DaD, chápu tě jak to myslíš – ale pořád si myslim, že ta komplikovanost u většiny motorek je zdánlivá :) ex-švára měl ninju a rosborka/sborka motorky mu zabrala míň času než mě poskládat silničku :D
Každopádně asi se nemá o tom smysl dál přít – už se cyklíme ;)
Teď ten tady hodně propíraný scalpel hi mod 1 z Německa v akci za 130 tis mi přijde cenově odpovídající. S tím jsem v pohodě. 250 bych za to nedal ani náhodou. Za ty prachy by v tom aspoň nemusely klepat hadice :-)
jako by z oka vypadl mému čínskému rámu, jakože uplně uplně. původní inspirace byla Scott Scale někdy model 2018…
Tak diferák na fichtlu z podstaty být samozřejmě nemůže, ale já tu psal i o WRC. Fichtl je tedy těžší kolo s motorem a milionem součástek navíc včetně elektroinstalace, kapotáže, světel, palivové soustavy, řídících jednotek motoru, ABS, trakce a já nevím čeho ještě. Prostě i ta základní slušná motorka, je stonásobně složitější stroj než kolo. Už jen množství použitého materiálu a času na jeho obrábění si tu cenu motorky u mě obhájí. Kolo přes třista nikdy. To je ale jedno. Už se k tomu nebudu vyjadřovat. Ta energie mi za to nestojí.
A budeš se divit. Já u hodinek ty ceny, tak nějak, chápu. Jsou to neuvěřitelně precizní stroje a navíc miniaturní. Srovnávat kolo a hodinky by mě však v životě nenapadlo.
DaD: nemyslím, že bych v motocyklu viděl někdy diferenciál :) druhak většina motocyklů jsou defacto těžší kola s motorem… nehledě na to, že jsou náklady na výrobu “rozložené” do delšího časovýho úseku – potom tu máme značku jako HD, která stojí troj až čtyrnásobek běžný motorky :)
Takže když někdo nemá na workse tak si holt koupí Meridu.
Ve finále bych mohl skuhrat proč některý hodinky stojí stejně jako moje kolo, když jsou daleko menší ;)
kvůli tomu atheron dělá, co dělá
pivot letos jezdil na prototypech
intense měl hlinikove prototypy
na ews měl někdo na GT custom vahadlo, jiný zase zadní stavbu z jiného modelu
Vývojové oddělení má přístup k výrobě několika kusů prototypu. určitě ani karbon nezadavaji do výroby jen na základě AL modelu, ale vzniká predseriova maloprodukce…
asi rámy nevyrábí úplně na míru, ale využívají produkce vývojového oddělení
vzpomeň si na ledeckou a lyžích po Bodiem na kterých vyhrála OH. přístup k nim měli jen Atomicem sponzorovani jezdci. Nemáš šanci je koupit. Určitě je nevyrábí stejna linka, jako Atomiky v obchodech.
A pokud už mají něco pro nás dostupného, mají to upravené na sebe. najdi si video Vojty Bláhy jak s cepelakem ladil tlumič – jen špička ledovce. BTW. můžu se plést, ale Bláha měl prvni rok od Actofi vahadlo na vetší zdvih vzadu…
ceo: To s tema custom ramama by me zajimalo. Dokazu si to predstavit v ere hliniku, proste se narezal a svaril na miru. Ale v dobe karbonove? Ona ta forma neni uplne levna zalezitost a pokud mas v teamu (placnu) 5 lidi, to uz sou celkem slusny penize.
kola jsou předražená, protože je zde monopol pár světových vyrobců kol a protože jsou cla na kola z Číny
Podléháš stejné iluzi, jako že lyže, co si koupíš v obchodě je ta samá, na které se jezdí světový pohár, protože vypadá stejně, a má stejné označení.
TOP Závodníci (minimálně v MTB) dost používají často pláště s nápisem „prototype“, v podvozku mají úpravy a taky prototypy. Najdou se i upravené a custom rámy… V prototypu pneu můžou mít jinou směs, než potom vyleze z kalkulačky managementu pro market…
Pláště co koupíme v obchodě jsou spíš na úrovni UHP pneumatik (homologované silniční semilicky) ,než závodní speciály. Ostatně závodní speciály taky v pneuservisu nekoupíš.
Yatza: Ten full jsem použil jako příklad a asi špatně v odpovědi na DaD, který měl na mysli silničku (i když na silničce taky není jen rám) – ale asi se fullů vyrobí víc, než S-Works silniček a e-biků ještě víc, prostě TOP náčiní je vždycky násobně dražší v jakémkoliv odvětví. A kromě množství vyrobených kusů a náročnosti na výrobu jistě hraji roli i ochota ty peníze za to dát, a ta tady je no… A moje příspěvky jsou jen o tom, že v nelze srovnávat cena TOP produktů v jedné kategorii (kola) a běžných spotřebitelských v jiné (motorky, auta).
mirabike: Kdyz je pruzeni tlumeni cepy a tocitka tak hightech drahota, proc je nejdrazsi S-Works silnicka a prvni full, dokonce s motorem, je o 75 000 korun ceskych levnejsi?
