Ještě se starou sedlovkou s nižším zdvihem.
Chtělo to změnu. A kdo chce ocel, ví proč ji chce.
Rám jsem si nechal povařit (leden 2023), zejména kvůli použitému systému odpružení, použité geo, kvůli přístupu, originalitě, DIY, punku & navařenýmu votvíráku na pivko :)
S kolem jsem spokojen a to velmi. Padne mi do rukou jako ulitý a velikost jsem na svých 180cm vybral taky fajnovou. Systém odpružení funguje přesně tak jak má. I přes jistou plnotučnost (s pedály jsem navážil 16,7kg, samotný rám 4kg) kolo krásně stoupá a neztrácím zbytečně energii nežádoucím pohupováním, než na kdejakém lehčím čtyřčepu :P A dolů je to lahoda. A to hlavní, rám je krásně a precizně zpracovaný a RALka 5020 lahodí mým očím.
S trochou nadsázky myslím, že je to nejvíc ekonomická stavba Zoceli ever :) Komponenty jsem použil, co dům dal. Ráfky jsem si vypletl také ze zbytků – na stejných jsem dva roky jezdil na Carmě. Na mých 75kg ujdou, ikdyž jsem vloni jeden rozlousknul. Až bude čas a chuť vypletu si i s jinými náboji nějaké Spanky nebo tak. Do ničeho jiného asi sahat již nebudu. Na fotkách lze nalézt ještě starou 150mm sedlovku.
(vloženo 16.5.23)
Značka | Zoceli Naosm 29" |
Modelový rok | 2023 |
Velikost | L |
Hmotnost | 16,7 |
Rám | Columbus ocel |
Vidlice | Fox Float Performance Elite 170mm |
Tlumič | Fox Float X Perfomance Elite 230x65 - vytváří 165mm zadního zdvihu |
Kliky | Záběrová Sh. MT510 175mm / Nezáběrová Sh. XT 175mm |
Středové složení | Pressfit Sh.XT |
Řazení | Sh. SLX 7100 |
Převodník | Ocelový 32z |
Kazeta | Sram NX 11-50 |
Řetěz | Sh. 12ka |
Náboj přední | Sh. MT400 |
Náboj zadní | Sh. MT400 |
Brzda přední | Sh. SLX M7120 + 203mm SM-RT81 Icetech |
Brzda zadní | Sh. SLX M7120 + 180mm SM-RT81 Icetech |
Ráfek přední | Mavic Deemax |
Ráfek zadní | Mavic Deemax |
Pedály | SPD Sh. XT |
Řídítka | Deity Carbon 780mm/31,8mm |
Představec | Reverse D-2, délka 35mm (kombinovaný na oba průměry řidítek) |
Sedlovka | Kind Shock 190mm |
Sedlo | Qayron |
Pláště | F/R Michelin Wild Enduro 29 x 2,4 s Tannusem |
Náhodou v Itálii po ježdění pootvírám lahváčů dost:) Spíš nechápu, proč jezdit na oceli (i když jinak je to pěkný).
Sice jsem v životě lahváče na kole nevypil, ale to nic nemění na tom, že tenhle rám je S.K.V.O.S.T. Za mě deset hvězdiček a závist. Užívej!
Já si dát pivo pod kopcem, tak už nikam nejedu, borci máte to vychytané :-D
mirorek2: Po jízdě většinou ne ale před jízdou poměrně často. Modelová situace. Přijedeš autem pod kopec, dáš si chmelový ionťák, půl hodiny dupeš nahoru, pivo vypotíš a zvesela šredíš traily (2–3 hodiny). Návrat k autu, domů, zdravíš rodinu, otvíráš lednici a doplňuješ minerály.
mirorek2 – Pro vícedenní varianty, neřidiče a kempery :)
Kandik :-D
Tvl otvírák na birel, marně vzpomínám, kdy jsem si dal po jízdě na enduru lahváče. Buď řídím, nebo jedu dom ne?
