Údajně jsem zlobil, tak mi tady nechal Mikuláš trochu uhlí, v celkem pěkné barvě. Van Rysel RCX.
Long story short – uzrála myšlenka na novou silnici, rám mi padl do oka, včetně myšlenky zkusit 1× na silnici (tímto zdravím Rubiho).
Kazeta 10–42, pila 44z, hazka co to pobere, karbon sedlovka, kratší forbec a pláště do zimy. Toť prozatímní setup, který čeká na to, až se mi bude chtít mrznout venku. Kokpit musím ještě domyslet.
Na poslední fotce je základ “letní varianty”, karbon kola Roval C38, chybí lehká kazeta, kotouče, pláště GP5000 a asi i nějaké kliky.
Až bude hotovo, tak se objeví snad i v galerce včetně popisu a pořádných fotek.
(vloženo 7.12.22)
JJ, koukal jsem na ty fotky v akci na webovkách Dekáča, borec tam měl Ultegra Di2 se smykem, i to je cesta ;-)
Tady téhle generaci byly vyčítány nějaké chyby. Každopádně barva a silueta jsou pro mne no go, takže jsem nečekal a bral, obsazení se dycky poladí :D
JJ, nástupce jsem si již prohlížel, ale to už je víc gravel než kroska ;-)
@Adul sem ti to psal, nevyzvednutá objednávka z e-shopu, která byla na prodejně. Takže jen štěstí.
Jinak asi týden zpět byly skladem všechny velikosti po pár kusech.
Už maj na webu i nástupce a vypadá to, že se bude osazovat Sramem.
Něco skladem být muselo i ve větších velikostech, kde by se jinak vzalo tohle kolo?
TVL, na eshopu v Sku 8 kusů, ale M a L nedostupné a to bych řekl celoročně :-(
Převody jsou cajk. Vozím už pár let 46×11–36 na silničních a 46×11–42 na gravel kolech a měnit to nehodlám :)
Užívej svůj pěkný stroj ;)
Adu: Mě by naprosto přesně sedělo M. Ale jakože na milimetry přesně. Mám 176cm a délka 545mm je pro mě ideální.
JJ, Cave, teď jsem koukal dostupné jen Sko, na to se asi neposkládáš, což? ;-)
Na živo krásný kolo, taky po něm koukám. Převod 40 × 11–36 by mě vyhovoval jak na silnici, tak na CX.
Lehká závist :) užívej. Většinu roku to je nedostupné
Tohle je nádhera. Jednu dobu jsem zkoušel vymyslet, proč bych ho potřeboval.
@Vpa007Já věděl, že ta barva bude mít minimálně u Tebe jistý úspěch :)
@Jan D. Díky, vyřídím pochvalu ředitelce našeho homedesignového oddělení :D
Ta modrá metla je doopravdy krásná. Ale ještě bych si dovolil pochválit tu poličku pod televizí. Jak z katalogu IKEA (myšleno v dobrém:).
Super, mě to takhle dává smysl a navíc se mi to děsně líbí, páč ta modrá je fakt P0RN0! ;)
Ideální stav bude, pokud po případném zvýšení výkonnosti budu schopný nahodit větší pilu a třeba jemnější kazetu.
Tady na to moje ježdění v podobě 3–5k km ročně se snad už bez smyku obejdu. Přinejhorším tu slepou cestičku musí někdo prošlapat, ideálně opakovaně. :D
Podle toho co jezdíš (což víš nejlíp sám) tak i jednoplacka bude fajn. Ta bezstarostnost na MTB je k nezaplacení, takže chápu že jsis odvykl. Jak půjde výkonnost na silnici nahoru – a pokud tě to kolo začne fakt bavit, tak věřím že půjde – tak začneš pociťovat limity a pak tě dvouplackový setup nakopne zase dál.
Já vozím na krosce jednopřevodník několik let a je to ideál. Na silnici bych to, ale nechtěl. Tam když člověk valí po rovině, tak tam se to jemné odstupňování hodí. I teď když mám dočasně na krosce převodník 42 a vzadu 11–25, tak se mi to na rovinkách líbí. Ale do kopců to moc není, takže tam zase příjde 11–32.
