Ochrana rámu od AMS
Systém odpružení vypadá komplikovaně, funguje ale skvěle. Jen tu pružinu vyndat, při výměně za tužší, by se dalo srovnat s porodem
Ochrana rámu od AMS
Kokpit od Sixpack
Původní Across HeadSet vyměněn za spolehlivější CaneCreek Forty
Magura MT7 na 220mm je opravdu kotva
Je to už více než rok, co jsem si udělal radost tímto bikem a tak můžu konečně napsat relevantní recenzi, neboť má kolo najeto více než 1000km v BP v česku i zahraničí.
Nebudu vypisovat, jak kolo vypadá a jak se mi libí, to je čistě subjektivní záležitost (snažil jsem se ladit komponenty prakticky do černé a zlaté, žádné diskohrátky), takže rovnou na technické informace, kde bych chtěl zmínit plusy a mínusy:
Plusy:
- Fox odpružení funguje neskutečně, až si říkám, zda vůbec potřebuji tolik možností nastavení (LSC/HSC/LSR/HSR a to na vidlici i tlumiči), protože po více než roce ježdění mám stále nastavené hodnoty dle doporučení od Foxu.
- Při jízdě dolekopcom si je člověk až nebezpečně jistý… kolo je vyvážené, těžké, s dlouhým rozvorem, odpružení vyžehlí kde co, takže je to takový malý tank. Opravdová třešnička na dortu je naprosto tichý ořech, takže si při jízdě kdejakým moribundusem vychutnávám zvuky lesa okolo.
Mínusy:
- Aby to nevypadalo jako óda na Propain, tak musím zmínit špatně zvolené hlavové složení – Across (při objednávce jiné zvolit nejde). To bohužel po několika náročných jízdách (v dešti a blátě) začalo vydávat nepěkné zvuky. Ani jsem nezkoušel reklamovat a rovnou vyměnil za CaneCreek Forty.
- Další malé mínus jsou neustále se povolující dráty na zadním kole a to téměř po každé jízdě v BP. Trošku zklamání, čekal jsem, že kola, která jsou určená pro hmotnost sestavy až 150kg budou potřebovat méně kontroly.
- Po rovině se člověk docela našlape, to kombo pneumatik v měkké směsi nemá úplně nejmenší valivý odpor, takže když v Rychlebech jedu nahoru a ještě mám prcka na sedačce ⇒ je to záhul … ale k tomu tohle kolo ani není primárně určené, grip je priorita.
- Vzhledem k délce kola v kombinaci s instalovaným ChainGuardem se výrazně snižuje průjezdnost některých „spičatých“ šutrů na kterých škrtnu, nedej bože se zaseknu (třeba „Ačko“ na Jestřábovi, nebo ty dva velké šutry na T-Rexovi :) ).
Sakumpikum jsem s kolem spokojen, ale nikomu nedoporučuji, protože Propainů už jezdí tolik, až má člověk pocit, že je rozdávají na každém rohu.
(vloženo 10.4.23)
Značka | Propain |
Model | Spindrift |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 17,4 |
Rám | Alu 29" |
Vidlice | Fox 38 Float Factory Kashima 29" 180mm Grip2 |
Tlumič | Fox DHX2 Coil Factory 2 Pos-Adj. 230/65 500lb |
Hlavové složení | Cane Creek Forty |
Kliky | Crank Truvativ Descendant Alu 6K DUB 170mm |
Středové složení | Sram DUB + MRP Chain Guide |
Řazení | Derailleur SRAM GX + Trigger SRAM X01 |
Převodník | 32Z |
Kazeta | SRAM XG1275 10-52 12s |
Řetěz | SRAM GX |
Náboj přední | NEWMEN 15x110mm |
Náboj zadní | NEWMEN 12x148mm XD |
Brzda přední | Magura MT7 + Rotor MDR-P 220mm |
Brzda zadní | Magura MT7 + Rotor MDR-P 200mm |
Brzdové páky | Magura MT7 Pro |
Ráfek přední | NEWMEN Evolution SL A 30 29" |
Ráfek zadní | NEWMEN Evolution SL A 30 XD 29" |
Dráty | NEWMEN 2,0 |
Pedály | Nukeproof Horizon CL CroMo DH black |
Řídítka | SIXPACK Millenium 805 35 mm black-stealth 30 mm rise |
Představec | SIXPACK Millenium 45mm 35mm |
Sedlovka | Fox Transfer Kashima 175mm |
Sedlo | Sixpack Kamikaze |
Pláště | Schwalbe Magic Mary/Big Betty 29x2.4 v mlíku |
Držák je to tenhle:
Mohu se zeptat, co to maš za stojan na dutou osu? Momentálně sháním něco podobného za přijatelný peníze. Díky.
Za mě jen ty povolující se dráty, jinak jsem s nimi spokojen. Překvapivě ráfek naházel ani když byly 3 dráty úplně povolené…
Jinak teda nešahám na nic, traily jezdím prakticky ty stejné, protože pořád dokola navštevuji stejné BP – Kalnica, Kopřivná, Dolní Morava a Peklák.
Na brzdy nešahám, jen teda ty 4 desky v jednom třmenu vycentrovat na 220mm kotouč je umění, pokud není kotouč „jak když střelíš“…
Ještě musím dodat, že jsem měl i variantu desek Magura Race a musek jsem je vyndat… byly hlučné, nejsou dělané na průběžné brzdění
Pořádná váha a dostatek zdvihu, tak to mám rád :)
Tu váhu dělají i dost těžké pneumatiky a pedály.
Newmeny SL A.30 opravdu nejsou do BP. Teď bych to objednal na tom nejnižším modelu kol a zadní výplet vyměnil právě za ten DT EX … možná to v budoucnu vyměním, zatím ale budu dotahovat dráty :)
Ahoj. Kolo krásný. Vzhledem k ceně je Propain už takovej novej standard jako je Canyon :-)
Váhá přísná, ale vzhledem k Alu Xl rámu, pružině a 38 vidli se to dá očekávat. A to jsou SL A.30 ještě celkem lehký kola.
Ještě k těm kolům – SL A.30 za mne nejsou kola do bikeparku. Vozím je už 4 roky na běžný enduro a nemám s nima větší problém, ale jsem 73kg jezdec. Na zadek jsem na tvrdý ježdění stejně dal záplet na EX511 a 32 děr.