Formica: naživo věřím že je krásná, můj mobil mi to klasicky takřka nechce vzít…v mlze nějaká zelenomodrá :-D
Tak o tom je enduro, prostě pošredit s kámošema pár trailů a pak si zajet na pár piv. Proto se to jmenuje Naosm. A to je mi hodně sympatické.
madafaka :-D
jako ten otvirak, no, pripada mi to jako takova instagramova cicovinka. Hustoflanelovej fouskohipstrejl brusič si louskne nejaky fertrejd eko loukl pivo vo ram po vyčilený vyjizdce, prece. Na instaci 1000lajku zaruceno :)
18.5.23 10:29
Pivo otevřeš čímkoli, jen kulečníkovou koulí to jde špatně ;)
pumpy – Jasně, na vyjížďce to smysl úplně nedává. Ale když jedeš kempovat s kolem, po výletě se vracíš do zázemí(auta), vytáhneš lahváče…mmm :) Je ale pravda, že jsem to vždy otvíral o kufry nebo pedále :-D
Ano, vypadá to tak. Nechal jsem do barvy přidat ještě trochu glitteru :)
ufoncz – Když mi M.S. posílal první fotky stříknutého rámu, tak jsem byl vcelku smutný, protože na jeho fotkách barva moc nevynikla. Ale ihned, jak jsem rozbalil krabici, tak se mi vytvořil rohlík na tváři :)
Krásný, barva vypadá jak metalíza. Podobný zelený Zoceli jsem potkal loni v létě ve Špindlu, ale to asi to tvoje ještě nebylo na světě:-).
17.5.23 14:39
Když se podíváš na detail rámu, všimneš si, že na 73mm domeček je tam prostě málo místa…
Moc pěkné a originální kolo.
Otvírák nepotřebuji, spíše bych tam ocenil nějaký prostor na nářadí – multiklíč, bombička, mlíko. Prostor tam na to evidentně je.
kandik psi zub – Tady jsem je zkoušel mít svázaný stahovačkou, ale upustil jsem od toho. Mám je teď daný na volno, obcházejí tlumič, každý z jedné strany. Ničemu nevadí, nedřou o tlumič, ani o páčku zamykanání tlumiče…:) Ještě jsem přemýšlel, že by mohly procházet nějakým očkem nandaným na expanzku, ale není to úplně třeba :)
fotka c10: nebudou se prat ty bowdeny/hadice pri propruzeni? Cekal bych ze by mely prechazet na zadni stavbu bud svislejc, nebo v miste mensiho posunu – takhle je to musi dost tlacit a tahat tam a zpatky ne?
Krásný rám, jako všechno do Zoceli. Projektu fandím, ale cílovka nejsem. Radši si koupím/postavím o 2 kg lehčí bike na karbonu…
nozaki – To máš pravdu, ale měl jsem doma dráty, náby, ráfky, gumy, tak jsem to udělal takhle. Časem změna bude. Ale teď potřebuju zase vrážet do jiných věcí.
kOmE – Kratší na ef.dýlce rámu to o chlup je, oproti tomu, co jsem byl zvyklý, ale to není na škodu. Ba naopak se na to líp srovnám. Krom toho to ovlivňují i faktory jako úhel sedl.trubky. A fotografie taky trochu klame, konrétně ta s tím kolem je lehce focená odspodu (nevím proč?).
Krásný. Hrozně se mi líbí taková ta čistota ocelový stavby, subtilní prvky bez masivních housenek. No, hlavně neztrácet energii pohupováním. :-D Páč tohle rozhýbat do kopce ji asi bude chtít dost.
Fakt krása :-)
Totální pecka!A nejlepší je to sedlo, protože ho sám vozim už asi na třetím kole :-) Těma „Qayron“ kolama rodi by jsi teda ještě ušetřil váhu. Zbytečně těžký náboje i ráfky. Ale dávám plný počet !
saintjv: I já si dovolím malé rýpnutí, k tobě i k majiteli kola. Tzv. virtuál a tzv. čtyřčep je mechanicky stejný systém, jen s jinou délkou vahadel (primárně toho spodního). V obou případech se zadní osa kola pohybuje kolem bodu, který mění svojí pozici. A nedá se vůbec říct, že ten který z těch dvou má nějaké obecné vlastnosti – podle polohy čepů se můžou oba systémy (je to totiž jeden a ten samý) chovat v podstatě jakkoliv, stejně, různě i hrůzně :) Záleží na výrobci rámu, jak to chce.
