Po více experimentech a zkoušení různých kol zvítězila vlastní hlava nad mediální mašinérií v podobě „gravel“ kol.
Jelikož kvalitně osazená trekingová kola jsou „out“ a světu vládne gravel, tak je výběr lehkého pevného kola s rovnými řídítky zúžen pouze na pár výrobců, kteří už pomalu přišli na díru na trhu.
Než se ale 30-ti letý kruh vývoje kol uzavře, je jednodušší si podobné kolo nechat postavit nebo použít vlastní díly.
Tímto způsobem dostal ještě jednu šanci starý karbonový rám Specialized Stumpjumper.
S lehkou karbonovou vidlí, 10s hazkou XTR a dalšími šuplíkovými nebo čínskými díly se z něj stalo pro mě ideální kolo na cesty do práce, za výlety nebo jakýmkoliv jiným pohybem po cestách.
Celková váha je lehce přes 9kg ale jelikož je v plánu výměna klik a odstranění přesmykače, tak to bude někde na hranici.
Karbonová vidlice i rám v kombinaci s bezdušovými plášti 700×40 si hravě poradí s českým asfaltem i polní cestou.
Do budoucna ještě možná zkrátím 720mm řidítka a přikoupím malé karbonové rohy, které budou jako celé kolo tak nějak mimo mainstream, ale když to funguje tak proč ne.
(vloženo 22.5.23)
Značka | Specialized |
Model | Stumpjumper |
Modelový rok | 2010 |
Velikost | 19 |
Hmotnost | 9 |
Rám | Karbon |
Vidlice | Toseek karbon |
Středové složení | Pressfit |
Měnič | Xtr |
Řazení | 2x10 |
Převodník | 36/24 |
Kazeta | 11-36 |
Řídítka | Xride karbon 720mm |
Pláště | Vittoria terreno dry |