Niner má po 11 letech natočeno 40 tkm tak nadešel čas na výměnu.
Je ARC8 EVOLVE FS lepší? Tak záleží s čím se porovnává a kde testuje. Za mě jsou 2 důležité změny:
– širší pláště a hlavně ráfky. Ty 2.35 na 30 mm ráfcích mají o hodně lepší grip a stabilitu profilu než 2.25 na starých úzkých Enve ráfcích
– úhel vidlice a délka kola přináší velkou jistotu v technických sjezdech
Jinak mám posed skoro stejný, ještě jsem použil kratší kliky z 175 na 170 mm a nevnímám nějakou významnou změnu. Lepší je tuhost zadní stavby, virtuál na Nineru je principiálně pružnější při silovém záběru. Zadní stavba chodí pěkně, nezamykám a nepociťuji významné ztráty v pružení. Jinak nemám připomínek.
Cena vyšla taky dobře, o 10% levnější než jejich tovární sestava a nevím co dražšího bych tam už měl dát.
Jo a kliky se středem zatím neupadly.
(vloženo 17.7.23)
Značka | ARC8 |
Model | EVOLVE FS |
Modelový rok | 2023 |
Velikost | L |
Hmotnost | 10 |
Rám | EVOLVE FS, zdvih 110 mm |
Vidlice | Fox 34 SC Float Factory 120 mm FIT4 |
Tlumič | Fox Float DPS Factory |
Hlavové složení | ARC8 / Acros |
Kliky | Sram XX T-Type 170 mm |
Středové složení | Sram XX T-Type |
Měnič | Sram XX T-Type |
Řazení | Sram XX |
Převodník | Sram XX T-Type 36 z |
Kazeta | Sram XX T-Type |
Řetěz | Sram XX T-Type |
Náboj přední | DT SWISS180 |
Náboj zadní | DT SWISS180 |
Brzda přední | Shimano XTR BR-M9100 desky GALFER Advanced |
Brzda zadní | Shimano XTR BR-M9110 desky GALFER Advanced |
Brzdové páky | Shimano XTR BR-M9100 |
Ráfek přední | DT SWISS XMC 1200 |
Ráfek zadní | DT SWISS XMC 1200 |
Pedály | Shimano XT PD-M8100 |
Řídítka | ARC8 Faserwerk |
Sedlovka | VECNUM Dropper Post Nivo 122 |
Sedlo | Fizik Antares R1 |
Pláště | Fast Track S-works 2.35x29 |
Picina, máš recht – špatně jsem to pochopil ale jak říká ZdeNECK1 rupne všechno. I docela dost prasklech Epiců jsem viděl… Bohužel na tom svěťáku se to stalo dost blbě před kamerou a bohužel to „zvirálnělo“ na sockách :-)
Jejich vyjádření: https://www.arc8bicycles.eu/…elease-notes
Praská všechno i jiné značky, ale podle mě ne tak vokatě, ram napraskne při závodu, po závodu ho vymění, nikdo si nevšimne z publika, tohle je samozřejmě senzace – upadený komplet střed a ještě před kamerou.
Já bych se toho nebál, pokud by náhodou něco bylo, věřím, že se k tomu ARC8 postaví čelem a vyreklamuje,
Tady je obr. jak je upevněná zadní kyvka:
https://www.arc8bicycles.com/…Pivot.46.jpg
Tím, že je strčená do rámu jsou zeslabené boční a asi i spodní stěna ke středu a tam to borcovi ruplo. Těžko říct, co ten rám předtím zažil, než mu to upadlo při silovém šlapání na startu. Svěťák nesleduji úplně detailně, ale za poslední roky jsem neviděl, že by někomu cokoliv na rámu ruplo, tady je to dobrá rarita.
Byla k tomu i diskuze na facebooku ARC8, ale z ARC8 na ni nikdo nereagoval, zatímco na jiné příspěvky celkem reagují.
hovado: proto jsem to sem dával ;) to se moc často nevidí.
Th74: nemyslel jsme to jako nějaký hate, prasknout muže všechno. Ať děla radost aspoň dalších 11 let ;) mas to fakt poladěný.
Picina, koukals na to pořádně? Tam mu nevydržel střed kola kliky zůstaly v celku sic venku ;)
V Novým Městě jim to vyšlo, tohle je až další svěťák.
Na svěťáku jich jezdí víc, Švícaři s tovární podporou mají bílé rámy. Ti zatím podobný fail nepředvedli.
Já z toho strach nemám, kolo zatěžuji o hodně míň než borci na svěťáku.
Pořádná raketa! Skoro euro za gram :) V Novém Městě jim to moc nevyšlo https://youtube.com/…/W78vQFN8_o0?…
Díky za tip, to jsem nevěděl, už jsem zkouknul video a myslím že je mám někde doma tak udělám rozborku.
@th74 – jak chytli fakl v ložiskách? Prostě dotáhneš konusy a zase jsou jak nové. Dokud u XTR někdo těžký nezlomí osu, jsou funkčně stejný jak XT, 520…
Moc povedená stavba .
XTR pedály mě na gravelu i bajku vydržely snad ani ne 3 roky, protože chytly vakl v ložiskách. To mě přijde málo. Tak zkusím XT, snad vydrží víc.
ZdeNECK1: Dostáváš bludišťáka za opravu na XMC 1200. XMC 1501 jsem zvažoval (proto mě zůstali v tabulce), ale XMC 1200 byly za dobrou cenu tak jsem vzal je.
