Pod planžetou je shimstack, který začne fungovat při větším náporu - olej začne proudit skrz otvory v planžetě, přičemž dodatečný průtok je regulován stohem planžet.
Celá patrona
IFP pístek pro potlačení kavitace
Blikla na mě vzpominka stara XX let – moje první nějak zásadně (a úspěšně) upravená vidlice.
Obyčejný durolux bez nastavování komprese – byl tam pouze ventilek pro „úpravu“ tlumení, jinak klasicky otevřená komora. Vyrobil jsem tedy IFP pistek a projev byl hned mnohem konzistentnejsi.
Další vychytavka byla „HS expanze“ ve formě shimstacku schovaným pod jednocestnym (vykutanym) ventilem na rebound shaftu. Jakmile se vychytala tloušťka planzet, bylo to nebe a dudy a průběh podobný tehdy dražším vidlicim.
V neposlední řadě byla i hodne upravena TAD komora, matně si pamatuju na nejakou pruzinku misto plastoveho dorazu a v hlavní komoře elastomerovy „token“, který se pod tlakem zmenšil (dnešní obdoba proimpact od andreani)
Taky nechyběly další vymoženosti jako mazaci kanalky pod bushingy, přídavné jednobřité gufero pod stíráky (samotné suntour prachovky celkem kroužkovaly olej)
Vidlice pořád někde jezdí :))
(vloženo 6.1.23)
Fajné a pěkné. Tohle je správný funkční garážový tuning. Je vidět, že co ses v mládí naučil, ve stáří jsi našel… ;-)))
Ano, pouzdra šla ven a vyříznul jsem drážku až nahoru. Byla to hrozná práce, ale nějaký efekt to asi mělo. Nicméně to všechno bylo v dobách, kdy jsem ještě studoval, tak byla každá koruna drahá a nebyl problém s časem a chutí si vylepšovat suntourku (když na fox nebyly peníze)