Tak je to tu nový orel, lehčí, rychlejší, přesnější a s ním i astronomické ceny. Ale vypadá nádherně...... https://www.bikecentrum.cz/…ransmission/
(vloženo 21.3.23)
Tak ono bude záležet kolik stojí náhradní kladky. Pokud jsou za srovnatelnou cenu jako klasika, tak tleskáme. Pokud stojí čtverku, tak bych při výměně taky moc nejásal.
@Macik: Nevidim k tomu duvod. Pred casem tu baterkari zasrali kazdou fotku, kazde vlakno tim, ze si maji lidi koupit prehazku na baterky, ikdyz o to nikdo nestal, napr. Roud to delal s olibou, ale kritika na druhou stranu vadi. Proc?
@tomxxx: Kluzne lozisko je stale lozisko. Proste dalsi misto na usazeni bordelu. Jinak kde vidis ze placu? Cele je to o tom, ze sram vymysli problem a k nemu s velkou slavou najde reseni. Nic vic nic mene.
Ta prezentace klackem do kladky nebo imbusem jen dává náboje plačkám jako je orm. Ale kdo neměl namotanou trávu nebo seno v kladce? Na to je to taky celkem dobrý.
@orm: žádný ložiska tam nebudou, bude to jen kluzné pouzdro, začne se to protáčet až když se „ložisko“ sekne, nepotřebuješ tam další ložiska, celá výroba spočívá v tom, že zacvaknou plast do hliníku.
@orm
Že by se ta kladka protočila taky?
Ale chápu potřebuješ být v opozici
@Kubánec: A k cemu ti bude v diskusi o kladkach informace o tom, zda mam nebo nemam auto a podle jakych parametru jsem ho vybral? Vytahujes irelevantni dotazy a davas hloupe priklady. Mas neco k tem kladkam? Muzes ji treba rozebrat a ukazat jak je slozena, jaka to ma vnitrni loziska, na cem se toci ta ozubena cast? To bude relevantnejsi nez se ptat jake mam auto.
@kubad: Eliminuje to co udelali na videu, tj. ze strcili imbus do kladky a zacala se tocit jen ta ozubena cast. To muzes udelat jednoduseji a levneji plnou kladkou. Pravdepodobne to bude i lehci. Kdyz to natahne neco po retezu, tak to rozbije oboje, jak tuhle novou sram kladku, tak plnou. Mas tu jednoduche levne reseni vs. slozite drahe reseni, ktere bude i narocnejsi na udrzbu.
@orm: Neodpověděl jsi mi? A ty jako argumentuješ věcně? Jsi jen prudič…
plná kladka neeliminuje vůbec nic, většinou se to natáhne po řetězu , ano bude to o něco dražší, výrobně, a je na tobě jestli si to koupíš nebo ne
@kubanec: Psal jsem o tve argumentaci, ne o tobe. Bohuzel v tom pokracujes.
@novas752: To muze i tady. Vim jak to myslis a uznavam, ze nove reseni muze byt o chloupek lepsi, ale za cenu mnohem slozitejsi konstrukce, vyssi ceny a narocnejsi udrzby, protoze jsou tam dve loziska. Plna kladka eliminuje vetsinu problemu za minimum ceny, ale neni tak cool, nemuzes do ni strcit imbus …
orme když by mezi plnou kladku a ramínko vlítnul kámen nebo konec klacku tak by ho taky zablokoval.
Zde test odolnosti : https://www.youtube.com/watch?…
A zde v 11:30 , za mě je to teda svině líná! : https://www.youtube.com/watch?…
Kubánec – tipuji že orm jezdí ještě na koni + má nejspíš nějakou festku bez brzd a hazky aby se mu to nerozbilo :D
@orm: Jsem hloupý a nudný, omlouvám se. Rád bych se tě ale na něco zeptal. Takto řešíš každý nákup? A priory vše je na hovno a stejně se to rozbije? Tak třeba: Pokud vlastníš vůz, což pochybuji, jaké je značky a proč jsi si ho pořídil? A jak dlouho trval tvůj výběr?
