A já proč mi zas ten nový! Zeb nechodí, když všem to krásně zobe :-)
Poučili se soudruzi? Nepoučili…
Sucho jak na poušti
(vloženo 15.5.23)
benobiker: hele, nevím jakou vazelínu přesně. popisoval mi to jako takový máslíčko pěkný a nasadil u toho takovej výraz spokojenosti. Zeptám se ho na název. :)
RadimMan: Malinko mazlavější vazelínu? To by mě zajímalo jakou, já bych tam teda necpal nic jinýho než Sram Butter, RSP a jiné tyhle alternativy. Třebas taková Motorex 2000 to musí solidně zalepit.:-)
Včera mi kámoš servisoval sida 35 a taky říkal, že moc oleje tam nebylo, ale hlavní je, že pak do nohou dal „zlaťáka“ a do gufer malinko mazlavější vazelínu a teď to je úplně jiná vidlice, než s náplněma od sramu. Fakt mrda
17.5.23 16:08
To púzdro má nejakú dĺžku a myslím, že to do nohy nakrivo ani nedáš. Ale to nerobím. Iste nájdeš na webe o tom viac info, ja som len uživateľ a pre mňa je podstatné, že to splnilo účel a som konečne s vidlou spokojný. Moje nohy na 36tke zídu aj s guferami iba vlastnou váhou a to predtým nehrozilo. V teréne je cítiť ako berie drobné nerovnosti lepšie kvôli tomu lepšiemu odtrhu.
@Ondrejst: Tim preci jen zajistis, ze futra budou mit spravny vnitrni prumer, ale nezajistis tim, ze budou spravne vycentrovane pro vnitrni nohy, ne? Nebo to cele blbe chapu :-)?
Nieje to už nikde uchytené.Tá hlava má nábeh a to púzdro ju nepustí na krivo. Nič sa neodstranuje z púzdier ono ich to neviem to nejak nazvať ale tak nejak utlačí?
@Ondrejst: Diky. Tohle chapu. Dole je to uchycene na pevno k vnejsim noham nebo to dole neni nijak uchycene a jen to protahujes a pocita se s tim, ze je to v ose? Ty hlavy odstranuji material z futer?
Scart35 tie dva oleje si dávaš pol na pol? Na tej 100k píšu od nejakých 5 stupnov by mala byť fajn, ale nestotožnujem sa stým názorom :)
Do tej 38 je škoda že to môžeš dávať len do jednej nohy. Aj tak cítiš zmenu voči klasike fox20gold?
To byla jen taková legrace, viď?
@Ondrejst @Concorde: Nechteli byste udelat video jak se to dela? Jak vymena pouzder, tak jejich kalibrace. Plus jake nastroje jsou na to potreba. Tohle je pro me uz vyssi divci a nikdy jsem nevidel, ani na videu, jak se to dela.
Ondrejst: 100k Supergliss je fajn tak na leto inak to normálne pridá tlmenie kompresie a odskoku.
ja jazdím v F38 mix 32k/68k a o dosť lepší pocit oproti štandardným olejom.
Ondrejst: dělal jsem všechno včetně oleje v chargeru, ten airshaft má taky velký vliv, chodí to pocitově líp všechno. Píšeš že to je olejem supergliss, ale ten přece při kalibraci vyliješ ze spodních noh ne?
Jinak co piješ, že bych se stavil na výlet hehe :-) mě to zajímá, fakt si myslím, že z té vidlice jde vytáhnout teda více.
Mladého Zeb A1 potuněný novým chargerem a airshaftem teda chodí mnohem lépe, takže je to věc šasi
Zrovna mám ze spodku ty vodicí kroužky vyndaný a mám připravené nové od ND Tuned (pro SID 2012 na 26" pro mladýho). To je tam nemůžu jen tak nabouchat? Tou sadou od Concorda se nějak ladí vnitřní průměr těch kroužků?
Koľko to asi zabere? No to je dosť individuálne od vidlice. Svoju foxu som robil asi 50min cháp čisto točenie. Kamošov Öhlins asi hodku a pol. Až potom som si vymyslel úchyt vidlice zo stropu. Lebo točíš to dolu ale aj hore a ťaháš( moje kríže s vytečenou platničkou prudko zaplakali )
Ale ako som písal zebu som bol rád že sme po 3 a pol hodke dali… ( neviem či za to mohol aj ten supergliss olej ale proste porod ).
