O tomto kole začínám ale fakt hodně přemýšlet. Chci rychlý gravel a toto jako jedna z mála cx zvládne 40 pláště. Navíc je mi to kolo sympatické, že nebudu muset skoro nic vyměňovat hned po koupi. Sice by se mi líbila kazeta 10–36, ale s tou 33 taky půjde žít. Trochu se mi ještě nelíbí ty snížené zadní vzpěry, ale jinak je to kolo fakt nádherné. Podobné jsem našel Canyon inflite, ale to má právě menší průchodnost těch plášťů. Myslíte, že rám RCX 2 bude slušný?
kamaro. namaloval a vysvětlil jsi to velmi dobře. Myslím, že pochopí dost lidí, proč k tomu výrobci přistoupili.
Fazzy: Ano, takto snížené sedlové vzpěry přenáší větší zatížení. Aby byla zajištěna co nejlepší průchodnost zadního kola, tak jsou před napojením na sedlovou trubku zalomené. Každé takové zalomení vytváří další flexi.
U vzpěr napojených do spoje mohou být vzpěry rovné.
Kromě toho co píše kamaro, bude větší flexe i v samotných zadních vzpěrách, páč sou vzhledem k zatížení od zadního kola položený pod ostřejším úhlem.
Foose: Tak jsem Ti to namaloval. Na horním obrázku je zřejmé, že se bude ohýbat pouze sedlovka nad rámem. Rázy od zadního kola se převedou přímo do spoje rámu.
Na spodním obrázku je vidět, že ta síla v těch vzpěrách bude větší (větší šipka) a bude prohýbat sedlovou trubku. Zatížení od sedla tomu jde naproti. Kromě toho se prohýbá i samotná sedlovka jako v prvním případě. Když se prohne sedlovka, tak se společně s tím bude trochu ohýbat i horní rámová trubka. Jak píšeš, řešení s kloubem v místě napojení by bylo ještě lepší, protože potom by se to otáčelo volněji a „nevyztužovala“ by to horní rámová trubka.
Takže u toho druhého případu se prohýbá sedlovka (stejně jako u prvního) plus k tomu prohnutí celé trubky.
A jak píše la-da, napojení sedlových vzpěr není podpěra, ale zatížení. Stejně jako zatížení od jezdce přenášené přes sedlo.
Na tom rámu je vidět, že spodní část sedlové trubka a stejně tak horní rámová trubka je plochá – tvarovaná je tak, aby v těchto místech mohla v jednom směru být pružnější než ve směru druhém. Takže oni s tím opravdu takto počítají a spíše než nějakým sofistikovaným skládáním tkanin na to jdou vhodným tvarováním trubek.
Ty horní vzpěry zadní stavby nejsou podpěra, ale zatížení. Pořád je to nosník o dvou podpěrách.
22.6.23 11:25
Foose: přínos tohoto řešení je v tom, že aktivně podporuje ohyb sedlové trubky od středu až po uchycení sedla. Při nárazu zadního kola na překážku se síla přenáší do sedlové trubky, ta je v místě styku prohýbána směrem dopředu. O kousek výše ji drží horní rámová trubka, která zde vytváří takový pevný bod otáčení. Z druhé strany přichází zatížení od jezdce, které tlačí do horní části sedlovky. Sedlová trubka se tak jako celek ohýbá a tento způsob rozmístění styčníků tomu napomáhá. Proto je na tom kole u sedlová trubka pod bodem uchycení zadních vzpěr plochá – aby se mohla více prohýbat. Nad tímto místem je již kulatá kvůli sedlovce.
Sedlové vzpěry jsou sice kratší a mohlo by se zdát že tím pádem budou i tužší. Je však nutné si uvědomit, že tím snížením napojení se do ní vnáší větší síla.
Sedlové vzpěry napojené do místa styku s horní rámovou trubkou aktivně nepodporují její ohyb a neohýbá se celá sedlová trubka, ale pouze sedlovka – což je vzhledem k její délce minimální posun.
foose: o co by zadni vzpery byly delsi, o to maji kratsi ostrejsi uhel. i kdyz zanedbame veskere dalsi parametry, co se pohodli tyce, nelze z reseni zadni stavby odhadovat vubec nic. ;-)
Foose: Řekl bych, že důvod bude lepší aerodynamika a jako bonus ještě ušetří materiál = hmotnost. A osobně se mi to líbí víc než kdyby ty trubky vedly až nahoru.
Foose: A proč si to myslíš, že to je nejhorší řešení pro zvýšení pohodlí?