@kubad: premyslim a nevidim na svem uvazovani nic spatne, narozdil od hloupeho, radoby vtipneho, komentare od kubance. Kdyz v kladce nebude dira, tak tam nic nevsunes a nepotrebujes delat reseni se kterym prisel sram.
@orm s tou kladkou si vedle jak ta jedle – zkus popřemýšlet než něco napíšeš
Já bych třeba místo tmelu začal používat montážní pěnu :)) Výplet je taky blbost, chceme disky :))
@cipera: misto vymejslet problem a pak na nej reseni by stacilo mit kladku plnou.
Kubánec: Tak to je hodně vychytaný, tím pádem odpověď pro ty co se stane když chytis klacek.
https://www.instagram.com/…CqGkCzdvJGH/?… je to opravdu tak?
Jsem v Santa Coloma u Girony, prezentace jedne znacky, ale zatim embargo. Kazdopadne z toho Sramu mam lehce rozpacity pocit, libi se mi odolnost a hlinikovy kliky, ale ciste funkci mi to nepripada nijak revolucni. UDH je cool a urcite bude masivni adopce, takze cekam mnohem vic tady tech saltru v budoucnu- vcetne silnicnich a gravelovych.
ví někdo a jak to sedí na superBoost standart? kde je řetězová linka 56,5?
Prijde mi to tissi, new GX Eagle, ktery aktualne pouzivam. I v otevreny helme clovek moc neslysi a na pacce neni odezva. Ve fullface uplne bez sance. :-)
Dneska se kolega na testovani nehezky vyndal a znicil tu krytku, saltr i ram prezil. Odolnost bude asi hodne vysoka, ale ta funkce mi nijak revolucni nepripada. A ten zvukovy feedback skoro neni, odezva obecne skoro zadna.
Každopádně díky za zkoušky a jasné odpovědi na to co jde a nejde,ušetří to dost omylů :-)
@theedge: Nezkoušel jsem, ale myslím si, že ne. Nový systém je o 3mm posunutý směrem od rámu. Nevím, jestli tenhle rozdíl by šel na šaltru dohnat micro nastavením. To nevím, možná zkusím. Druhá věc jsou jinak tvarované zuby kladek. Fakt nevím.
@Kubánec: Skoda, ale diky za odpoved. Tak jako mam doma hromadu sram kazet 10–42, tak si budu muset udelat zasobu kazet 10–50 :-).
@orm: Nepůjde. Jednak na ní starý řetěz skáče a řadí to mizerně (vyzkoušeno), za druhé když dáš do starého rámu kolo s novou kazetou, tak se po utažení nebude točit (je o 3mm posunutá ven od výpletu kvůli CH55mm, též vyzkoušeno). Pokud bys měl rám s UDH patkou, můžeš tam dát novou kazetu a zkusit starý šaltr s novým řetězem. To jsem zatím nezkoušel. Fungovat to asi bude, jen se to asi nebude líbit kladkám…
@tomxxx: Když můžu, pomůžu :)
@Kubánec: Kazety od sramu mam rad. Pujde nova kazeta se starym systemem (prehazka, razeni, retez)?
@Kubánec: Díky, přesně tohle jsem tak trochu tušil. Děkuji sramu za jeho debilismus, právě jsem si koupil nový XX1 na 3 šrouby, protože jsem nechtěl quarq a na 8 děr byla jediná firma co dělala převodníky. No co, aspoň mi to s tou elektrikou hodně ulehčili v rozhodování :)
@tomxxx: Oficiálně si nové převodníky rozumí se starým řetězem, ale staré převodníky si nerozumí s novým flatop řetězem. Jinak ale nové převodníky mají uchycení na 8 šroubů, takže je na klasické kliky nedáš. Led bys měl staré kliky pro wattmetr.
@jónti: No píše se, že nové jsou optimalizované pro flattop a nejsou stejné, tak těžko říct.
@tomxxx – prevodniky maji byt kompatibilni se soucasnym Eaglem a od pohledu jsou stejne.
@Kubánec: Když tě tu máme, budou se dělat (jsou) T-Type převodníky i na starší kliky na 3 šrouby? Díky.
