Připrav se, hrajem!
Nový rám
Transplantace začíná
Nástroje a orgány
Posilnit se
Lisování hlávka je velká taškařice
Něco proti rachtání kabeláže
Hm, chce to jinou osu
Už to vypadá jako kolo
Očista klik RF Turbine
Finále
Půlnoční testovačka
Děcka rostou jak z vody a nenaděláš nic, říkala dycky babička. A tak, zase po 2 letech, byl čas juniorovi pořídit nějakej bajk na to rodinný broušení polňaček a cyklostezek. Sice sám od sebe na kole nejezdí, ale během našich občasných vyjížděk nesmí dělat ostudu, to je jasný! Takže potřebu zavřít se do dílny a vymýšlet blbosti bychom měli, ale jak na to?
Řešení bylo několik. Koupit nový kolo? Blbost, na jeho ježdění zbytečný. Dát mu nějaký moje starý kolo? Nejde, 26" jsou za zenitem, IQčko má XL rám a to mu je velký, byť má teď 177cm. Sehnat nějaký eLkový rám a něco mu poskládat? Jo, to by šlo! Prve jsem si vyhlídl tady na bazaru zelený IQ… to by byla brnkačka, komplet přeházet 1:1, nepotřeboval bych nic. Ale full trochu overkill a velká investice (peníze i čas). Takže jiný rám? Karbon z Číny? To by šlo, ale je to za desítku a musel bych řešit lisovanej střed. Pak se ve vlákně Dětské kolo 27.5 objevil tip na slušný rám, tak jsem jej vzal a (pře)stavba mohla začít.
Přestavbu jsem si rozhodil na 3 večery:
- Rozebrat svý kolo, nalisovat hlávko na nový kolo – což byla sranda, dělal jsem to poprvý a nebylo to úplně tak, jak jsem si představoval, lezlo mi to furt nějak křivě, než jsem to nějak porovnal, docela jsem se zabavil :P
- Vnitřní vedení, vidle, řídítka – to byla brnkačka, neb jsem část „podsestav“ měl vlastně kompletních z předchozího kola a třeba přední brzdu jsem nemusel vůbec nijak řešit. Pak jsem zjistil, že mám blbou osu (závit RB 1.75, Autohor 1.5), tu jsem ale obratem sehnal na cyklobazaru.
- Nasazení kol, klik, kompletace, výměna gripů, košík, seřízení a půlnoční testovací jízda! :)
Sečteno a podrženo, byla to fajn zábava na pár večerů. Krom novýho rámu jsem ještě potřeboval novou sedlovku (náhodou zapůjčena od kámoše, než dojde redukce 31.6→30.9), sedlovou objímku a zadní osu. Jinak vše z původního kola. Pak teda ještě nový gripy do barvy a košík, pedály a pár drobností z předchozího bajku. I váha vyšla slušná, 10.86 kg s potenciálem ještě –150g na sedlovce. Ale to už není směroplatný. ;)
(vloženo 6.4.23)