Specialized S-Works Epic World Cup 2018

Přidat foto

Od doby pořízení rámu S-Works, který jsem dočasně vyzdobil XT na dvě sezony uběhlo dost času. Bohužel Shimano se nikam neposunulo s bikovou sadou. Nějakou pozornost mají elektro a silniční kola. Jinak je kolem Shimano hrobové ticho. Může za to poptávka nebo zdrženlivost měnit něco, co funguje? Vývoj naprosto něčeho revolučního, co si žádá čas? Ignorování konkurence? Strategické záměry Japonců jsou zahaleny pod ostřím samurajského meče.

Rozhodl jsem se tedy přejít na pohon SRAM X01 v elektrice AXS s 12 plackou 51z. Krátce na to uvedl SRAM nové modely, které nejsou zpětně kompatibilní s patkou, takže to ani nebolelo. Proč ne XX1? Čistě z praktických důvodů. Hmotnost obou sad je zanedbatelná, odolnost a životnost hraje ve prospěch X01, stejně jako případné náklady na výměnu komponentů. Přeci jen je to závodní stroj a měnit celou přehazovačku může v případě XX1 hodně zabolet. Takže cena/výkon je pro X01 bezkonkurenční obecně. V tomhle ohledu jsem konzerva. :P

Z výchozího nastavení X01 setupu jsem vyměnil převodník ze 32 na 36 zoubků (a možná budu měnit podle typu závodu). Brzdy jsem povýšil na SRAM čtyřpísty SRAM Level Ultimate Stealth na kokpit Roval Control s gripy ESI. Brzdy se zahryznou do SRAM Centerline Ti 2. Brzdy XT jsou fajn, ale kdo ví jaké pekla jezdím, tak chápe. Dále ráfky vyměné za čerstvé Rovaly Control SL na kombinaci plášťů Ground Control vepředu a Renegade zadek, které drží jak přilepené. O defekty se stará mlíko Muc-Off a případně rychlá pomoc knotů Dynaplug. Na celém rámu použity titanové šrouby a výhledově ještě vyměním Crankbrothers teleskopku za Reverba AXS. Hodně jeté sedlo Phenom nahrazeno S-Works Phenom, které je paradoxně lehčí, než to z 3D tisku. Finální hmotnost je na nějaké gramy těsně do desítky, 9.8 kg.

(vloženo 14.8.23)

D3VL3R D3VL3R
Ohodnoť bajk: (4.6  / 25 hlasujících)
Značka Specialized
Model S-Works Epic World Cup
Modelový rok 2018
Velikost M
Hmotnost 9.8
Rám S-Works Epic World Cup FACT 12m
Vidlice RockShock SID World Cup 100mm, lockout
Tlumič RockShock SID World Cup Brain
Kliky SRAM X01
Středové složení SRAM DUB
Měnič SRAM X01 Eagle AXS
Řazení SRAM X01 Eagle AXS
Převodník SRAM X01 Eagle 32T a 36T
Kazeta SRAM X01 Eagle XG-1295 10-52T
Řetěz SRAM XX1
Náboj přední Roval Engineered Control SL, DT 240
Náboj zadní Roval Engineered Control SL, DT 240
Brzda přední SRAM Centerline Ti 2
Brzda zadní SRAM Centerline Ti 2
Brzdové páky SRAM Level Ultimate Stealth
Ráfek přední Roval Control 29 SL
Ráfek zadní Roval Control 29 SL
Dráty DT Swiss Competition straight pull
Pedály Look X-Track Race Carbon Ti
Řídítka Roval Control Cockpit
Sedlovka RockShox Reverb AXS
Sedlo S-Works Phenom Black
Pláště Specialized Ground Control a Renegade

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Kaire
Kaire

15.8.23 17:40

To s brzdzdama nechápu, ale jinak fajn kolo.

Reagovat
Kaire
Kaire

15.8.23 17:40

To s brzdzdama nechápu, ale jinak fajn kolo.

Reagovat
Kaire
Kaire

15.8.23 17:40

To s brzdzdama nechápu, ale jinak fajn kolo.

Reagovat
petyn
petyn

14.8.23 21:32

1000*

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

14.8.23 15:17

Azmir
Azmir

14.8.23 14:12

GX je těžší o 200g a stojí mín jak polovinu, co X01. Když bys dal X01 kazetu, je to jenom nějakých 70g.

Reagovat
wlk
wlk

14.8.23 13:55

Pěkný to máš!

Reagovat
McBlacky
McBlacky

14.8.23 13:23

jaký pekla jezdíš nevím, ale jestli nějaký zásadnější, tak si dej do kol inzerty. Ne, že by to zachránily, ale výrazně to zlepší bilanci výměny ráfků :)

Co se týče životnosti X01 vs XX1, data pro to nemám, jen mě osobně kazeta XX1 vydrží o dost víc a hlavně lehce ojetá nerezne, což X1 teda dělá dost.

Reagovat
Gustaf 81
Gustaf 81

14.8.23 12:51

Super… dávám 5

Reagovat
funkatron
funkatron

14.8.23 12:11

Krasne

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

14.8.23 11:02

Pěkně vyladěno, pět! ;-)

Reagovat
J1RKA
J1RKA

14.8.23 10:52

krasny 5*

Reagovat

Další galerie z kategorie

mirekk 13
mirekk 3
trpaslik72 17
zdenalfofin 18
TJK 41
sevava 8