Robiť to je fajn pri malom servise, lebo dávaš dolu nohy tak poriešiš aj očistu, peny. Osobne ale pri tom už očistím a namažem airshaft lebo ten má veľký význam v chode. Ja som mal relatívne nové guferá tak tie som nemenil a vidla svojou váhou pekne zliezla aj s guferom. To ale pri Zebe nehrozí kvôli tým väčším púzdram.
Cena? Robil som to zatiaľ len kamošom :)
Já mám obecně smůlu na méně povedené kousky, na zimáku mám nicméně lyrika, kde se tolerance potkaly správně, ten chodí neskutečně.
Jak dlouho to tak zabere a kolik to asi stojí, pokud o té kalibraci mám uvažovat :-)
Kamoš ju jazdí pol roka a teda sa púzdra moc nerozjazdili. Tie guferá moc nepomôžu tam vidím veľmi malý význam. Omnoho viac to kalibrovanie púzdier urobí.
Můj od podzimu ježděný. Krásně čistý olej ale i tak ho nebylo mnoho. Trochu vlhký stíráky (kolo zimuju na zdi za přední kolo) a zbytky vazelíny ve stírákách. Čekal jsem to horší.
Kalibrační sada válečků. Protahuje/protlačuje se to pouzdry vidlice a docílí se tak správného rozměru.
jo ještě do spodních nohou liju 20w gold, v létě na slunku to pak maže skvěle, na zimu nebrat
toto je nová várka z DE o namazání raději nemluvit…
v patroně je z nějakého závodního důvodu 7w, ten starší charger chodil líp podle mě, šup tam 3w maximu
vzduchna trochu popatlaná, už to nechodilo dobře, najeto asi 3 h :-D slovykurwatřihodiny
vnitřní nohy samy ve futrech chodí ztuha, chce to nějaký čas na zajetí asi, nebo zkalibrovat, jak je tu psáno
ještě zkusím dvoubarevné stíráky skf, až budou k dispozici
jako package dodělej doma za ty prachy pecka
muj zeb (snad jedna z prvnich varek v cr) mel vse mazle, hafo vazeliny a hodne oleja.
Kalibrační souprava na futra? To slyším poprvé, o co vlastně jde? Nějaký protahovací trn co srovná futra na správnou hodnotu?
No, Mirdo, tohle jsem měl v plánu udělat po TT…asi mě to nemine.
Ono človek to samozrejme riadne pri tom maže, tak to točenie niejde tažko ale skôr sa to nechcelo vytáčať von alebo dnu. Ešte sranda že horné púzdra išli úplne fajn len spodné nie. Aj výrobca takej kalibračnej súpravy musel opraviť uchytenie hlavy že kvôli tesnosti práve Zeba. A nie nestŕha sa tá vrstva z púzdra. A teda skúšal som púzdra toho Zeba naprázdno a teda to sa musì inak na nohy tlačiť aby sa šúchali.
Měl jsem to podobně. Vazeliny malinko, molitany tam vložili suchý a byly tak lehce od oleje jen co tam nateklo ze spodních nohou. Ve spodních nohách nějakej olej byl. Ale vzduchová komora nic moc. vazelina naplácnutá v negativce ale olej žádnej.
Moc se tomu chodit nechtělo. A ještě mi přišlo že byly něčím zapaplaný kluzáky – takový zalepený. Musel jsem je pořádně očistit.
Ondrejst:a při tak silovým točení se nemá tendenci ta tenká vrstva strhávat s toho alu podkladu strhávat?
Tiež som mal nedävno jednu zebu otvorenú a podobné suchoty. Ale ani oleja v spodkoch mi neprišlo ako v manuále.
Kalibrovali sme aj púzdra 38,07 a skoro sme porodili – neskutočne to šlo ťažko, asi aj tým, že sú vāčšie a fakt tesné.
Kamoš si tam dal ospevovaný olej motorex supergliss 100k, ale máme pocit, že na tie veľkê a tesné púzdra nieje vhodný, má taký akoby až lepkavý chod. Pôjde tam teraz šupnúť 0w30 a uvidíme. Toto teda už druhý krát leštiť nechcem…
Wtf? Mel jsem nekolik RS a nejakej kousek byl obcas sussi, ale tohle je fakt uz extrem. Tam olej nebo vazelina ani nesly kolem :-(
To mi přijde že je teď klasika u rockshoxu i u foxu. Gufera vždy zcela na suchu. Když někomu prodávám novou vidlici, dělám na ní základní servis, abych měl čisté svědomí…