LOL oni uz to maj ve sleve?:)))))
@Kubánec: Jsem ti chtěl hned psát kdy to u tebe uvidím na kole a ono ejhle! Pán si to vozí napohodičku :) Tak to musíme už tuplem vyjet abych to okóknul.
@orm: Já jsem naopak viděl několik zlomených zadních karbonových staveb od namotaného šaltru… Je tedy pravda, že to nebyla žádná enduro kladiva, ale klacek můžeš chytit i na XCéčku.
@Kubanec to je nejaky novy Sram program nebo tvoje osobni iniciativa?(Pisu si do denicku:)))
@Kubánec: Nemam na to ram :-). Ani jedno kolo co mam doma neni v tom seznamu – rb, bish bash bosh ani ragley big wig. Ale beru te za slovo az ten ram mit budu :-).
@theedge: Rozdil je staticke a dynamicke zatizeni. Uz na tom nekdo skakal?
@suslos: Spatne napsano, ale myslim, ze z kontextu je patrne jak jsem to myslel. Urcite nejsem cilovka, protoze mam rad jednoduche veci a to kam se cyklistika tlaci neni muj salek kavy, ale fakt jsem si celou dobu myslel a i jsem to nekde videl, ze alepson ten dil ktery drzi prehazku na ramu je vymenitelnej, coz podle Kubance neni. Mne to teda prijde jako fail. Hlavne ze si muzes vymenit vsechny ty plasty okolo, aby prehazka po padu nevypadala nehezky :-).
@orm: Bohužel netuším, kde se co šuškalo. Prostě tento díl dostupný není. Ale, že jsi to ty…tak pokud si tu sadu pořídíš a tento díl při pádu zničíš (a přežiješ), obratem ti zařídím novou přehazovačku.
@nooski: Pridej dalsi plus, ze pri padu znicis celou prehazku nebo ram, protoze nic neuhne. Ze me velke plus pro uzivatele. Venku samozrejme nic neopravis, ale pro trailisty do trail center urcite ok :-).
orm: „ale jsou i lidi co na kole jezdi“ – to ty na těch trailech nejsou nebo co?
Asi nejsi cílovka když v tom nevidíš plusy, jednoduchý.
Jediný relevantní téma na řešení bych aktuálně viděl v odpružený a neodpružený hmotnosti.
nooski: no někdo má pořád pocit že kdyz mu kolo spadne nabok ta se tam nutně musí něco uvat a nebo zlomit přímo rám :-)
Když vidím jak na tom stojí 2 chlapi tak se o to vůbec nebojím.
orm: ne, chvalozpěvy nejsou potřeba. Jen nepodložená kritika bez znalostí veřejně dostupných informací a pochopení elementárních dat je taková nijaká. Tenhle šaltr vydrží podstatně více než nějaká patka z bláta. Bude lépe řadit, bude spolehlivější a odolnější. Pro uživatele samé plusy. Zkus se nad tím zamyslet a třeba to pochopíš.
@nooski: Muzes byt konretnejsi ceho mam nechat? Jako ze se tu ma delat jen chvalozpev a vse ostatni je zakazane?
@Kubánec: Jeste pred oficialnim predstavenim se rikalo, ze to vymenit pujde, podobne jako dalsi dily. Ty rikas, ze uz to vymenit nepujde, respektive ten dil nesezenes. Za to urcite palec nahoru (ironie). Pokud je to tak pevne, tak co pak praskne/ohne se pri padu?
To ze sebou lidi nic nevozite chapu. Pro vetsinu lidi znamena jezdeni na kole, ze nekam dojedou autem a pak brousej traily v jedne lokalite, tak pri problemu jen sejdou k autu, ale jsou i lidi co na kole jezdi a mit zakladni vybavu na opravu je zaklad a nevidim na tom nic spatneho. Hak zabere minimum mista a vyresi to spoustu problemu.
@saintjv: Díra v rámu neznamená, že musíš nutně vozit zbytečnosti jen proto, že je máš kam dát :) Já třeba patku nikdy nevozil, ale za to dost často vozím fólii a lékarničku (a tu jsme díky Bohu zatím taky nepotřeboval).
