konečně zadní brzdí
Trialka na zimní tréninky na hale. Aby mi při trénování mých dětí nebyla zima ..
(vloženo 10.1.23)
Značka | ZOO! |
Model | PIRANHA 26" |
Velikost | 1 |
Hmotnost | 9KG |
Rám | ZOO PIRANHA 26 ALU mk2 1080 mm |
Vidlice | ZOO/ECHO |
Hlavové složení | ECHO |
Kliky | ECHO |
Převodník | JITSIE RACE 135,9 16 z |
Kazeta | pastorek ECHO12z |
Řetěz | KMC Z1 ehx |
Náboj přední | ECHO |
Náboj zadní | ECHO |
Brzda přední | HOPE TRIAL ZONE 203mm kotouč |
Brzda zadní | SAM ONE |
Ráfek přední | ECHO |
Ráfek zadní | ECHO |
Pedály | ECHO |
Řídítka | ECHO |
Představec | JITSIE 150mm 35st |
Pláště | zadek FAT ALBERT předek STANS NO TUBES RAVEN |
Zadní kotouc je peklo. Před cca 25 lety jsem jezdil 26" ram Heavy tools Bulldog. Koupený po V. Hyncicovi. Za půl roku odrovnané 3 zadni náboje. Pak přišel silent clutch a byl klid. Jezdil jsem Magurou HS 33. S rafkovyma brzdama to fakt nešlo. Ten drobný rozdíl v pružnosti lanka vs kapalina byl fakt hrozný. Potom výměna rámu za nějaký levný 15" ram který vydržel tak půl hodiny než mu uletěla leva patka. To jsem měl vzadu grimecu ctyrpist a trmen ustřihl patku. Při skoku s příšlapem to dostává hrozně na prdel. Jak ořech tak patka. Páka na rafkove brzdy nikdy nebude taková jako na kotouči.
Trial je super.Poridil jsem v srpnu k 50-ce. Zatim jenom static balance -TRRS.
Atilla : neboj se toho, nikdy není pozdě. Přijde mi že starší se to učí rychleji než malé děti a to nemluvim o sobě:)
Přemýšlel jsem, že bych si něco takového pořídil abych zlepšil svůj nulový skills, ale pak mi došlo, že i na tom budu ukrutně trapnej.
Trial je nejvíc!
Originál Zoo, měl ji schovanou na horší časy, funglovka.
Ta černá zlomená je Echo podle fotek ji na Piranhu dávali už z fabriky.prijde mi že tu stříbrnou dávali na starší model
pavlik6022: Je mi to jasný.:-D Co to je za vidli? To je fakt ZOO, nebo tam máš jen samolepku? Jsem myslel, že na ZOOčka se dycky dávali jen Urbanky a ZOO vyloženě byly dycky ty brutál masivní s CNC korunkou :-) To vypadá na Echo Pure, ne? :-)
Taky jsem jí zvažoval, ale dostal jsem od Lukáše nabídku která na vidlici která nešla odmítnout
pavlik6022: hehee:-D Jooo, proto jsem teď raději koupil vidli Inspired…:-D Ty háky jsou na vidli prostě čiré zlo.:-D
Asi už to bylo načaté, byl jsem v háku před ním na paletě a snažil jsem se odrazit tělovkou nahoru, jak jsem se chtěl odrazit tak nebylo z čeho vidlice se zlomila dopředu
JSt: Záleží na tom dost, rozdíl tam je znatelnej :-) Tady nějaký fotky problémů, při použítí kotoučovky.:-) Ale i v případě použití ráfkovej brzdy na předku. Tady zrovna teda hliníková vidlice, navíc extra lehká, ta dycky praskala, ale ten svár navářky pro uchycení ráfkové brzdy je prostě slabé místo. :-)
JSt: No ohne vidle :-D, někdy si prohlédni vidlici na trial, Já mám tedy doma jen 20" ale je to sakra kus materiálu.
pavlik6022: ten efekt tam bezesporu bude, jen jsem si nemyslel, ze je az tak zasadni. vepredu se mozna driv ohne vidlice nez protoci vyplet, takze na typu brzdy nebude tolik zalezet, co?
