.22 08:54

u Deca bude cena i s kolem 60–70. Pokud by to udělala konkurence tak bude stát 60 jen vidlice

Reagovat
capis
capis

4.12.22 08:47

Výhodou by patrně měla být snadnější a přesnější výroba, oproti obrábění také bez odpadu.

Reagovat
TK75
TK75

4.12.22 08:08

Hlavní zisk bude, že se Decathlon ukáže jako značka, která testuje sofistikované komponenty, má svůj vývoj :⁠-⁠)

Reagovat
novas752
novas752

4.12.22 07:24

Nevypadá to zle. Výhoda jako u všech 3d tištěných dílů, materiál je jen tam kde ho z hlediska pevnosti atd. potřebuješ. Brzdovej třmen pro Bugatti Chiron pomocí 3d tisku odlehčili ze 4,9 na 2,9kg.

Ale takhle velkej díl jako vidlice bude asi pekelně drahej. Většinou se takhoe dělaj menší kousky (patky na rám, mufny, kliky).

Reagovat
kapo22
kapo22

4.12.22 07:22

A mě se to nějakým způsobem i líbí :-)

Reagovat
Alojs01
Alojs01

4.12.22 07:22

Furt hezci nez lauf…:-)

Reagovat

Další galerie z kategorie

Florenc 19
FreeBoy 19
Lister 20
gersa 16
easyrider 2
Kubánec 44