XRC 1200 jsou jen o cca 60g lehčí než XMC 1200, doufám že XMC 1200 jsou robustnější a víc vydrží. Opět to ulehčilo, že XRC 1200 v šířce ráfku 30 mm buď nebyly k dostání nebo jen za katalogovou cenu.
Jinak dávám 5, zde není co řešit, naprosto chápu kombinaci, aby to jelo nahoru a jelo to i dolu.. na jaro a podzim, bych dal dopředu Ground COntrol, jak zde někdo psal
ty rafky budou vyšši řada – 1200 nikoliv 1501, je to vidět na polepu
Super kolo, podle mě trochu nevyvážené, ten rám s hodně agresivní geometrií by snesl i o něco agresivnější osazení než slabé XTR Race brzdy a lehké pláště. Taky se mi moc nezdá ta hmotnost kol ani náboje, XMC 1501 jsou na DT 240 a váží přes 1600g. Nemáš XRC?
@Sartorius: další důvod pro XTR v kombinaci se sadou XX je možnost kratší osy, která se při širších klikách hodí. Navíc cenový rozdíl v absolutní ceně není velký.
Sartorius – XTR pedály jsou o cca 30 g lehčí tj o uplný prd zároveň XT jsou odolnějši navíc jsem viděl spostu XTR pedálů s totál vyvaklanýma ložiskama
@th74 Mohu mít dotaz k těm pedálům? Pokud se nepletu, tak xtr jsou trochu lehčí než xt pedály a zároveň mají nižší profil, a proto by měly být lepší i funkčně (méně škrtání o kameny/kořeny). Jak jsi to tedy myslel, že ani z důvodu váhy, ani funkčnosti nemělo cenu pořizovat xtr pedály? Ptám se proto, že právě se chystám koupit nové pedály a z uvedených důvodů právě tíhnu k xtr, tak mě zajímá, jestli tam byl i nějaký důvod, který mi uniká :)
bike je parádní – ale o tom co dražšího by tam šlo navěsit by se tu nechal napsat román. Stroj ale za 5!
Tak ta drahota je relativní.
Ten Reverb má přínos jen v tom, že tam není bowden, jinak je dražší, těžší a funkčně nepřináší žádnou výhodu.
Cenově jsem trpěl třeba u klik, protože ty jsou jednoznačně předražený, ale v květnu jsem nenašel jiný řešení s T-type převodníkem.
Všechno ostatní, když už to bylo dražší, tak mělo výhodu alespoň v lepší funkci nebo hmotnosti. Proto tam třeba nejsou XTR pedály.
Jo, kdyby se dala koupit FOX Transfer SL Factory 30.9 / 100 mm tak tam je, ale nikde nebyla sehnatelná.
Po dlouhy dobe pekny kolecko, ktery si na nic nehraje a pritom je to naloz… Ram je cistej a krasnej, nezprohybanej dle radoby modernich trendu… Opticky bych tam asi vrazil na sedlovku taky kaschimu, ale chapu… Palec nahoru, ze tam neni ta hnusota Reverb AXS! Davam za pet
V květnu by nejlevnější Sram v Evropě z Náchoda, cenu drží pořád:
Reverba AXS jsem ani nezvažoval, přijde mě zbytečně těžký a drahý.
Klidně bych zůstal i u mechanický přehazovačky, ale tady u Sram XX T-Type mě přesvědčilo bezpatkový provedení a celková robustnost proti Shimanu.
18.7.23 09:29
Kolo kraaaasny!!! To by mi vubec nevadilo mit doma, ale ta cena mi prijde nejak podezrele nizka… dyt jen ta sada AXS T ja za pade, ne?:)))
nadhera, mozna bych tam prcl jeste Reverba AXS kdyz uz EL , tak komplet :-)
50 mm je ok. Jinak já bych tam asi dal i elektrickou sedlovou, ale hádám, že tam není kvůli váze…
Ty pláště jsou pro mě dostatečný, asi nejlíp bych to charakterizoval jako maratonský kolo na výlety a když mám jet něco těžšího, třeba Boulder na Trutnov trails tak jedu spíš „trialovou“ metodou – pomalu a bez šlápnutí, než abych se snažil o velké rychlosti. Na to tam nejsem dost často, abych si to najel a na oči jsem opatrnej.
To vedení bowdenu k sedlovce takhle vyšlo, páčku mám natočenou pro mě ergonomicky příznivě a pak je potřeba dostatečná volná délka bowdenu pro vyndání sedlovky, teď to mám na min. délce. V reálu to vypadá dobře, vedení k zadní brzdě z druhý páčky dělá stejnou vlnu jako bowden k sedlovce.
Řidítka mají virtuální délku představce 50 mm, tím jak jsou prohnuté tak to nevypadá.
To je dneska jen lehce méně než standard XC kol, třeba Epic World Cup má představec 60 nebo 70 mm podle velikosti rámu.
Zaujal mě velmi krátký představec, který bych čekal spíš na nějakém enduru, než XCčku. A nelíbí s mi vedení bowdenu sedlovky, vedl bych ho normálně pod pákou. Jinak v topu.
TOP bike, jak vzhledově tak funkčně, já bych měl strach z těch S-worksů, ale asi víš co děláš, co a jak jezdíš.
Nenachazim nic co by se mne na tom kole nelibilo – osazeni top, vzhledove super. Za 5.