Musím uznat, že v záplavě čínských komponent tyto 160mm kotouče podle mého vybočují a mile překvapují. Jak použitým materiálem, tak i brilantním zpracováním. Karbonový unašeč se zapuštěnými ploškami pod upevňovacími šrouby, také pod „plovoucími“ titanovými nýty a brzdná plocha v designu Hope. Proti proklamované síle kotouče (2mm) naměřeno 1,85mm, proti proklamované váze (90g) naváženo 84,5g. Velkým plusem jsou ty zmíněné plošky pro upevňovací šrouby, ale hlavně ty pro zapuštění titanových nýtů. Takže proti Hopům co jsem měl, nebudu tady muset řešit žádnou hrozbu jejich škrtání o třmen nebo adaptér. Jediný co netuším je, jak by se rovnala případná házivost s ohledem na materiál unašeče. No a cena? Oba za cenu jednoho kotouče Hope Floating
(vloženo 12.1.23)
Musí se použít kleště s hladkou plochou úchytu, aby se designově nýt nepoškodil. Mám takové větší siky s hodně pevným úchopem. Těma chytit nýt a držet unašeč v rovině. Pak už klasicky rovnat kotouč i když na hodně malé ploše. Huře, ale dá se to srovnat. Klasická metoda ohybu kotouče zde samozřejmě nelze použít. Ten karbon unašeč je jak živej a ohýbá se to až ke šroubům. Pak se vrátí do výchozí polohy jakoby se nic nestalo.
Za ty peníze určitě ne. i kdyby jely lajnu. No snad byli Asiati při jejich výrobě trochu pečlivější, protože to jak píšeš o té házivosti, je to moje jediná, již zmíněná obava.
Carbon-Ti nebrat! Já to dával na dvě silniční kola v rozměru 140mm a dva z toho házeli z výroby tak, že škrtali o desky. Tvl a zkus to srovnat. To je žrádlo!
Jiri: pokud vim a mam sam zkusenost, tak to delala jen nektera 160 mm verze u hope, kde byla jina konstrukce toho cepu. Mam doma asi tak 11 ks 180/200 kotouce a dva 160 a nedela to ani jeden.
novas752: Nesmysl, vakl v nýtech v axiálním směru takový, že kotouč za studena chrastí, být opravdu nemá.
většinou funguje vývoj brzda + kutouč :-) a výdrž pro někoho nemusí být parametr č.1
novas: kolik jsi mel kotoucu s velkym vaklem uz v ruce? ;-) on je vakl a vakl :-)
Hoši napadlo vás že plovoucí kotouče jsou to proto že plavou tzn. vakl tam musí být?
scret: Taky tak. Třikrát jsem se spálil se 160 mm Hope, který vždy chytil vakl… Pak jsem přešel na čínský Snail za zlomek ceny a paradoxně je po starostech, funguje už mnoho let zcela bez problémů.
suslos: na jejich stránkách jsem se dočetl, že víc jak 180mm nedělaj, protože by prý byly pak moc těžký .-)
Ja uz zazil Hope kotouce s takovym vaklem, az beda… Od ty doby jezdim plovouci XLC apod. odnoze a jsem maximalne spokojenej. Vydrzej uplne stejne jak Hopy a stojej pulku…
suslos – jsou to ultralehké xc kotouče potřebuješ na takové použití víc jak 180mm ? S dnešníma brzdama si vystačíš i se 160mm vepředu pokud nevážíš víc jak metrák…
pačes: a proč je ani crbon-ti nedělá ve větším rozměru jak 180mm? :-D :-D
mirorek2: holá pravda Horste, teda až na tu cenu https://www.carbon-ti.com/
A řešíš kompatibilitu Hope + Hope brzdy nebo jiný? :-)
Protože Hope + Hope jsem nikdy neměl problém a je blbost aby takový vůbec nastal.
Hope Floating jezdím už skoro třináct let. Krom toho otravnýho problému se škrtáním nýtů, který za tuhle dobu nebyli schopni nijak pořešit, tak vlastně jen jeden rozpadlej nejtek, který se naštěstí podařilo vyrobit a nahradit.. Jinak co, no brzděj, proto je vlastně dělaj a ne zrovna za levno prodávaj. A srovnávat můžu zatím jen po stránce technického zpracování. A v tomhle kriteriu a z mýho pohledu zatím Asiati vedou. Jak to bude v provozu budu moci srovnávat, až je nahodím.
Morchella: Není se čeho bát, to řešení pochází z motorek a u kol ho používá hodně výrobců, už mnoho let třeba Hope.
A nejspíš tam bude potřeba vzhledem k tomu karbonu vrazit šrouby, co nemají závit až pod hlavu, ale ty, co tam maj to cca 2mm osazení pro precizní vystředění a upevnění kotouče
novas752: díky za vysvětlení, ale stejně bych tomu moc nedůvěřoval.
No je to na tupo k sobě a skrz 2 podložky je to pronýtované. Do stran se to nepohne, dopředu a dozadu taky ne.
novas752: ano, to je daň nízké váze. Bude trošku opruz vyštelovat třmeny tak, aby destičky nešly moc pod vnitřní obvod kotouče, pak by opravdu hrozilo zeslabení paprsků vedoucích k nýtům. Ale za ty peníze…
Snad to ti Asiati dobře okopčili, už se velmi podobné prodávají po celým světě, dokonce i u nás https://www.bikepart.cz/…140-mm--66g/
Úžasné. Rádoby Hope, rádoby vypadají dobře, jenže vnější díry jsou hned u krajů = obvod bude brzy sjetý do žiletky a na úrovni vnitřní řady děr bude brzy vyjetá drážka. Takže vydrží možná třetinu toho co Hope.
Ty zeslabené osazení pro montážní šrouby, pokud jsou jen tak vyfrézované v tom kompozitu, jsou opravdu konstruktérský majstrštyk.
12.1.23 16:34
A ja si teda myslim, ze ten axon34 je v zakladu na 180 covece… Jak jsme se dnes o tom bavili, tak mi to zaclo vrtat hlavou…