Tak je to tu nový orel, lehčí, rychlejší, přesnější a s ním i astronomické ceny. Ale vypadá nádherně...... https://www.bikecentrum.cz/…ransmission/
(vloženo 21.3.23)
@kubanec: jednotny hak je dobra iniciativa, ale nespekuloval bych o tom proc si ti vyrobci myslej, ze je ti dobre. Kazdopadne, kolik si vy ted uctujete za ten dil, ktery nahrazuje hak? Pujde lehce sebou vozit nahradni, jako u haku, napr v brasnicce pod sedlem?
Ono to možná s tou patkou má taky jednu výhodu, přesnější řazení v tahu… větší pevnost tohoto uchycení, podle mě každá patka má určitou ‚pružnost‘, tohle bude na fest, v některých kolizích by mohla pomoci ta nárazová ‚spojka‘
Prasklou patku jsem už dlouho neviděl, přijde mi že většinou praskne ten paralelogram.
A ještě k tomu lámání rámů… Šaltr je pevně spojen s osou, nikoliv s rámen, takže dříve se rozláme cyklista než rám v místě uchycení šaltru.
41 výrobců rámů (cca 300 modelů rámů) si myslí, že UDH byl dobrý nápad. A nebylo jen proto, aby si ulehčili vlastní práci a neotravovali zákazníky s milionem různých typů patek…
22.3.23 07:02
22.3.23 06:57
Jdou řešit i díly, nejen celá hazka ;-) Ale chápu, problémy se dají najít vždycky.
Cavendish: Však to je záměrem výrobců, kola ekonomiky se musí točit… Proč měnit patku za pár stokorun, když můžeš vyměnit hazku za pár tisícikorun :)
Jo jo, vynechat konstrukční prvek který chrání rám i hazku, tedy patku je krok směrem k budoucnosti. Protože budoucnost je přeci, že nikdo nebude řešit prachy, všichni budou mit všechno dostatek a zadarmo! :) Jupijou! :)
Nechápu proč někdo srovnává ceny s 93. rokem, to byla finančně doba na hovno a celej svět je o tom, že se máme líp a líp, nikdo se nechce mít hůř.
nooski: Ale bylo to pojistka. Když ti tam vletěl klacek, ulomil si ji. Za 500 koupil novou a jezdil dál. Co se ulomí teď? Celá hazka za hromadu tisíc? Protože jestli to v kolmém směru unese chlapa, tak to asi dřív praskne rám než tohle, ne? :D
orm: nechces si o tom nejdriv neco zjistit, nez furt blbe kafrat? Patka je slabe misto, nachylne na hromadu vnejsich vlivu. Tenhle system ji eliminuje a je vyrazne odolnejsi vuci zasahum.
V 93 jsem si koupil GT avalanche za 32 000,–. Finančně mě to tehdy celkem odrovnalo, ale nelituju, když vzpomenu co jsem s ním všechno najezdil. Hned jak jsem se finačně zmátořil jsem dokoupil Rock Shox mag21 se zdvihem 5cm za 10 000,– a byl jsem ten nejšťastnější biker.
jeníík: Byla to pro cyklisty tvrdá doba. Vydělal jsem si 6600 Kč a za 3300 Kč koupil kliky XT a pak neměl co žrát, ale byl šťastnej jak blecha za ty dvě magická písmenka :-) .
Čiopera: Když přepočteš ceny komponentů XTR v roce 1993 na dnešní dobu, tak jen kliky + šaltr vyšly na dnešních více než 87000 Kč. Kliky XT + šaltr na více než 30 000 Kč. Z tohoto pohledu je nové AXS opravdu za lidovku.
Singlespeed: Když to srovnas s průměrnou mzdou taky třeba toho roku 93 tak jsou i top modely za 300–350.000,– levná kola. ;)
Singlespeed: No jo jenže ta nejnižší X0. Ta X01 sl je už jen za 60 papouchu. :-)
Si tak říkám…v čem je špatné původní AXS ? Nemám s AXS problém a ani nevím co bych chtěl na něm vylepšit .
Na cyklobazaru je celá fungl nová sada za 37000 Kč. To zase není tolik. Když to přepočtu na průměrnou mzdu, tak je to méně než stály jedny kliky XTR v roce 1993 (stály masakrálních 10 000 Kč).
Top! Řadící sada 21. století. – přesně tak. Tohle je na dlouhou dobu top. Lankovým fosilům rupne cévka.
Roud: vzhledem k tomu jakou politiku SRAM vede a co píšou pochybuji, že půjde kombinovat se starýma sadama. Pak by to celé vlastně i postrádalo smysl...... Kazety Eagle T-type nabízí nejpřesnější řazení především díky integrovanému, vzájemně závislému systému kazety a přehazovačky, které jsou ve vzájemném kontaktu a díky tomu je zajištěno dokonale přesné nastavení na každém kole.
@brundibar: Ano. S klasickým to dělá na kazetě neplechu a řadí to na …
@roud: Oficiálně si můžeš nechat jen páčku. Neoficiálně to funguje i na starých klikách a starém převodníku. Akorát si rozhodíš řetězovou linku. Co to udělá po delším čase netuším.
Ak som správne videl, tak s pôvodným AXS nie je kompatibilné v žiadnom smere a to ani prevodníky.
roud: Takhle by to zkombinovat mohlo jít. Předpokládám, že bude stačit koupit jen přehazku a staré páčky s ní spárovat.
Kubanec – půjde mi to nakombinovat s mojí xx1 kazetou a klikama ? Nebo bych musel vyhodit kazetu řetěz a prevodnik ?
Čipera: a když na ten tvůj rám sedneš plnou vahou tak se taky zlomí ? :-D
Taky uz to jezdim a je to jen FlatTop. Neni to spatne, ale asi jsem cekal vic.
Mě na tom nejvíc baví ty poloviční rockringy… Jednou dobou se to přestalo dělat, bo je to fujky fuj, a najednou se vrací v demoverzi. :-)))
@Kubanec Musi se na novem orlovi pouzivat pouze flattop retez, nebo lze pouzit i klasicky?
@Čipera: Zadni stavba bude levnejsi nez ta prehazka. Oboji ostre drazsi nez nahradni hak.
Kubánec: To je, ale hrubá nekázeň za ty prachy. Si tak říkám když vidím tu jejich novou patku, jestli se s ní nezlobí i rám.