Moc pěkná stavba, akorát mi tam hrozně nesedí ty karbonový podložky, normální černý lesklý nebo matný by byly hezčí.
saintjv virtuál je taky více prvková. ;-)
Virtuály jsou imho vhodnější pro pružinové tlumiče a řekl bych že se s tim tak trochu počítá – je tam kladen důraz spíš na podporu ve zdvihu a kdo chce zadní kolo přilepený k zemi tak si tam může bez obav švihnout pružinu. Když jsem měl pružinu na YT Jeffsy (FSR) tak to sice bylo na začátku mega citlivý a aktivní, ale se zdvihem to docela zbytečně plýtvalo (což imho vadí tim víc čim rychleji/agresivněji jedeš). Teď S Propainem Tyee je to sice o trochu méně citlivé a aktivní na začátku ale i tak jsem s funkcí zadní stavby spokojenější – v rychlosti je to daleko stabilnější, lépe se do toho pumpuje.
Na Lko mi to optický přijde trochu krátký. Taková rozumná stavba.
saintjv: Treku to jejich ABP funguje, pamatuji si prvního Sessiona, jak to chodilo a šlo pěkne za pedálem na sjezdaka. Ale já si zase nemůžu stěžovat na to jak chodí Nomád, jak čtyřka, tak teď pětka.
Hele to je snad prvni zoceli, ktery se mi fakt libi. Zadny picoviny typu posovaci pouzdra, krasny, cisty a jednoznacne jediny sveho druhu. Tohle se fakt sajdovi povedlo…
Ale dovolim si male rypnuti. Stravil jsem nejaky cas na ruznych virtualech(DW,VPP treba) a musim rict, ze ani jeden virtual nikdy nebyl tak citlivy jako viceprvkova zadni stavba.
Mistni odbornici reknete me proc? Nehadam, se jen me to zajima. Osobne musim rict, ze ted co mam doma(ABP), je nejakej ani nevim co presne za paskvil, ale proste pocitove mi to prijde lepsi. Zobe to i maly veci a ve velky rychlosti taky fajn, u virtualu jsem mel dycky problem s malym bordelem…
Jsem amater, takze mozna je to tim, ze nemam potrebu se honit za „vitezstvim“, do kopce tlumak ani nezamykam, pohupovani tak nejak necitim, ikdyz tam musi byt. Pocitove me prekvapuje , jak to i do kopce jede a to moje fyzicka je fakt marna:)) Takze v cem je ten virtual o tolik lepsi? Je to udrzba? Nebo ve vyssich rychlostech se projevi vlastnosti virtualu vic?
Kolo je to nadherne, barva luxus.
Jen premyslim, na co je na tom kole otvirak? Kdyz jedu na kole, dam si nekde tocene. Toto kolo bych pred obchodem teda kuli lahvaci nenechal a i tak moje cesty kole obchodu nevedou.
Max v sobotu rano kdyz se jede pro rohliky, tak tam jedno poslat.
Krásný fotky, krásnej bajk! Ten rám je prostě parádní, člověka chytne za srdce! :-) A kvůli tomu votvíráku bych snad i začal pořádně chlemtat pivo.:-D
Mirorek2: pressfit tam je protože má větší šířku a průměr, to je určitě ten důvod. Každý mm je k dobru při této kci, kdy prochází tlumič skrz.
Jinak naprostá paráda, za 5.
Zajímaly by mě ty Tvoje důvody proč ocel, když to tak píšeš :-)
Jinak moc pěkný a barva epesní!
mirorek2 – Nabízí to pouze s pressfitem a chápu, že z výrobního hlediska je to rozhodně jednodušší. A popravdě jsem to ani neřešil. Otravoval jsem M.S. se vším možným-důležitějším, že na tohle jsem ani nevzpoměl.
Né vážně, když to vařil, mohl sis vybrat? Už tak za to chce celkem raketu a pressfit mě sereprostě. Jinak líbí jak sviňa
Díky kluci.
mirorek2 – Taky bych byl raději za šrouovací střed, ale což. Vylisovat, nalisovat, zavztekat se, přilepit zvládnu… :-D