Konečně nový gravel. Volba padla na Ridley Kanzo Adventure, hodně kvůli geometrii, čistotě provedení a barvě, která je v custom provedení. U spousty nových kol je pořád bohužel hodně retro geo. Ridley je délkově podobné předchozímu stroji, ale má hlavový úhel kolem 70 a zadní stavbu 435mm. Mírně nižší střed kompenzují 44mm pneu- reálně 46mm. Hodně nízké středy nejsou na moje využití vhodné. Poskládané je to relativně úsporně, zkouším bezdrát, nezničitelná kola jsem si nechal, sedlovku jsem zase dal pružící z časů Canyonu Grail a je to moc fajn. Klasika jsou titanové šrouby, antislip sedlo je super. Jízdní vlastnosti jsou podle očekávání ultimátní, trochu jen bojuju s ergonomií bezdrátu díky prohozeným brzdám. Více třeba v diskuzi. :-) Fotky trochu v punku z různých prostředí.
Krátká ukázka na mém Insta: https://www.instagram.com/p/CpiYN1-uXRs/
(vloženo 16.3.23)
Značka | Ridley |
Model | Kanzo Adventure |
Modelový rok | 2023 |
Velikost | M, (realne spise L), 520mm vyska, 570mm |
Hmotnost | 8kg |
Rám | Ridley Kanzo Adventure, custom Burgundy Red barva |
Vidlice | Ridley Kanzo Adventure, 12mm osa |
Tlumič | Sedlovka, pláště a tělo :-) |
Hlavové složení | FSA/Forza integrované |
Kliky | SRAM Red DUB 172,5mm |
Středové složení | SRAM DUB Press Fit |
Přesmykač | Naštěstí už nikdy. :-) |
Měnič | SRAM GX AXS |
Řazení | SRAM Force AXS |
Převodník | SRAM Red/Force XPLR |
Kazeta | Garbaruk 12sp 10-48T |
Řetěz | KMC X12 Aurora, limited edition |
Náboj přední | Bitex Road SP, 28H |
Náboj zadní | Bitex Road SP, 28H |
Brzda přední | SRAM Force, kotouče SRAM Red 160mm, CL matice Wolf Tooth |
Brzda zadní | SRAM Force, kotouče SRAM Red 160mm, CL matice Wolf Tooth |
Brzdové páky | SRAM Force |
Ráfek přední | Nextie Premium, 25mm int, 303g |
Ráfek zadní | Nextie Premium, 25mm int, 305g |
Dráty | DT Swiss Aerolite SP předek a Aero Comp SP zadek, alu niple DT |
Pedály | Favero Assioma nebo Shimano XT |
Řídítka | FSA A-WING Pro AGX 440mm s integrovaným vedením, omotávka Zipp |
Představec | Easton EA70 100mm, 7 sklon, Ti hardware |
Sedlovka | Ergon CF Allroad Pro, 27,2mm, 25mm offset |
Sedlo | Prologo Dimension NDR TiroX CPC Airing, Antislip, 143mm |
Pláště | Tufo Swampero 44mm |
Deadlift: Isaac bude u kolegy slouzit jako zimacek, fajn kolo, udela jeste spoustu radosti. :-)
Cipera, theedge: Nejaky bordel lita a obcas se to vycistit musi, ale v podstate staci to po jizde vyfoukat kompresorem a mit ty dosedaci plochy namazane nejakou pastou. Jinak funguje velmi dobre, proste vec ktera na gravel patri, oproti nesmyslnym kombinacim s pruzenim ramu a sedlovky.
Davit: Ano komplet interni vedeni- nastesti jen brzd. :-) Skrz riditka do predstavce a kolem D-shape sloupku+ vstup do krku vidle. Tak snad to vydrzi.
Sedlovka funguje v pohode, mel jsem na MTB a ted na graveloj a parada. Zvuky se nekonaj, teda aspon zatim, kdy na gravelij je 1500km a na horacoj byla cca 3000km
Ta prezentace, to je lahůdka
Kudy to má vedený hadice? Nejspíš komplet vnitřkem? Řídítka – představec – krk vidlice
Na DT vidím nevyužitý vstup…
Máš to perfektní… Moc hezky stroj a hlavně ve správných rukou a nohou:-)
Predtim na 42T jsem hodne motal 14–12T, coz odpovida nejakym 250W a 35 po rovine v rozumne kadenci kolem 80–85. Ted jezdim pomaleji a mam 44T, takze tolik tu kazetu netrapim a jsem o pastorek az dva vys. Pritom mam ale tezsi i lehci prevod, nez na starem set-upu. Je mi jen lito, ze SRAM neudela manualni lehkou 12sp Eagle gravel v kvalite Force. Myslim, ze na trhu je pro to porad misto.
