Důsledek lockdownu a mé snahy zkusit zase něco nového, tentokrát stavbu na gravel karbonové rámové sadě z Číny (TanTan). Ta mě velice příjemně překvapila s výjimkou toho, že navářka na přesmykač zjevně nepočítá s větším převodníkem s pouhými 46 zuby. Zatím na to mám pouze ghetto řešení s použitím zip pásky (viz foto).
Jinak to bylo stavěné jako maximálně ekonomická a robustní záležitost pro co nejširší použití – od rekreačních silničních vyjížděk přes doprovod dětí na cyklostezkách po občasné ochutnání lesních cest a polňaček.
Potěšila možnost využít kazetu z penzionovaného HT s max 36 z. které přehazka bere v klidu, ač je deklarovaná na max 34 z.
Pro mě novou zkušeností bylo vedení hadic skrz podložky představce a řidítka (bovdeny jsem si tak zalomit netroufl).
(vloženo 9.4.23)
Značka | TanTan |
Velikost | 54 cm |
Hmotnost | 9,15 kg |
Rám | TanTan GR044 karbon |
Vidlice | karbon |
Hlavové složení | Integrované, od výrobce spolu s rámem |
Kliky | Shimano GRX FC-RX600 2x11, 172,5 mm |
Středové složení | Sting ST-LKBB386 SH 24 |
Přesmykač | Shimano GRX FD-RX400 |
Měnič | Shimano GRX RD-RX400 2x10 |
Převodník | Shimano 46-30 z. |
Kazeta | Shimano CS-HG50-10 11-36 |
Řetěz | Shimano CN-HG601 |
Náboj přední | Javax M219 J-bend 12x100 Centerlock |
Náboj zadní | Javax M219 J-bend 12x142 Centerlock ořech Antibite Shimano |
Brzda přední | Shimano GRX BR-RX400 flat mount, rotor JAVAX DC-01 160 mm Centerlock |
Brzda zadní | Shimano GRX BR-RX400 flat mount, rotor JAVAX DC-01 140 mm Centerlock |
Brzdové páky | Shimano GRX ST-RX400 |
Ráfek přední | 700c Carbonal gravel hookless tubeless 22 mm vnitřní šířka, výška 35 mm, (deklarovaná hmotnost 390 g+/-15), 28 děr, bezdušová páska Tesa 4289 |
Ráfek zadní | 700c Carbonal gravel hookless tubeless 22 mm vnitřní šířka, výška 35 mm, (deklarovaná hmotnost 390 g+/-15), 28 děr, bezdušová páska Tesa 4289 |
Dráty | Pillar PSR AERO 1423, 2.0 mm, J-Bend |
Pedály | Shimano SPD PD-ES600 |
Řídítka | Integrovaný kokpit, 100 mm délka představce, šířka řidítek 440 mm, karbon, od výrobce spolu s rámem |
Sedlovka | Karbon, s offsetem, průměr 27.2 mm, od výrobce spolu s rámem |
Sedlo | Specialized Aldia Comp, 155mm |
Pláště | Tufo Speedero 700x40c bezdušové provedení |
patryck: říkal jsem si, že tak na 90 % to asi nebude úmysl, ale zbývala 10% šance, že mi jen něco uniká, tak jsem se musel zeptat :) já, když vzpomenu na moje servisní kiksy, tak tohle je jen maličkost :))
Vypadá to moc dobře. Podle mě jsi za cenu hliníku takto pořídil gravel na Carbonu. Hodně dobré.
mejlos: díky, ani nevím, kde a kdy jsem to montoval, že se mi to takhle strašně zvrtlo.
Váha je dost dobrá.
blue: to můžu napsat hned, protože na tom kole už přes 1,5 roku jezdím. Jen tam vždycky byla nějaká drobná nedokonalost, kvůli které se mi to nechtělo fotit. Provoz je bez problémů.
Pressfitu jsem se taky trochu obával, tak jsem PF střed pořídil rovnou ve šroubovací verzi a nevím o tom.
taky jsem nad ním pod jinou značkou chvilku přemýšlel, ale nakonec jsem si netroufnul a taky mi trochu vadil pressfit
napiš za 2–3 měsíce zkušenosti
Aduldinho: No, to není. Bovdeny měli asi spíš jako nouzovku a počítali primárně s Di2. Na druhou stranu – nastříkali mi to přesně podle zadání, takže barvy mému oku lahodí maximálně.