JSt: není to o větších nárocích, jen to vzadu prostě dostává víc na prdel a víc se to kroutí, proto vzadu ráfková brzda. Při brždění, které je u trialu prostě ON/OFF tak dostává v případě kotouče výplet, příruba náboje, uchycení třmenu strašně nažrat, tohle ti v případě ráfkové brzdy naprosto odpadá, můžeš mít pak vše lehčí, navíc se tak nekroutí rám, brzdíš symetricky, v případě kotouče je celej brzdnej moment na levej straně na zadní stavbě, takže se to víc kroutí, jak rám, tak ten výplet… Dřív se na velkých kolech 26" vozily brzdy tak jak to máme tady, zadek ráfková, předek kotouč… Protože se výskoky a přeskoky víc skákaly na zadní kolo, předek se vozil kotouč pro modulaci… Dneska se jezdí trochu jinak, jezdí se hodně do předku, jak výskoky, tak přeskoky, takže se vyžaduje okamžitej heft brzdy bez propružení i na předním kole, proto dnešní 26" trialová kola mají vepředu i vzadu ráfkovou, pak je tady i nižší hmotnost… Naopak 20" trialová kola dneska používají kotoučovou brzdu ve většině případů pouze vzadu, přední pak právě ráfkovou, protože ty skoky do předku.:-) U 20" kola navíc kotouč tak nepruží, dráty jsou prostě dostatečně krátké, je zde menší páka. Ale máme tady lidi, jako třebas Vašek Kolář, kteří prostě raději vozí kotouč na 20" kole jak vepředu, tak vzadu.:-) Tichost, modulace, nemusí se brousit ráfek:-)
U nás v klubu vozí na 26 všichni ráfkové brzdy vepředu i vzadu, musím říct že na tomto kole když ho postavím na přední tak výplet docela pracuje. Možná časem dám taky ráfkovou na předek
Jinak kdo má strach aby neohýbal kotouč a nemusel ho pořád rovnat tak vozi chránič
z jednoduchého důvodu: výplet
kola je pružný a vzniká tak kratičká,
přesto ale nepříjemná prodleva mezi
zastavením kotouče a pneumatiky. Jinak na 20 palcových kolech všichni vozíme kotoučové brzdy tam je kotouč ještě víc na ráně takže hlavním důvodem je propružení výpletu až potom poškození kotouče
benobiker: jakoze vzadu jsou vyssi naroky na funkci brzdy nez vepredu? a opravdu se na malym kole se spoustou spic rafek citelne protoci vuci naboji? taky jsem vzdycky slysel jako kubula, ze zadek častej nekde nechas a kotouc zmuchlas, proto dozadu rafkova brzda.
sem tam se nějaká objeví ale většinou jsou to šroty po trialových kolech a ještě 26 je docela poptávka
Super a parádní
Rád bych si zajezdil, by mě zajímalo co ve mě po letech zůstalo :-D
Možná bych i nějakou bazarovku doma okecal
Jj , určitě ano
KUBULA: Jop, volnoběžka je na klice. Vzadu je kotouč samozřejmě víc na ráně oproti ráfkovej, další nevýhoda…
Také mi ještě trialisti říkali, že kotouč vzadu je náchylný na poškození.
nitraq: Přesně tak… Proto jestli někdy v budoucnu, tak jedině dvojky dráty, co nejvyšší příruba náboje a trochu víc dotáhnout výplet.:-)
@saintjv: Kvůli přesnosti – u kotoučovky lehce pruží špice a tak i při stojící brzdě může ráfek nepatrně vpřed/vzad. U čelisťovky máš jistotu, tam ráfek neuhne.
saintjv: Protože na trialu potřebuješ kousavé brzdy s minimem propružení, proto ráfková… Mě by se už ale taky líbila vzadu kotoučovka.:-) Lepší dávkovatelnost, neřve to, holt to trochu pruží, občas rupne nějakej drát, nebo příruba náboje, IS redukce ba dokonce brzdovej třmen.:-D
Krasavec, musím fakt dát o jednu hvězdu méně právě za chybějící sedlo, příjde mi to bez něj takové neúplné! :-) Tak nechť to líce, vlastně skáče! ;-)
Pravda je že by se sedlo občas hodilo, když občas sedím a zevluji tak mě tlačí prdel od podkovy :))
A abych nezapomněl oblíbenou otázku na trialisty, kterou si teď mohu taky dopřát…: „A kde to má sedlo?“ :-DDDDD