@saintjv: tak množina kol s UDH je mnohem větší než množina kol s dírou v rámu :-)
brzdy revoluci nepřinesly, narozdíl od řazení, ale jsou moc pěkný to jo
@orm: Ono je otázka, zda se to vůbec dá zničit. Já si myslím, že ne. Neviděl jsem jedinou AXS přehazovačku, která by se zlomila nebo ohnula u čepu, který jde do patky. U mechaniky jich několik bylo, ale tam je výrazně méně materiálu. Tady je to ještě výrazně robustnější. Druhá věc je, zda by to bylo vůbec uživatelsky vyměnitelné.Tady si myslím, že rozhodně ne. Jako nádrahní díly se dají sehnat přední část paralelogramu, plastové díly těla přehazovačky a kompletní vodítko. A věř mi, že těch pár sad, které se u nás prodají bohužel na bezstarostný zbytek života nestačí. Peníze se vydělávají na úplně jiných komponentech :)
:))) hosi v dobe děr v ramu, kam se vleze nesmysl, rešit kdo co vozi sebou, mi prijde debata o nicem:) Cela sada vzhledove vypada fakt pekne, ovsem po prohlednuti ceniku myslim, ze par let zustanu u sveho soucasneho axs:) Jsem zvedavej spis co novy brzdy od sramu. Ty vypadaji uz zajimave!
@Kubánec: Takze, kdyz clovek poskodi ten dil prehazky, ktery nahrazuje hak a ktery by mel jit vymenit, tak si podle ceskeho zastoupeni sramu ma koupit novou prehazku? Pak nepis, ze na tom nezbohatnete ;-).
@novas752: Tak to klobouček :) Jinak patky samozřejmě zatím nekončí, ale asi je jasné jakým směrem se Sram bude ubírat.
Já jsem třeba zažil 2× zlomená řidítka, jednou ruplý zadní ráfek a jednou urvané sedlo… Nikdy patku. Asi mám kliku :) Ale evidentně pro někoho je to velký problém stejně jako vybitá baterka.
Jinak ale neříkám že je tohle nový řešení špatný, vypadá to odolný, a jestli půjdou kdyžtak měnit jednotlivý díly přehazek tak proč ne.
@Kubánec jo jo, vozil jsem takový udělátko vyrobený z kousku trubkovýho klíče na 18mm šestihran. Jednou mi to zachránilo den, patka už zřejmě byla delší dobu načatá a přehazku jsem prostě uklepal, patka praskla aniž bych něco nabral, nemít tohle a patku (tehdy ještě nebyly UDH) tak bych si pěkně seběhl Klínovec po svejch a ztratil skoro celej den ježdění a tehdy ani ty patky nebyly dostupný, další náhradní přišla až za x týdnů…
To jakože s představenim tohohle UDH patky končej?
goofy: Tak vidíš to … měl jsi štěstí. Však nikdo ti nebrání vozit klasickou patku a montovat hazky na ni …
Naposled jsem sešrotoval klacíkem hazku i patku najednou, takže tento přístup SRAMU mě je sympatický. Tak uvidíme kam se to posune. Protože nekonečné rovnání šaltru je vážně opruz.
roud: Zatím jsem to montoval jen na pár kol. U jednoho jsem musel lehce doladit micro nastavením. Jinak to fungovalo bez problémů hned po nahození na kolo. Jinak v tahu to opravdu řadí výrazně lépe a většinou bez zvukového doprovodu. Trochu jsem měl obavy z nového tlačítka, ale nebylo proč. Podle mě jde nastavit poloha mnohem lépe než u staré. Mačkání tlačítek je v pohodě. Měl jsem strach, že když to nebude „kolíbka“, že to bude stát za prd, ale nakonec jsem si to tlačítko oblíbil :)
theedge: No vidíš. Já tak kdysi odrovnal dvě patky během dvou dnů, a přehazku mám ještě stále funkční v šuplíku… ;-) U mě konkrétně skóre 3 patky, a 2 přehazovačky, co přežily. Takže opravdu pokaždé, to ta přehazovačka neodnese. A jednou jsem svou náhradní patkou zachraňoval babu od kámoše (náhodou pasovala).
orm: Jinak abych ti opdověděl na tvoji otázku. Bohužel na hákách nezbohatneme, protože nebuou v nabídce.
