Nevite nekdo jak se do toho leze? Loziska pri toceni zadrhavaj, jak u pretazenych konusu. Je to nove, tak to mohu poslat zpet, ale pokud by byla oprava na chvilku, tak to radsi opravim a alespon se naucim jak se to rozdelava :). Na thule webu nic neni.
(vloženo 11.7.23)
Zaver takovy, ze toto kolo jsem vratil, vratili mne penize a objednal jsem jinde nove a to se toci dobre. Stalo mne to postovne a cas baleni :-).
Neznam, nevim, nevidel jsem…. Netusim jak je udelana osa, ale hadal bych, ze to je nejak stazene tou osou a – svete div se v dnesni dobe, jaksi chybi rozperka vnitrnich krouzku loziska…. Ted je to takova jakasi moda (ci spis snaha o snizovani vyrobnich nakladu) a ja to naposledy resil u naboje Formula. Tem konstrukterum co jsou neco takoveho schopni vypustit bych nas.ral do rukou a nepustil k vode!
U Thule mě štve, že kvalita jde rok od roku dolů ty Charioty dejme tomu do roku 2010 byly celkem bytelné, ale čím novější, tím ojebanější. Rozpadají se výplety, ty ložiska nic moc, a všechno je to takové fórovější. Za tu cenu by tolik šetřit nemuseli. Kapitola sama prk sebe je řešení brzdy u kočáru, z toho bych blil.
No tak zase, ak toto bola jedina vada, tak tak za 2× 40Kc + posta a 10 minut prace si zrepasujes loziska a dalsie 3 roky o nich nevies. Len kvoli tomu, by som sa Chariotu nezbavoval. Ked som kupil z druhej ruky kocik TFK pre deti, tak tiez som vsetko hned rozobral, vycistil, nastavil brzdu, vymenil vsetkych 6 lozisk a kocik spokojne fungoval dalsie 4 roky, nez siel do dalsej ruky. Naklady na loziska boli 200–300 Kc.
Na Chariote (model tusim 2009) boli vsetky loziska 2RS a boli tak v poriadku, ze som ich ani nemenil. Tam bolo vacsie sranie s brzdou a brzdovou pakou, aby som minimalizoval jej mrtvy chod a zaroven aby to dobre brzdilo.
12.7.23 18:47
Borci, nic bych za to nedal, kdyby to bylo nalisované a na ose byl kolík. Já bych to nerozdělával. Apropos, jsem rád, že jsem odolal vábení Thule a koupil jetý Croozer.
Kdyz na to ted znovu koukam, tak mne neni jasne, jak se dostane lozisko pres tu matku. Je to na obou stranach stejne a ta matka je integrovana do toho dilu, ktery smeruje do loziska. Je to jeden kus. Zda se, ze je to nasroubovane na tom zavitu QR.
Souhlas s Mamutem – ty s plechovou krytkou(Z/ZZ) maji mezeru mezi krycim plechem – teoreticky mensi treni, ale nachylnejsi na necistoty. Do takove aplikace patri RS, pripadne 2RS
Podle oznaceni na lozisku je tam 6001Z, tj. neco takoveho – https://www.mateza.cz/…o-zkl-6001-z
@Mamut: Diky. Nakonec jsem se domluvil na vraceni ve 14 denni lhute a budu doufat, ze dalsi bude ok. To ze jsou loziska uplne nahovno jsem zjistil pri koupi bazaroveho voziku, kde se oska jogging kolecka netocila vubec. Borec tvrdil, ze je to ok :-). Rikal jsem mu ze ne. Slevit nechtel, ze pry si to opravi sam a proda nekomu dalsimu. Nedomluvili jsme se. Tipuji, ze do toho pak nastrikal WDcko a silou roztocil a cerneho Petra presunul na nekoho jineho. U thule bych cekal lepsi kvalitu. Hlavni kola na maji loziska s oznacenim R8RS a toci se dobre.
A nedá se povolit stříbrná část co leze do ložiska? Vypadá to, že je tam plocha na klíč. Pokud jsou použitá ložiska s kosoúhlým stykem, tak to klidně mohl někdo přetáhnout.
Vsetky podobne spravene naboje, ktore som videl, mali v strede rozsirenu osu, takze vyklepanie osy do jednej strany sebou vytiahlo aj jedno lozisko. Druhe potom vyklepnut podobne zvnutra. Vyberat samotnu osu asi nema vyznam. Ak je tvoje hypoteza o nespravne nalisovanych loziskach spravna, tak vytahovat len osu ta nespasi.
Z (prip. ZZ) loziska mi pri pouziti na Chariot pridu zufalo nedostatocne utesnene, takze aj tak by som ich menil za 2RS. Kludne hocijake lacne cinske za 30Kc/ks.
Vim, ze tam nejsou konusy a vim, ze na me koukaj loziska :-). Primer s konusama jsem pouzil pro popis toho co to dela. Slo mne o to, zda jde nejak vyndat ta osa pro QR nebo proto abych ji vyndal, tak musim vyklepnout loziska a pak je tam zpet na lisovat.
Prijde mne, ze je to tam bud krive nalisovane nebo moc nalisovane. Zajimalo me, zda uz nekdo servis delal.