JFtryall a kdyz jezdis po silnici, tak kde na kazete je nejcasteji retez?
Jojo asi jako v XCO/XCM. Proste nepouzitelny kola pro bezny jezdeni. :-)) 90% myho casu na kole je nudny jezdeni. Rozdil mezi 46 a 42mm je dost maly na stejne pneu, jsou to jednotky wattu. Vyraznejsi rozdil je az po nasazeni top slicku. Jinak ty kola jedou samozrejme uplne stejne.
@JFtryall: Ty kola jsem hlavne myslel – sirsi plaste, hrubsi vzorek a to uz z principu nemuze jet jako to co jsi mel na isaac. O geo se s tebou prit nebudu. Ty vis co jezdis a co ti vyhovuje. Ostatni jezdi neco jineho a vyhovuje jim neco jineho :-).
orm: Prave proto je nutny ty kola jezdit a zkouset, aby clovek nevychazel jen z katalogovych predikci. To kolo ma jizdni dynamiku uplne stejnou i kdyz ma 70° hlavu a je skvele pouzitelny na normalni svihani, pritom v bombach je to posun hodne dopredu. Nechapu, proc se porad ty geosky neposunuji viz ostudny pruzici Spesl. Swampero 44 je nejtezsi set-up, co tam bude. Silnicni pedaly pouzivam porad i na traily a pohoda. Mix mi taky nechutna, ale sel jsem po nejlepsim pomeru cena-vykon. Byla hodne silna koruna, tak jsem to z Nemecka namixoval podle dulezitosti. :-)
Kolo vypada moc pekne. Trosku odklod od predchozich kol (isaac, canyon) a navrat k monstercrossu (rock machine mtb s beranama) co jsi vozil predtim. Vzhledem k tomu co jezdis a jak „gravel“ pouzivas je to urcite krok spravnym smerem, ikdyz pak nechapu ty silnicni pedaly (vim, ze tam mas wattmetr). Trosku mne rusi ten mix force, red, gx.
esmo: GX bohuzel no, mam jeste XX1 doma, ale ta pujde jinam, tak jsem to chtel nejdriv vyzkouset a kdyztak ji pak presunu na ebike. Je to fakt tezkej saltr, ale zase neco malo usetrila kazeta a kabelaz, takze jsem plus minus na stejne vaze jako Force 1×11. Je skoda, ze neudelali XPLR variantu pro nejakou 10–46/8 kazetu na standartni retez. V tomhle Sram moc nechapu.
kalimer0: Chtel jsem vyzkouset s AXS a Garbaruk ma fajn vahu, vzhled a i dobre zprevodovani. Navic ma specificky cinkavy zvuk pri razeni. :-) Radi to fakt super, jen na prechodu 12–14T jsem mel trosku ladeni. Mam spis trosku problem, kdyz se jede fakt kudla a je nutne si odradit do prudsi zatacky, tak si musim prehmatavat prst ze zadny brzdy(mam naopak). Jeste to ladim smirglem. :-)
Cyklista86: Bezne jezdim docela pohodu po asfaltu a pak pushuju na trailech a v nejake trochu technice+ sjezdech obecne. Mam rad, kdyz to jede. Ty jednodussi traily jsou na gravelu super. Jednoznacne nejlepsi univerzal, kdyz chci letet kudlu v nudnym terenu, horach a na asfaltu. A pak si i uzit flowtrail.
16.3.23 13:24
Pěkná barva. A konečně nějaký gravel, na kterém není moderní nesmyslný 40 mm vysoký silniční ráfek :)
Luxusní!!!
rybička ty kjáso ta sedlovka dostala slusne kyky :D
Spíš to vypadá, že se to řeší vzájemným posunem přední a zadní části vůči sobě a pak se to utáhne objímkou sedlové trubky.
nastavení sklonu sedla se u tý sedlovky řeší nějakejma excentrama na těch šroubech?
kolo za pet, plus barva a video celkove za 9
Ridley prodáváme, Kanzo Adventure je za mě momentálně jeden z nejlepších gravelů na trhu, ta barva musí být naživo fakt pecka! Dávám pět, kdybych mohl, tak za video ještě jednu přidám.
JFtryall Jak vypada tvoje bezne jezdeni? Nejaka kombinace silnice, terenu s technikou a proto gravel a nebo te proste bavi zjistovat co se da na gravelu v terenu?
To je parádní a za mě ultimátní stroj, na tom bych se i svezl, akorat by mi to bylo bohužel malý :-) Promo video taky luxus! Nemohu jinak než za pět, dal bych i šest ;-)