Kolo na míru dle mého zadání – pevná karbonová vidlice – přesně vím, proč chci pevnou a ne odpruženou… Komponenty mi bohatě stačí slušný standard (SLX), ale chtěl jsem lehká tuhá kola – proto dražší Newmeny. Kolo určeno na každodenní dojíždění do práce, cyklostezky/polní/lesní cesty, víkendové tempové švihy volnou krajinou.
Řídítka už zkrácena na 66 cm (stavitel plakal, když řezal, ale mě to tak vyhovuje – dlouhodobě vyzkoušeno). Stejně představec – původní 60 mm Saso Superlite ihned vyměněn za 100 mm a nejspíš ještě prodloužím (jsem bývalý silničář, takto mi to vyhovuje). Sedlo jsem nakonec vyhrabal staré osvědčené silniční (Fyzik Pavé Comfort – láska na první posed…)
Kolo ještě čeká zásadní tuning – modré šroubky, modrá krytka a podložky představce, košíky, ventilky – prostě modrá je dobrá… Hlavně ale musím najít odvahu a zkrátit krk vidlice na minimum – takhle je hlava zbytečně vysoko… Docela mě láká vyzkoušet i nějaké vnitřní růžky (SQLab).
(vloženo 6.6.23)
Značka | CUBE (OriginalBike) |
Model | Cube C:62R |
Velikost | M (17") |
Hmotnost | 9 kg (bez pedálů) |
Rám | karbon |
Vidlice | Ryet Full Carbon 29" Rigid Tappered Boost pevná osa |
Hlavové složení | Token (integrovaná průmyslová ložiska) |
Kliky | Shimano Deore SLX M7100 34z |
Středové složení | Max1 Evolution (průmyslová ložiska) |
Měnič | Shimano Deore SLX M7100 |
Řazení | Shimano XT 12s |
Převodník | SLX 34 zubů |
Kazeta | Shimano Deore M6100 10-51 |
Řetěz | Shimano Deore M6100 |
Náboj přední | zapletená kola Newmen Evolution SL X.A. 25 Factory |
Náboj zadní | zapletená kola Newmen Evolution SL X.A. 25 Factory |
Brzda přední | Shimano Deore M6100 Metal Set 180 mm 6d |
Brzda zadní | Shimano Deore M6100 Metal Set 160 mm 6d |
Brzdové páky | Shimano Deore M6100 |
Ráfek přední | zapletená kola Newmen Evolution SL X.A. 25 Factory |
Ráfek zadní | zapletená kola Newmen Evolution SL X.A. 25 Factory |
Dráty | zapletená kola Newmen Evolution SL X.A. 25 Factory |
Pedály | Shimano PD EH500 |
Řídítka | 3T Team 720 mm Carbon + gripy SQlab 711 Team IsarBlue |
Představec | Concept EX (Focus) 100 mm Al |
Sedlovka | RC Carbon 27,2 |
Sedlo | Fizik Pave Comfort (Mg) |
Pláště | CST B-Trail Superlite 29*2,25 kevlar EPS+duše UltraLite CST |
Miles90
Jo, tu zvědavost chápu, mám to stejně. Škoda, že jsi zdaleka. Hrozně mě baví vyrazit s tlupou kamarádů u nás na Kluka – kus po silnici, pak spousta prudkých výjezdů/sjezdů v terénu i na zpevněných cestách, půjčujeme si a testuje různá kola (MTB, gravel, kross), to dá člověku 100× víc, než teorie na webu. Akorát mě neradi něco půjčují – krátké nohy – musím hooodně zasouvat sedlovky, bojí se, jim to je podřu :-) Pořídil jsem si kvůli tomu i malý lehký momenťák do kapsy, abych ty křehké karbony při utahovaní nepomačkal :-)
8.7.23 19:13
Mně se to líbí moc. A myslím, že ve svém věku přesně ví, kde má priority. Navíc ve mně tohle kolo evokuje zvědavost, jak se na tom jede a něco mi říká, že to pojede dost dobře přesně v tom terénu, na který to je určený.
Fajn stavba! Lecco bylo řečeno, souhlas. Mě se ale nad to všechno líbí rychlý gumy, což je levnější varianta legendárních Maxxis FlyWeight 330, což byly na 26" papírový gumy, co letěly a nic nevážily (o víkendu jsem je měl v ruce :-)) … ale odolnost teda nebyla největší (tehdy, na CST verzi to bude naprosto jinak). Tak ať to dělá radost ;-)
Dodatečně jsme pochopil poznámku kolegy o „dětském kole“ … Teď jsem stejným mobil fotil i starší kola na prodej a všiml si, že objektiv mobilu skresluje jako prase (deformuje poměr stran = natahuje fotku). Naživo je kolo samozřejmě mnohem kratší a vyšší.
Jinak s kolem max. spokojenost, plní přesně to, co jsem od něj chtěl. Ještě si malinko budu hrát s hlavou, dorazí 110 mm představec pro manželku, tak ho zkusím i zde, pořád tam mám vepředu rezervu… Ideální by opravdu bylo zkrátil vidlici na minimum, vyhodit podložky a celou hlavu tak snížit, ale nějak se mi do řezání drahého karbonu nechce…
Dost mě překvapily pláště CST B-Trail. Na svou váhu (520g) pohodlný balón, drží i na šotolině, přitom rychlý, ale na silnici při rychlostí 30+ je slyšet. Na zimu budou skvělé, ale na léto se ještě poohlédnu po něčem hladším, tišším.
zderes
Napsal jsi to naprosto přesně, není co dodat.