@Singlespeed: 10–42 neni na silnici dobra kazeta. To odstupnovani je silene. Na gravelu to nejak das, ale na silnici opruz. Lepsi vzit cx kazetu 11–36 a tam uz ten prevodnik 48 nebo 50. Jeste by se nekde dala sehnat 3t kazeta 9–32 co vozila aquablue.
Kazdopadne jednoplacka na silnici je ok :-).
Já patřím do kategorie “fakt hobík” bez závodních ambic. Většinu času jezdím sám, výjimečně s kamarády.
Jinak kazeta je 10–42 XD1150, rozsah by stačit měl, odstupňování prověří čas. Jako dogma to neberu, je to pro mne věc, která stojí za zkoušku. :)
Vetsina lidi vidi jednoprevodnik na silnici a ma osypky, pritom kdyz se da spravna kazeta a prevodnik, tak je to uplne to same jako hobby silnice (ano, na opravdu silnicni zavodeni na uroven vyhravani krajskych zavodu to neni), jen jsou tam vetsi skoky, coz hobik stejne nepozna.
Pěkný. Souhlasím s hrotem. Mě by na silnici tyhle převody taky stačily. Do kopce se nerad trápím a když jedu z kopce 50, tak už šlapat nepotřebuju, jelikož se bojim:)
Pokud je tam opravdu kazeta s 10zubovým pastorkem, tak 44×10 je převod trošku těžší než 48×11. Dát tam 48 zubů, tak bude nejtěžší převod odpovídat přibližně 53×11, což je pro nezávodícího hobíka zbytečně moc.
@orm ono je to asi hodně individuální, já tady v Beskydech a 34/28 na Lysé opravdu trpěl, z Morávky na Visalaje taky nic moc a to osciluju 90–100kg při 185cm.
Ale třeba nakonec skončím u jiné kazety, převodníky jsou jasné, viz teď namontovaný javax, na enduru sem taky dával ali dočasně a zatím tam furt straší.
@hrota: Hrota vykon chapu, ale na silnicni pouziti mne to fakt prijde malo. 50×36 je ekvivalent 39×28, coz mne stacilo s mejma 110+kg do alp. 50×11 je uz dostatecne rychlej prevod, aby se dalo slapat i z tahleho mirneho sjezdu. Kazetu mas, tak zkus alespon tech 48 :-). Prevodnik koupis za par korun na Ali a fungujou skvele.
@Singlespeed tady design vyloženě rozhodl o tom, že bude nový stroj. Každopádně vidím, že máš podle kol praktické porovnání GRX a XPLR v eletrice, což mne těší a možná Tě budu jednou otravovat po PM :D
@orm když člověk nemá výkon, tak si musí pomoct převodem. Naštěstí převodník není těžké vyměnit – viz ten javax, je to na zkoušku.
Jednoplacka je ok, ale ty prevody jsou podle me na silnicku moc lehke – prevodnik moc malej, kazeta moc velka s velkejma skokama. Prevodnik bych dal 50 a kazetu od 11–36. To co mas ty jsou prevody na gravel.
To je hodně povedený design. Taky jsem příznivce jednoplacky na silnici. Výrobci ovšem de facto nic takového nenabízejí, tak si člověk musí pomoct gravelem nebo cyklokroskou.
Podle produktovek jejich pro team vozil na tomhle Di2 se smykem. Popravdě jen díky tomu sem to začal zvažovat, být to 1× only, tak do toho nejdu. Ale je to sranda, na tomhle rámu 3 roky po sobě staví jiná kola.
Jinak řada pro příští rok už je venku, nový rám a bohužel se mi nelíbí.
Jasný, je to primárně kroska a tam má ten jednopřevodník asi opodstatnění, i když myslím, že i někteří kluci cyklokrosoví závoďáci ten smyk vozí ;-)
Nemít Tribána, tak do tohohle asi jdu, na zimu ideální stroj, tam bych i tu jednoplacku zkousnul ;-)
Díky ;) Sám jsem zvědav, jaké bude ježdění. Jinak rám je Di2 ready a smyk kompatibilní, takže jsem vlastně srab a nechal sem si královské zadní vrátka :D
Jirl je kujva podšitá:) Už to nech být, přeji mnoho spokojených kilometru. Kolo je fajnové a ať slouží:)
@Peslezedirou ta páka je smůla, stejně jako původní hazka na 2×, co nepobere víc než 34 a GRX kliky. Škoda, že teď nemam moc času to projet.
