Tento crowdfundingový projekt přežil a kola jsou nabízená v jejich eshopu. Tohle je ve verzi „normální“ silnička (předtím byl ebike). Srandovní na jejich webu je sekce Press, kde je milion článků, ovšem nula recenzí. Pár jich lze vygooglovat, žádná není pozitivní. IMHO ošklivější rám jsem neviděl. Ani nevím, který prvek rámu bych „vyzdvihl“ dřív.
Ta ludra váží skoro 12 kilo. Plně obutá kola váží podle bikeradaru cca 4 kila, cena 2800 USD.
(vloženo 5.2.23)
O tenhle projekt jsem se zajímal v době, kdy se vybíraly příspěvky na zahájení. Matně si pamatuju cenu několik se Eur za MTB. Chtěl jsem jsem přispět, ten rám se mi fakt líbí, v původní verzi měl být ještě více hranatý.
Bohužel autor tohoto projektu neměl z předchozích crowfundigových kampaní „moc dobré recenze“, několik projektů nedokončil a peníze nevrátil.
Teď to vypadá, že něco dokončil, MTB rám zatím nenabízejí.
pm74 – tak částečné ponechání sedlové trubky u Mrázka kvůli aretaci sedlovky je ponecháno i určitým způsobem u té Superstrata, protože prostě tu sedlovku tam nějak připevnit musíš a co se týká přesmykače tak v době kdy vznikl Mrázek jednoplacky nebyly a v dnešní době se na silničních kolech také moc nepoužívají. Něco jiného je pak MTB nebo gravel, ale na silnici absence přesmykače nedává z mnoha důvodů smysl. Je fakt, že se dá, ale upevnění smyku provést i jinak a byl to vývoj i u Mrázka, protože třeba na MTB rámu, který od něj mám ta spodní část sedlové trubky tam už není a je tam jen takový plocháč, který byl variantně na rámech pro upevnění smyku nebo vodítka řetězu.
FreeBoy – ja ty duvody znam. Mozna jsem to nenapsal uplne presne, ale pokud se rozhodnu udelat pruznejsi ram tim, ze vynecham sedlovou trubku, nedava smysl ji tam z poloviny nechat jako drzak na presmykac a aretaci sedlovky. Bud budu mit sedlovku na miru a presmykac ozelim a spokojim se s jednoplackou, nebo to vymyslim jinak. Takhle podle me funguji inovace. Prvni iphone taky nemel jednu radu tlacitek, protoze jsem na 100% nedoresil ovladani. Kazdopadne tohle nemela byt kritika Mrazkova ramu, ten je docela fajn, ale nadzvedlo me to srovnavani stylem libi/nelibi resp. super/hnus.
pm74 – až si nastuduješ důvody, proč Bob Mrázek udělal ten rám, tak jak je, tak se vrať a můžeme diskutovat
Tady je to samej odbornik na design, pritom polovina z vas bydli v barvickama zprznenym panelaku, ta druha v nevkusnym katalogovym rodinaci a skoro vsichni jste pojizdny reklamni poutace. Ten ram je po esteticky strance uplne v pohode a minimalne ta duslednost je sympaticka, narozdil od tech rozjasanych trubek od Mrazka, kde neni uplne jasnej duvod, proc se chtel zbavit sedlovy trubky, kdyz ji tam nakonec 1/2 nechal. Jasne, protoze sedlovka a presmykac, ale dost to zavani kompromisem. Superstrata ma aspon srozumitelnej pribeh a inovativni technologii vyroby, na dimenzovani jednotlivych casti ramu je videt, ze to nekdo seriozne resil i vypoctem a to, ze to tentokrat uplne neklaplo, jeste neznamena, ze je to nonsens, nebo ze tam neni prostor pro dalsi vyvoj. Vtipny je, ze az to nekdo za par let vyladi, z dnesnich hejtru se stanou desne progresivni majitele nejlepsiho kola na svete.
6.2.23 11:10
tohle by se za kapitalismu nestalo
Tenhle komentář pod článkem to celé vystihuje celkem pěkně:
„Crowdfunding presents excellent opportunities for people with an idea but no competence for implementation to meet people with money but no capacity for critical thought, and we end up with things like this. The history of crowdfunding is littered with ideas that are terrible or even impossible to implement, but regardless reached their funding goal several times over.“
Bez podsedlové trubky by to mohlo celkem pružit a být pohodlné. Hnus je to ale velký.
Tohle, v mnohem hezcim provedeni, delal Bohumil Mrazek tak pred dvaceti rokama.
Nevyzpytatelné jsou cesty Páně