Je mi přes 50, mám něco odjeto a vyzkoušeno, reálně, ne teoreticky na fóru… A k tomu komínu – kdo zažil pád, při kterým se blbě smotáš a jdeš obličejem/žebry do řízení, ví, co to může udělat. Bolí to vždy, ale pořád lepší větší kontaktní plocha, bez vysokého výstupku. Znají to hlavně rodiče menších dětí, kde se to dělá „aby byla rezerva do budoucna“, manželka dělá 20 roků v nemocnici na dětském…
Mmch., Tvůj young hard Trigon byl fakt nádherný!!! Mě se Trigon vždy hrozně líbil, znám je i ze silnice. Když jsem poptával své kolo, byla nabídka i na Trigon, ale cenově o dost výše, než mé CUBE.
Mě se na tom líbí to, že přesně víš co chceš a hlavně víš, co nechceš. Každý má tu „logiku“ postavenou jinak, někomu vadí dlouhý krk a musí to řezat, protože ten komín je často fakt hnusnej a jinej zase přemýšlí tak, že to zkrátíš vlastně jen jednou a co pak… Každý jsme originál, víme co nám sedí nejlépe, ale ještě lépe to vědí ti, co nás neznají :)
Investice do výbavy na správném místě. Ať to jezdí!
Taky vozím řídítka 660mm, navzdory trendům. Zkracuju bez slzy i karbon. Viděl jsem mraky videí o tom, jak široký rádla roztahujou hrudník a zvyšuje to kapacitu plic, ale pro mě to nic nemění na tom, že nad 660mm se necítím komfotrně, takže ať už to skutečně funguje nebo je to jenom další přiblblej trend, jde to mimo mě.
Navíc, když vidím všechny ty „bajkery“ na vyleštěných sériovkách – malý, velký, tlustý, tenký, chlapi, dámy, lesby i bukvice, jak vozí klidně 780mm a drží se toho zuby nehty, nedá mi to, a holt někdy i zakroutím hlavou.
Horáka s pevnou vidlou si chci taky pořídit. Mam stejný názor, že je to univerzálnější než gravel. Ať slouží. 5*
To je tak divný, až je to docela hezky. Jen ten představě je teda brutal. Každopádně, ať slouží.
Viz záhlaví prezentace (OriginalBike). Na cyklobazar.cz ho najdeš zde:
Za sebe mohu vřele doporučit.
ZDRI: od jakeho stavitele? Mam starsi karbon od Cubu a chtel bych novejsi model ;-) dik
Rám (i všechny komponenty) jsem bral od stavitele, má jich k dispozici opravdu hodně.
Ty gramy byl samozřejmě vtip… Výbava mi přijde dobrá až dost, to co jede je kvalitní a lehké (rám, kola, řazení), to co vnímám je přesně mě na míru (sedlo, gripy, představec, obutí). Jestli mám na klikách nebo přehazovačce logo SLX nebo XT fakt neřeším… Totéž brzy, při mých 60 kg stačí jakákoliv hydraulika, hlavně když je dobře nastavená a seřízená.
ZDRI: fakt resis par gramu za podlozky a par cm karbon krku, kdyz to mas na tyhle vybave? :)
Za mne ram paradni, zbytek mi urovni kulha, ikdyz samozrejme chapu, ze clovek nepotrebuje na pracovni dojizdedlo XTeRko…
Kde jsi bral ram? Diky
Pěkné kolo a požadavky určitě splní. Osobně bych ale na takovéto pojezdy volil monster-gravel :-) MTB gumy a gravel řidítka. Jede to svižněji než mtb a zvládne to prakticky to samé. Nemusel bys pak ani řešit prodlužování představce, kdyby to bylo na MTB rámu. :-) Stejně tak člověk dosáhne nižšího úchopu díky dropu řidítek. :-)
Ad „dětské kolo“ – to je přesně můj problém, mám 170 cm, ale hodně krátké nohy, dlouhý trup. U mě je to na hraně:
Právě proto potřebuji hlavu/představec dostat co nejníž, proto otočený představec, proto ve finále nebudou pod krkem žádné podložky. Ono by šlo vybrat představec s ještě větším negativním sklonem (směrem dolů), ale to už trochu mění reakci při řízení (také vyzkoušeno, na jednom starším kole jsem ho delší dobu měl).
Ad gravel – to jsou přesně ta virtuální moudra, bez praktické osobní zkušenosti. Já to delší dobu testoval, kamarádi jezdí oboje, měl jsem možnost přehazovat srovnatelná kola přímo v rámci delších vyjížděk. A věř mi, je v tom opravdu dost velký rozdíl! Zvlášť v zimě (led/sníh) a pro mě když mám na zádech bágl s věcmi/PC do práce. Gravel je určitě rychlejší, na pravidelné delší cesty do práce (cca 20+) bych si asi pořídil gravel. Celopevné MTB je zase univerzálnější, jistější, v terénu pohodlnější. Pro mě je toto řešení optimální kompromis, ale každý to máme jinak…
Mně se to moc líbí (5 hvězd), z náhledu sem myslel, že se jedná o dětské kolo, nechť slouží! ;-)
Krk/podložky – to je jasné, ale takto vytvořený „komín“ se mi strašně nelíbí.
Navíc při pádu pádu na představec tom může být i docela nepříjemné…
Navíc ta zbytečná váha navíc… Kus karbonového krku, karbonové podložky :-)
Krk vidlice zkracovat nemusíš, stačí přeskládat podložky pod představcem nad představec. 670 mm řídítka nejsou nic strašného, na starém 26-er bajku s pevnou vidlicí vozím 520 mm.