Mel jsem tu stejnou myslenku. Ted zimu jeste odjezdim gravel na mechanice 1×11 a az prijdou v unoru nova silnicni zapletena kola, pujde to cele prekopat :-).
Tak at jsi spokojeny!
@DaD když se podíváš na strukturu naší diskuze, tak Jiří úžasně zahájil flame, já odpověděl v jeho duchu a ty si se toho chytil.
Jinak ad převody, sám nevím co čekat, třeba mi skoky budou vadit, třeba ne, empiricky vím, že přes 50 nejezdím a z kopce díky absence fyzičky spíš oddechnu. :)
@Aduldinho štěstí – konkrétně tohle byla, nevyzvednutá objednávka v e-shopu co sem potkal na prodejně. Teď nějaké ale byly na e-shopu zase. Nechtěl sem čekat na nový model, který sice má AXS, ale je dražší. A uvidíme, nejdřív udělám stály setup, elektrizace bude pak :D
Panové, nerouhejte se a opusťte víru v přesmykač, je nová doba! Kalax do každé rodiny! :-D
Máš to moc pěkné, hlavně ten lak se povedl. Škoda, že se nedává levá páka plná, stačilo by v případě potřeby jen koupit smyk a kliky. Ale uvidíš jak Ti bude jedna pila vyhovovat.
Přesně tak. Každého věc. Nevím, proč má pořád někdo potřebu někoho moralizovat za to, že jezdí to, co mu vyhovuje.
JJ, tento počin od Dekáča se mi celkem líbí, ale byl stále vesměs nedostupný, jak ses k němu dostal? ;-)
Jednoplacku nebrat, jdi do elektriky :-D
Ale jo, v pohodě, je to každého věc. Ať si každý jezdí na čem chce. Ale to mučení přesmykem jsi celkem přehnal. Já tam třeba před barákem hodím velkou a během 100km švihu to tak pětkrát hodím na malou. A jsem za ní moc rád. Žádné mučení se nekoná. A pokud bych jezdil jen kopečky, tak si to s jednoplackou nedokážu naprosto představit. Nahoru skoky jak kráva a dolů si nešlápneš. Nemáš po 50km/h kam řadit.
Bezduše byly pasé, kotoučovky svatokrádež, haldy úzké a tvrdé jako šutr, váha byla všechno. A kde jsme teď?
Chápu tě, nicméně dnešní profisport je podle mne spíš kolotoč marketingu a peněz. Nicméně já mám k pro tour jezdcům daleko a pokud se s tím nebudu schopný ztotožnit, tak pude 2× a je to ;)
Vzhledem k tomu, že tohle je stejně v podstatě kroska, tak jsem nemohl odolat.
Tak v někteří to zkoušeli, ale myslím, že se zase vrátili ke klasice. Holt to odstupňování kazety je zrovna u silnice docela podstatné. Ale jinak se dá s jednoplackou v klidu fungovat.
Marketing je sice silná věc, ale dvouplacka z profi balíku určitě nezmizí. Potřebuješ ideální kadenci při určitém výkonu. Silnice je pozvolná změna terénu je tam potřeba jemného odstupňování. Není to MTB, kde jsou prudké změny profilu běžné. Sice už nějací pacienti zkoušeli jezdil v conti teamu jednoplacku, ale nějak jim to neklaplo.
Až někdo v marketingu rozhodne, že je smyk zbytečný, tak zmizí i z pro tour.
Nebylo to myšleno nijak osobně, nicméně ten dotaz se dá vždy otočit i na druhou stranu. Ale chápu, silnice je ortodoxní záležitost.
@jIrI__ Nikomu nic, nechtělo se mi to překopávat celé, protože bych chtěl určitě hned elektriku a to jednak stojí další chechtáky a druhak nevím jestli Sram/Shimano. :)
Takže jsem se rozhodl dát tomu sezónu a uvidíme. Na enduru jsem spoko s 1×. Navíc rád experimentuju, rozsah sem natáhl do lehka, oproti 11/28×50/34. Někdo se mučí smykem, někdo jednoplackou.