21.6.23 16:08
Aleši, musím tě vyplísnit, značkujou jen kocouři :-D A jo, je tam :-)
Taky budu za vyvrhela, ale kombinace barvy, grafiky, kočičího hřbetu a podražené zadní vzpěry je pro mě velmi nestravitelný guláš.
Já tam tu kočku vidim. Má prohnutej hřbet, zvedá ocas a… ne nechystá se ke skoku, spíš značkuje. Nevím… Mrazek BOH byl ošklivej tehdy a je i to ošklivý i teď, a může to mít tisíc důvodů… rám je divnej. Ale ono i to Van Rysel mi zní asi jako Kellyš, a narvat to velkym písmem aby to pořádně svítilo… A to mám doma Drbana. ;-)
Kočka na kole a prej „Otočil jsem se, kolo vypadalo parádně..“ Cosi shnilého je ve státě dánském :-D
Gráfo, tak komu to ladilo? Koččce nebo kolo vypadalo parádně? Jak můžeš stíhat obé? :-D
Včera jsem se minul s VAN RYSEL dámské – světle fialová lesklá barva – nepostřehl jsem konkrétní typ kola (asi silniční stroj), každopádně to kočce moc ladilo, otočil jsem se, kolo vypadalo parádně : )
Tak jako tak, tato kola budou solidní konkurencí …
@koňák: Galusky se dají vozit na velmi nízkém tlaku – cca 20 psi (77 kg jezdec), aniž bys je prorazil. Jdeš sice občas na ráfek, ale galuska i galuskový ráfek to vydrží. Bezduše (i s vložkou) bohužel při tomhle tlaku mají už tendenci ufukovat kolem patek nebo se dokonce svlíknout z ráfku. Navíc na CX je potřeba mít galusky dobře nalepené. I když se na nich třeba mimo sezónu nejezdí, tak je třeba je před sezónou strhnout a přelepit, aby lepidlo bylo dost pevné a pružné. UCI omezení maximální šářky obutí na CX dělá tuhle disciplínu hodně specifickou, takže se drží i galusky.
pro hobby i pro servisáky dekáče bych bral pláště spíš jako plus, rozhodně mě to neuráží.
@jecnak: prosim o vysvetleni proc jsou galusky nutnost na CX zavody (laicky dotaz)
Výbava jistě dobrá za ty peníze. Vzhledově se mě to nelíbí.
@jecnak: pro vetsinu lidi to bude podobne jako Specialized Crux spis rychly gravel nez cyklokroska na zavody.
Btw ta kola mam na silnici a nedam na ne dopustit.
Jenže nejsou galuskový. Pro toho, kdo chce opravdu na CX závodit je to bohužel stále nutnost.
@jecnak: kola jsou práve docela" slušný":https://road.cc/…-db-wheelset
Až někdy doslouží můj zimák/cyklokroska tak to by byla luxusní náhrada. A spokojil bych se i s mechanikou za míň peněz.
A neživí 20 pro teamů a 150 produktových a marketingových manažerů :)
Prodejny má zajištěný, takže výrobce rovnou prodává – nemusí řešit nákup na evropský velkosklad – pak sklad výhradního dovozce do ČR – maloprodejce – prodej. Prostě čistá linie z výroby do obchodu. To taky ušetří dost nákladů.
Řidítka, představec a sedlovka budou asi úplně základní dural – pravděpodobně na výměnu. Kola by tipl na plášťová – na cx na výměnu, pokud to člověk myslí vážně. Jestli bude slušná prostupnost pro pláště, tak jako sportovnější rychlý gravel super.
Narazil jsem tam teď na pěkně vybavený 27,5+
Jako vzdycky v dekaci, ram je zadarmo. Kruty teda. Konkurence prodava letos kola na starym force pomalu za dvojnasobek
Je to reklama v novém čísle 53×11. Na webu zatím nic nemají, zřejmě teprve připravují prodej. Každopádně mě zaujala ta výbava za tuhle cenu…
TVL, to je fakt mazec, já to snad i chcu, ještěže na to doma už nemám místo ;-)
Ten obří výrazný nápis je otřesný, evokuje mi to Trek. Ale rám se mi tvarově líbí.
Olala, poměr cena/výkon bezkonkurenční :D Malinko mne to mrzí, tahle fialová je taky cool.
Moc pěkný a v mechanice prý cca 55
mno narovinu rikam ze kdyby mi nevadil obycejny mainstrem tak me tohle naprosto neurazi urcite ne designove a rozhodne ne komponentove