Kubánec – a na hazce se opravdu nic nenastavuje ? jen nasadíš a je to seřízený viz popis v článku (myslím dorazy)?
Co jsem viděl hazku urvanou klackem tak bylo vždycky i urvany nebo pokroucený vodítko. Ještě jsem neviděl aby ulítla patka a hazka zustala ok. Patka akorát otravuje že po kazdem menším klepnutí se musí rovnat. Za mne velký zlo a novy řešení bude velký plus.
Třeba k výmeně UDH patky stačí 8 imbus. Ok, pro někoho má smysl ji vozit. Ale je spousta rámů, kde je potřeba ještě plochý klíč. Ten vozíte taky?
No a tady neni treba patku vozit. Clovek usetri gramy i grose. Pokud dojde k likvidaci hazky, byla by v haji i na patce. Win-win situace.
22.3.23 09:33
Roud: kompatibilita zamrzí, mě zamrzela moc… ale je to prostě logický – chtěli to posunout jinam a to by s cross compatibilitou na starý komponenty udělali tak možná napůl – ten posun
Orm: patku nevozím a vozit nebudu, díky. Posledně jsem jel 11km na prázdným zadním s cush corem a taky žiju :-))
orm – moc to řešíš bikeři se dělí na dvě skupiny jedna nevozí nic a pak je druhá skupina která jede s batohem na zádech a má tam pomalu i montážní stojan co kdyby náhodou :D
Kubánec – to že to nepůjde naroubovat na moji kazetu a kliky není dobré když mám rám na kterej by to šlo a ta hazka se mi fakt líbí :D
@Kubánec: Snazis se byt vtipny, ale nejsi. Vozit nahradni hak je na urovni vozeni rychlospojky a nytovace. Pokud to nevozis, tak chapu, ale rozumnej clovek si to do prirody vezme. Kazdopadne neodpovedel jsi na otazku, kolik za ten nahradni kus cyklozitny chce, kdyz samotna prehazka stoji 16+KKc? Bude to alespon par tisic?
@suslos: Kdyz se ti ohne nekde na vylete, tak udelas co? Bude ti to celej vylet blbe radit nebo vymenis hak za 5 minut a jedes dal?
logoman: U endura mám taky takový pocit, tam mi osobně stačí když to nějak spolehlivě řadí. U XC je ale pohon alfaomega.
Jako evoluce fajn. Ale pohon mi přijde jako jedna z nejzbytečnějších věcí kam cpát prachy na kole …
Tohle je velká paráda! Těším se, až jednou budu moct vyzkoušet! Protože tohle je fakt dort.
Celej šaltr eliminuje za mě nejslabší místo – a to právě čep šroubu uchycení na patku (ne samotnou patku). Těch výhod bude dost – od easy instalace, přes přesnost a tuhost celku, zastrčení šaltru zpět k rámu, eliminaci mlácení řetězu apod.
Spekulace o patkách mě bavěj :-D když je dobře vyrobená – z mé zkušenosti SC a Transition tak se s ní nikdy nic nestane :-) max se ohne. Když je z bláta – Specalized – tak věřím, že se umí i polámat a rovná se po každým závodním víkendu :-)))
Držím palce Sramu ať hrne vývoj dál, UDH zdar! :-D
22.3.23 08:11
Tohle nebude sada uzivatelsky mířená pro hobbiky a na to je i stavěná a už vůbec to není pro lidi co budou řešit co kdyby urvaly šaltr. Je dělaná na co nejvyšší výkon, váhu, presnost a odolnost.
esmo: Nerozumíme si. Nový znamená novější, který je stejný, jen má jinou zadní stavbu :)
Prosím Vás vozí tady někdo na výlety náhradní řidítka? Sedlovku? Sedlo? Výplety? Protože to jsou přeci věci, kreré můžete zničit…
Kubánec: Počkej, novej ještě nebyl představenej .. takže Jolanda prezentující novej Sram, má taky vyměněnou zadní stavbu?
tak u ty patky koncentricky s kazetou je taky vyhoda, ze nepotrebujes Bscrew, to mi pripada podstatny…