Takto teď vypadá
integrace zadní brzdy - využita originál díra v rámu pro Di2 a výstup brzdy - použita díra pro vedení locku k tlumiči
výstup hadice zadní brzdy - využita originál díra pro vnitřní vedení locku tlumiče
fajn držák garminu z číny za pár kaček
z boku
AXS na jedné objímce - adaptér bikeyoke
Reverb AXS na jedné objímce - adaptér čína
nově Reverb AXS
Můj už 6 let stařičký full, BMC Fourstroke FS01 dostal opět nový komponent (Reverb AXS) a jelikož byla (a stále je) zima, tak jsem krom běžného a pravidelného servisu uvažoval i nad „prkotinami“, které jsem nakonec i zrealizoval:-D.
První nastala myšlenka vedení zadní hadice vnitřkem rámu. Rám sice nemá plně integrované vnitřní vedení, ale rám měl výstupy pro Di2 a měl vstup pro vedení bowdenu locku tlumiče. Lock tlumiče již nepoužívám a používat nebudu – ten virtuál funguje skvěle a zamykání je prostě pro mne nepotřebné. Takže plán jsem měl :-). Vypadá to sice jednoduše, ale s.aní to bylo brutální. Zejména u hlávka je ten výstup fakt malý a hadici jsem neprotahoval holou, ale dovnitř jsem dal molitanovou trubičku v níž je vedena hadice brzdy. Zabralo mi to snad celé dopoledne, ale vše se povedlo a díky molitanové trubičce v rámu nic nedrnčí :-).
Pak jsem chtěl udělat hezčí kokpit, prvně jsem zkrátil hadice brzd a poté jsem řazení AXS dal přes bikeyoke adaptér na přední brzdu a zbavil se tak objímky řazení. Ale ta cena…:-(. Proto jsem na teleskopku koupil z číny za pár korun adaptér a světe div se, naprosto v pohodě :-). Jinak je to od ZRACE a stála i s dopravou 5,24 dolarů.
Dále jsem chtěl pořešit držák Garminu. Na rodlech, což jsem vozil, se mi to nelíbilo a na představec (60mm) se mi nevešel. Opět jsem použil Alíka a jednak jsem zkrátil krk, co to šlo, a z Alíka jsem objednal držák, který se přišroubuje na sloupek vidlice. Sice je trochu vystouplý, ale garmin drží dobře a líbí se mi to takhle mnohem víc, než mít nějaké gumičky či předsazený držák. Držák od Riderace za 3,26 doláčů.
Vím, že někdo může namítat, že je to stará geometrie atd., a má pravdu, jenomže mně se na něm jezdí pořád výborně a spíš mě limitují nohy, než bike, tak proto jej stále mám. Navíc si myslím, že tohle kolo asi nikdy neprodám, je to už člen rodiny :-D. Co bych asi v budoucnu uvažoval ještě změnit, tak by se mi líbily karbon ráfky. Na náboje DTS 240s nedám dopustit, ty jsou naprosto bezúdržbové a ráfky zatím taky, ale jízdním vlastnostem by ten karbon zase o něco pomohl (u HT jsem ten rozdíl poznal). V neposlední řadě by mohla jít trochu váha dolů, protože po nahození těžkého Reverbu AXS je bike v plném osazení na cca 11,5 kg, což je docela dost.
Níže přikládám zase nějaké fotky a třeba někoho inspiruji, co se týče držáka a adaptéru :-)
(vloženo 15.2.23)
tomxx: predne, sedlovku :-D, s pevnou karbonovou jsem mel vahu s pedaly 10,9 kg, ted 11,5 kg. No, uplne Top komponenty nemam, vse XT, kazeta, kliky, pedaly, hazka GX axs, tezke plaste, oba cca 750g, tezke rafky alu 1501, pruzeni performance elite… ram eL bez tlumice ma 2 kg.
