Po loňském zlomení obratle šla bývalá Aura do světa a protože páteř je už 100% nastal čas na nové kolo.
Původní plán byl Mason Bokeh, ale po prodloužení dodací doby o 2 měsíce jsem si udělal radost a objednal přímo od výrobce celokarbonovou Finnu…a nelituju.
Cílem bylo postavit kvalitní, univerzální kolo, které nemá každý a které se mi bude líbit. Mise splněna.
Instalace Di2 byl trošku oříšek, nějak mě netrklo, že Finna skládá hotová kola buď s mechanickou sadou, nebo el. Sramem. Když jsem viděl, že závitová vložka pro středové složení je vlisovaná v trubce a kolem není žádné místo pro rozbočovač, málem mě trefilo:-) Vše se ale podařilo, za cenu delších kabelů, schovat do sedlové trubky.
Po dnešní, krátké, seznamovací vyjížďce, můžu říct, že proti hliníku je to fakt rozdíl neskutečný. Samozřejmě brzo soudit, nejdřív se po roce nicnedělání musím trošku rozjezdit.
Děkuju Tomášovi za příkladné vyřízení a dodání ráfků, plést to byla čirá radost:-) A taky všem tady z fóra za rady a názory v průběhu stavby.
Jo a sedlo je na fotce moc vysoko, šlo trochu níž:-)
(vloženo 10.6.23)
Značka | Finna |
Model | Taroko |
Modelový rok | 2023 |
Velikost | 59 |
Hmotnost | 8,4 |
Rám | karbon |
Vidlice | karbon |
Hlavové složení | Finna |
Kliky | Shimano GRX 810 |
Středové složení | Shimano SM-BBR60 |
Přesmykač | Shimano FD-RX 815 Di2 |
Měnič | Shimano RD-RX 815 Di2 |
Řazení | Shimano ST-RX 815 |
Převodník | 48/31 |
Kazeta | Shimano CS-R8000 11-32 |
Řetěz | Shimano CN-HG 701 |
Náboj přední | DT Swiss 350 Straightpull, 28 děr |
Náboj zadní | DT Swiss 350 Straightpull, 28 děr |
Brzda přední | Shimano BR-RX 810 |
Brzda zadní | Shimano BR-RX 810 |
Ráfek přední | EIE - ARG35TC30H |
Ráfek zadní | EIE - ARG35TC30H |
Dráty | DT Swiss Aerocomp Straightpull |
Pedály | Shimano XT |
Řídítka | FSA Energy Compact 440 mm |
Představec | FSA V Drive 70 mm |
Sedlovka | FSA SL-K |
Sedlo | Ergon |
Pláště | Schwalbe G-One RS |
Klidne muzes:-)Tvoje fotky jsem zkoumal podrobne:-)
Z náhledu jsem myslel, že je to nějaký Willier…:-) Omotávku teda nedávám, ale jinak moc pěknej gravel…
Díky.
Nejsem expert na rámy, ale myslím, že je moc hezky zpracovaný. Nikde žádný otřepy, lak bez chyby. Kdybys někdy objednával, tak přihoď do košíku top cap, hlavové složení je přiložené, ale víčko ne, já na to zapoměl:-)
Jinak rámem jsou protažený trubičky pro bowdeny řazení a co se mi teda moooc líbilo, vedení na zadní brzdovou hadici je v trubičce, která je nalepená zevnitř rámu, takže prostě zasuneš a vysuneš:-) Žádný šťourání a složitý protahování.
A pak je třeba myslet na to, že v případě Di2 je jediné místo na schování rozbočovače a wifi modulu v sedlové trubce…takže vedení musí být, proti standartnímu umístění, delší o délku sedlové trubky. Jinak pohoda.
Pěkná stavbička. Měl jsem pro jednoho zákazníka stavět na tom modrém Taroku, ale bohužel z toho nakonec sešlo. Byl jsem na ten rám moc zvědav. Tak ať slouží a dělá radost :)
Velmi pěkná skládačka. Ten rozdíl proti hliníku je spíše placebo efekt nového kola. Předimenzovaná tvrdá vidlice určená pro připevnění nákladu a tlusté trubky rámu nechávají veškerou práci s pohodlím na pláštích. Staré GRX s neskutečným lanovím už bych na kolo nechtěl, Buď bych si počkal na nový polobezdrát nebo to postavil na Sramu, klidně s dvojplackou.
Krasna. Koukal jsem na ni jak mi pristal od nich newsletter. Moc krasna barva.
Nádherné, atypické (ta barevná kombinace) kolo!!!
Úplně k tomu vidím ještě nějaký pěkný retro dres a bude to dokonalé :-)
Udělej prosím ještě pár fotek/detailů, díky.
10.6.23 20:20