Dcera začala letos jezdit na fullu od manželky, a při společné projížďce se řešilo, kdo na čem pojede. Tak jsem si řekl, že ji postavím 29er. Na Alíku jsem našel rám s rozumnou geometrií, a později jsem přišel na to, že ta geometrie i tvar trubek je v podstatě kopií Epic HT 29 (2021+). U velikosti M Specialized uvádí 165–178cm, dcera má teď asi 168cm. S výpalným vyšel lehce přes 10.000 Kč, a mile mě překvapil super zpracováním, a to včetně vnitřku trubek. Po objednání SIDa v boostu, se konečně mohly objednat i záplety. Převody a brzdy jsem moc neřešil. Sedlovku jsem se snažil vybrat takovou, se kterou na BF ještě nikdo nehlásil problém. Zato s výběrem řídítek jsem dlouho váhal. Ryet dělá fajn řídítka, jen ta sada podložek pod představcem je těžítko.
Do rámu jsem dal pěnový návlek.
Potřeboval bych dořešit blokaci hlavového složení. A ty hadice bych mohl ještě trošku zkrátit. Dnes jsem se na tom projel, skvělá akcelerace. Chci to! Pro sebe bych si představoval spíš fulla + SID 35 + 4pístky + teleskop. Mělo by to ale tak 2 kg navíc.
Edit: přidána teleskopka, cca +400g
(vloženo 22.7.23)
Značka | dětský 29er (čína) |
Modelový rok | 2023 |
Velikost | 17,5 |
Hmotnost | 8,9 |
Rám | SPCYCLES, kopie Epic HT 29 |
Vidlice | Rock Shox SID SL Select RL 100 mm, offset 44 mm, Boost, C1 |
Hlavové složení | čína |
Kliky | Shimano SLX FC-M7100 (170/32) |
Středové složení | Shimano XT SM-BB70 |
Měnič | Shimano XT RD-M8100 SGS |
Řazení | Shimano SLX, SL-M7100, I-specEV |
Kazeta | Shimano XT CS-M8100, 12s (10-51) |
Řetěz | Shimano XT, CN-M8100 |
Náboj přední | DT350 15x110, 6díra, 28, straightpull |
Náboj zadní | DT350 12x148, 6díra, 28, straightpull, microspline |
Brzda přední | Shimano SLX BR-M7100, polymer |
Brzda zadní | Shimano SLX BR-M7100, polymer |
Brzdové páky | Shimano SLX BL-M7100 |
Ráfek přední | EIE A29C28D23, verze SL, bez děr, bez laku (UD) |
Ráfek zadní | EIE A29C28D23, verze SL, bez děr, bez laku (UD) |
Dráty | CX-Ray |
Pedály | Xpedo Spry / PD-M8100 |
Řídítka | Ryet Ergo 17, backsweep 9°, 740mm |
Představec | Ryet Ergo 17, -10°, 70mm, integrovaný kokpit |
Sedlovka | Elita One 30.9x400mm, 20mm offset |
Sedlo | zatím nějaký lowcost z číny |
Pláště | Tufo XC11 2.25", Tufo tmel |
V mezičase jsem musel poslat na servis SID, které přestalo fungovat štelování odskoku. Bylo to uznáno jako záruční oprava.
Blokaci hlavového složení jsem zatím vůbec neřešil. Nevím, zda to vůbec existuje pro běžný rám. Nejjednodušší alternativa bude nalepit na horní rámovku kus plastu. Například Trek lepí na spodní rámovou trubku plastovou ochranu proti poškození rámu korunkou vidlice. Dát to na horní rámovku je po estetické stránce příšernost, ale třeba by to stačilo.
Videl jsem v HK v kolofixu silnicku z aliku, hruza des. Zpracovani jak nejaka vyroba z garaze.
Yatza: Máš pravdu, o některých produktech mám taky dost pochyby. Rizika tam jsou, každý to vnímá nějak. Někdo na to může mít i nějaký pohled z kontextu mzn. politiky (čína, fuj 0 hvězdiček). Každého jeho věc.
____
Tady ale v tom konkrétním rámu hlavovka byla přesná, ani ve svislé ose jsem si nevšiml odchylky. BSA v pořádku (montáž středu bez problému, obě kliky rovně), zadní osa 148mm taky přesně (záplety si sedly mezi zadní vzpěry přesně na střed (přeměřeno). Jen dosedací plošky šroubů zadní brzdy nebyly zafrézované. No, ale dotáhl jsem prase a cajk, ani po 100km nešustí o kotouč.
Předchozí čínský rám byl levnější karbon, měl například ostré hranky vevnitř trubek a nevhodně udělané vnitřní vedení, které se muselo předělat. Použil jsem ho na stavbu dětské 26" před 2 lety, řídítka Toseek (doma 2ks) slušné. Sedlovka ElitaOne (jiný typ) taky slušně zpracovaná.
Cíleně jsem na BF (i jinde) nějakou dobu hledal čínské sedlovky. Našel jsem spoustu rozbitých sedlovek, ale tuhle zatím ne. Když dorazila, musím teda říct, že má velmi tenkou stěnu trubky. Většina hmotnosti té sedlovky (tipuju tak 80% z těch 158g) tvoří část zámku.
Jo, takže netvrdím „tohle je 100%“. 100% to nebude nikdy.
Ja se u cinskyho karbonu ani tak nebojim mechanicke odolnosti, ale zpracovani. Kdyz vidim, jak sou schopni doprasit primitivni veci, jako riditka (sedlovka, sedlo), tak bych se u ramu bal, ze ty 4 osy proste nebudou tak, jak maji byt :)
No, to je otázka, co je dobrý hliník a nebo kolik vydrží ta čína. Kdybych měl silnou pochybnost, tak bych pravděpodobně spíš koupil nejlevnější BMC, nechal si z něho jenom rám a gumy, a udělal upgrade. Byl bych někde na 90k, měl bych z něj určitě větší radost, než z číny… ale zase je to 60k+ vs. 90k+… V Beskydech jsem na tom teď nalítal skoro 100 km, trošku jsem si zaprasil (bordel… šutry, kořeny, prostě Beskydy), a zatím to drží. Ale vážně žádné divočiny na tom jezdit neplánuju, kromě toho je to primárně děcko-kolo.
Pekny no, ovsem ta čina. Nesel bych do toho. Lepsi dobrej hlinik, nez levny karbon. Ale dam 5* za snahu.
Hadato: Koukal jsem trošku na nákres u Slack-R, ale neumím to posoudit. Jako teoreticky by to mohlo jít dohromady. Jako já bych do toho nešel, nechal bych to tak. No, nejsem proti tomu trošku předkopnout vidli, ale snížíš BB drop, změníš úhel sedla, posuneš ho dopředu, a bude o pár mm kratší TT a Reach (a to vlastně nechceš).
Pěkně sestavyný, jen u těch řídtek mi přijde, že tam nějkaý ten upsweep, na nulovém snad ani nejde jezdit.
Moc pěkný stroj! Na ten rám jsem se taky díval. Jak je tam řešený vstup bowdenů/hadic do rámu? Vešlo by se tam redukční hlavové složení Slack-R nebo by to kolidovalo? S trochu položenější hlavou by to byl úplně ideální stroj.