Takze vylozene Top lehky komponent mam jen Darimo rodla, zbytek, pominu-li reverba s ovladanim (728g) je s rezervou, kde by se dalo usetrit klidne 0,5 kg, ale to uz by stalo dost bananu a musel bych jit cestou xx1/xtr, Kashimy, opravdu lehkeho sedla, karbon rafky, lehci pedaly, lehci plaste a lehci brzdy…
Co na tom máš těžkého, kromě klik? Čekal bych aspoň o půl kila méně.
Jinak top, libí se mi to.
BlahyCZ: jj pamatuji si, tvoje kolo jsem uz pred 7 lety okukoval a spolu s Absalonem :-D jsem diky vam mel o Fourstroku nejake povedomi :-D. Pak v roce 2017 prislo velke testovani ruznych kol a bylo jasno.
Tohle kolo sem měl taky. Zvladnul jsem na něm ujet přes 200km za den a i zablbnout na TT. Dostávalo solidní kouř. Dodnes ho má kamarad. Dobrej bajk.
Dívám se na to jejich nový Fourstroke LT, LTD, na foxu, pěkný!! cena hmmm…lidova
ZdeNECK1: ale jo, ma, jen ta svetla barva je super, ze na tom moc neni videt… komponenty, postupem casu byly meneny, takze vypadaji dobre, ale sramy maji i kliky a rafky. Ale je fakt, ze jak tocim tri kola, tak se to vic rozlozi a hlavne pres zimu, kde kolo dostava nejvetsi kour, tenhle full nezazije. Za to pozna maratony a obecne zavody.
6let stařičký, ale to snad nemá nikde ani škrábaneček, kliky, ráfky, rám, vše na foto, jako nové!!!
J1RKA: 530ku, na to moje jezdeni mi staci. Na mapach.cz si to naklikam, exportuji do garmina a jedu. Neni to zadna high-end a casto zlobi vyskomer, ale jinak se da…
Mě se to líbí :) BMC ty kola proště umí.
2 seatik : takže Mezcal dopředu je dle tebe lepší než Barzo jo? Mám právě nachystané Barzo, 2 x Mezcal až sjedu Ikony
15.2.23 17:07
Super, mam z toho roku tea02, a taky nevim, jestli ho dokazu prodat. Nicmene, co pouzivas za Garmina jako navigaci? Kdyztak si pisnem do sz
Jsem ti chtěl napsat, jak je určitě supr když je instalace teleskopky jednoduchá na pár minut, ale koukám že jsi našel cím vyplnit čas :-)
K tomu Garminu, já jej defakto používám výhradně a jen jako navigaci a pak zaznamenání trasy. Při jízdě nikdy nic nemačkám. Takže tohle u mne odpadá. Sednu na kolo, zmačknu a jedu. Zastavím kolo, zmačku garmina a konec :-). Čili asi tak. Ale jinak chápu, že kdo to používá resp. mačká při jízdě, tak to pro něj bude nepraktické.
Moc fajn.
Jen drobnost k tomu držáku Garmin – taky jsem něco takového kdysi pořídil, ale nakonec to šlo dolů. V terénu se potřebuji o něco opřít, abych mohl rozumně tlačítka mačkat. Když byl Garmin na komínu představce, tak to prostě nešlo, ruka byla nestabilní. Takže Garmin šel zase na představec.
Máš to moc pěkné a kolo je mi sympatické, už jen kvůli tomu že vozím přesně i pláště Barzo vpŕedu, Mezcal vzadu. Nicméně Barzo se mi nějak nezdá v zatáčkách, tak ho časem změním též Mezcal. Geometrii mám u svého Trek Top fuel podobně starou konzervativní,ale též mi to nevadí. K tomu držáku garminu..měl sem ho ,ale na to jaký je to prcek je to těžítko a garmin je dost vystaven nebezpećí při pádu. Nakonec vozím držák nožičku garmin s objímkou na řidítkách. Ať to jezdí . :-)