Dárcovské kolo.
Jediná úlitba v designu, aby to nebylo tak monotónní jsou tyhle polepy s flitrem :-).
Jmenovalo se tak první, druhé i třetí stavěné kolo. Tady asi naposledy :-)
HOPE kopie....
Dvě díry vlevo, jedna vpravo
Někde to vylézt musí: jedna dvojka průchodka a pod ní druhá - tentokrát jednička. Zalepeno, místo šroubu nýt a vytmeleno.
Oříšek byl s lankem k sedlovce. Na předchozím obráku leze z rámu ven, tady se zas noří zpátky do útrob na spodku podsedlové trubky.
Nemám rád vidlice s opačným obloukem! Když jsem viděl v manuálu DTswissu kudy by to jako mělo vést, dostal jsem málem osýpky..... Takže jsem vyvrtal dvě malinké dírky a nanýtoval a přilepil úchytku tak, abych hadici poslal dozadu.....
Převodník s rockringem
Putovní XTRko
Jak dcera roste (teď 142cm), tak práce na novém biku jaksi ubývá… jak jsem předchozí 24 musel nejdřív rozpárat a znova svařit, tentokrát se nic nevařilo, jen se lehce řezalo, vrtalo, brousilo a tmelilo. Zkrátka se posouváme do normálních konfekčních velikostí.
Je skvělé když máte kam šáhnout. Já škudlil roky rozebraný Superior TF950 v eSku, model 2013. Občas jsem na něm něco lehce kanibalizoval, ale základ zůstal kompletní. Jinak odsud název – SUP, jeden z latinských názvů tohohle mrchožrouta je právě Vulturis. Rám byl poplatný své době: všechno venkem a že těch „špagátů“ bylo! Obe brzdy, hazka, přesmyk, teleskop (původní byl RockShox Reverb s venkovním vedením) a zamykání tlumiče. Přesmyk už nemáme, na tlumiči jsem vyměnil ovládání. Do rámu jsem „vyrobil“ dvě šroubovací průchodky a tři přinýtované, přilepené a zatmelené. Samozřejmě z předního trojúhelníku zmizely všechny úchytky. A samozřejmě se rám snížil odřezáním vzpěry mezi podsedlovou a horní rámovou trubkou.
Původně měl rám předpotopních 67st. úhel hlávka. Modernizaci blížící se dnešní geometrii jsem vyřešil Slack hlávkem od Cane Creek. Překvapily mě oba náboje, které nikdy nikdo nerepasoval, ale stačilo vyměnit dvě ložiska a jsou jak nové. S bikem se nezacházelo v rukavičkách, takže ráfky byly totálně domlácené a zvlněné jak užovka. V 26 už se shání těžko, ale objevil jsem dva kousky DT 466d. Sice je to úzké, ale pro naše zadání to stačí. Páska a bezduš. Obutí hladké, lehké, jezdivé, až pojedeme do Rychleb a pak do Alp, ztěžkneme, ale nejdřív musím něco sehnat :-/.
Kliky jsme tentokrát nevyráběli (nezkracovali), ale použili čínské už hotové 140mm, které mají parádní převodníček dokupy s duralovým rockringem. Brzdy, to byla velká neznámá. Trošku mě vystrašil matbiker, když hlásil, že se mu jeho exemplar zadku nepovedlo po spojení pořádně odvzdušnit a vyšlo mu to gumové. Mě se to povedlo tak, že odvzdušnění nebylo ani potřeba. Chod lehký, začátek brždění na páčce tvrdý. Desky do toho pasují od HOPE, ale nebylo zapotřebí! S kououčema FORCE (180) to brzdí super! Zbytek „bižu“ klasicky jak už to u dětských kol bývá strýček Alík!
Nový lak, jak slečna od dítěte směřuje k teenagerovi, tak barvičky poručila jenom dvě a design minimalistický. Včetně komponent to je vlastně včechno černo, červené se stříbrnou…
Každopádně je spokojená jak želva. Já ostatně taky: za pár šupů lehký bike se zdvihy 150, s pevnými osami, čtyřpístky a dvanáctikvaltem s pěkným rozsahem! Tímto asi definitivně uzavírám své období recyklátů. Příští kolečko už bude asi nějaká „tuctovka“ :-)
(vloženo 26.4.23)
Značka | Vulturis |
Modelový rok | 2023 |
Velikost | S |
Hmotnost | 10,8 |
Rám | Původně Superior TF950 |
Vidlice | DTswiss EXM 150 |
Tlumič | DTswiss M212 |
Hlavové složení | Cane Creek Slamset -1.0 |
Kliky | Goldix Cruz 140mm (Alík) |
Středové složení | Goldix (Alík) |
Měnič | Shimano XTR 12s |
Řazení | Shimano XT 12s |
Převodník | Goldix Cruz 28T |
Kazeta | Shimano SLX 12s 10-45 |
Řetěz | Shimano XT |
Náboj přední | DTswiss 350 |
Náboj zadní | DTswiss 350 |
Brzda přední | ZRace 4píst (Alík) |
Brzda zadní | ZRace 4píst (Alík) |
Ráfek přední | DTswiss 466d |
Ráfek zadní | DTswiss 466d |
Dráty | Sapim |
Pedály | platformy - jakási MZYRH :-) - červené! z Alíka |
Řídítka | Syncoss karbon 680mm (Alík) |
Představec | ZTTO 40mm (Alík) |
Sedlovka | EXOform 100mm (Alík) |
Sedlo | DSG FLY Jr. |
Pláště | Schwalbe Racing Ralph 26x2,25 |
PatRyck: jenom vytahane veskere vlozkovani aby se zvetsily komory a snizila progrese. Je to DT. Ve sve dobe to byly vrcholne produkty znacky, takze jsou z podstaty hodne “citlive”. Chodi to i s extremne nizkymi tlaky, co odpovidaji vaze ditete (ted 33kg). Jedine s vidlici byl trosku problem: kdyz jsem to tak nafoukal, tak se nenaplnila negativka – neotevrel se prepousteci ventilek na pistku. Pak jsem ji ale narval na vahu dospeleho chlapa, poslakal po ni a nasledne upustil. Takhle se negativka aktivovala a funguje to… Akorat ten vysledny tlak uplne neodpovida uvedene vaze, musi byt malinko vyssi….
Za pochvalu dik!
Poctivá „kovářské“ práce na téhle stavbě je pro mě o několik úrovní výše než tunění spočívající v hledání komponent na netu (jakože to ale taky oceňuji). Klobouk dolů!
@Doyle – závěr o nesmyslném zdvihu vidlice, který jezdkyně údajně stejně vůbec nevyužije, je pouhá spekulace. Třeba využije.
@bathed – je přední a zadní odpružení nějak upravené pro nízkou hmotnost?
Je to stavba pro rostoucí dítě, tak to vcelku chápu, ale podle první fotky je to ale pro mě ale odporné hlavně s tím nesmyslnným zdvihem vidlice který stejně vůbec nevyužije a klade mě to otázku, má vůbec cenu něco takového stavět? Za mě teda rozhodně k ničemu.