Ach jo, já o voze a ty o koze:) Celou dobu se bavím o silničním kole. Bajky už neřeším, nic mi to neříká. S-Works proto, že se mi líbí a chtěl jsem si udělat radost. Já cenu neřeším a stejně tvrdím, že je to drahé. V profi balíku nejezdím a už ani nehoním KOMy. To kolo mě tedy k závratným výkonům rozhodně neposune a ani nemůže. A pokud nechceš chápat, že jsou ty výrobky zbytečné předražené, jen tvoje věc. Každý to vidí, zaplaťpanbůh jinak. Vytuněné WRC auto na max. rohodně jezdce posune. Kolo vytuněné na max ti ubere při stejném výkonu kolik sekund na 40km konstantní rychlostí a výkonu? Dvacet? Ale je to stále o nohách. Bavím o silničních kolech, které jsem dal jako příklad.
ja snad zavolam tatika (stavel jezdil dragstery) at zapoji…tohle resime casto a ja (team kola) teda prohravam
jak u nedelniho obeda )
DaD: „zádné složité nápravy: :DDD a co různé jedno-mnohočepy. virtuály, High pivoty s dalšími kombinované… a tlumení? Jaký sériový vozy mají na tlumičích všehcny čtyři točítka i více, např. Brain – to už je WRC.. U kol se řádově víc řeší váha X pevnost, odolnost… A tvl. proč teda jezdíš "nesmyslě drahý“ S-Worx, když nejsi o parník odpovídající rozdílu ceny rychlejší? :DDD Odpověděl sis sám, protože na to máš a ta dvojnásobná cena, se ti za ty setinky vteřiny, nebo jen pocit vyplatí. A protože jsou to TOP výrobky, které možná ušetří ty setinky, tak sou ti, kteří to koupí – jedni, co to potřebují, protože ty setinky je živí a pak ti, co to dělají pro pocit a pořídí si to protože na to tak tak mají a pak tady pyskujou :DDDDDDDD
Sám trochu tuním motorku a za Ohlins podvozek jsem dal „nesmysl“ a pořád to umí jen kompresi a odskok a je to o parník jinde, než série, ale kdybych chtěl to, co mám na biku (obdobu s možnostma třeba Grip2) tak bych musel přidat další nulu k částce ;-)
Jo, jasně, máš pravdu. To měl být jen příklad, že to tam dělají holky skoro na koleně. Neber mě za slovo :)
DaD: Fakt se to vyrabi stylem „Tkanina, pojivo, tkanina, pojivo“? Ja mel za to, ze se pouziva prepreg (tkanina nasycena pojivem) Nerejpu, ptam se, si tomu urcite bliz nez ja. Ale jinak s Tebou souhlasim, „znacky“ fakt nevi couz by za to chtely.
Ale prdlajs, kolo z dekáče a nebo S-Works pohání lidská síla a to je jeho motor. U silničního kola je podvozek pouze samotná kola a obutí. Žádné složité nápravy, tlumiče, diferáky a pod. Ty rámy tam dělají holky ručně. Tkanina, pojivo, tkanina, pojivo. Když se taková holka večer vysmaží, tak tam ráno může jednu vrstvu dát špatně a nebo vůbec a nikdo to neví a nepozná. Rámů TOP firem a TOP modelů rozřezaných jsem viděl už dost a jestli si někdo myslí, že je to nějaká hitparáda, tak to ani omylem:) O téhle ruční práci a kovem svářeným ultrapřesným robotickým systémem za desítky milionů se nemá vůbec cenu bavit. Kvalita je na straně strojů ve výrobě aut a motorek. Tyhle myšlenky, že je kolo raketová věda, jsou hodně zcestné. I proti naprosto sériovému autu či motorce je to doslova primitivní stroj a ty ceny jsou naprostý nesmysl. Sám jezdím S-Works, ale že bych byl o parník rychlejší něž na kole z Dekáče, tak to kur.va ani omylem.
KOlik tahle sranda stoji? Kolo mne nijak asi neurazi, byt nechapu tu modu ryze silnicarsky firmy cpat se do MTB. Ram vypada obycejne, ale nijak vystredne, za mne ok. Jedina vec, ktera me vytaci jsou dneska ty hadice v hlavku. Dopr., kterej dement tohle zase vymyslel? V cem je to tak uzasny, ze to nemuze jit klasicky do ramu ne vepredu, ale klasicky z boku az za hlavou?
@hovado a spol. – Naprosto souhlasím, díky tomu, že špičkové komponenty, na kterých se jezdí „svět“ jsou relativně levné na výrobu, tak jsou dostupné pro bohatší veřejnost, která pak tady pyskuje, jak jsou drahé :) což v motoristickém sportu už možné není. Kola o kterých je tady řeč, jsou srovnatelná s vozy WRC, Ralle2, speciály na Dakar, F1, Indycar apod… To, co koupíte v „Mototechně“ je bike za 2000,– z marketu ..a sportovní R8, nebo potuněný Disovery odpovídá těm trochu lepším z Dekathlonu ;-) a k té race světové špičce je strašně daleko.
Zase nám „trochu vyspělejším“, to umožňuje se pořádně svézt na hranici svých schopností a nezničit kolo po pár stovkách metrů – např. vem sériové sportovní BMW, nebo Sůbo na nějakou rychlostku Barum Rallye a když pojedeš, jako místní střelci na Rychlebkách SF, tak jestli dojedeš do cíle, tak bude bez brzd, spojky, gum, s uhřátým motorem a zničeným podvozkem…
@Kandik – a právě proto jsou ty špičkové bike komponenty tak levné, že na ně tady BF komunita má, kdežto podvozek z WRC si tady asi nikdo ani z několika výplat nekoupí ;-)
@hovado a spol.
Zatimco technologie vyroby uz jenom spalovaku a jeho prevodovky bude taky jedna velka technologicka sranda k vyrobeni v kazdym JZD, o ruznejch legislativnich/normativnich souvislostech nemluve. DaD ma pravdu, ceny u cykla jsou vyhajpovany do nesmyslu…
Vem si tohle https://www.k2moto.cz/…etallic-demo
Základní skútr dobré značky a přesto dnes za jeho cenu lbe scháníš dobře osazené HT.
A ta halda hejblátek na motorce se cenově neprojevý? Motorka je daleko složitější stroj a přesto stojí stejně jak to kolo :-)
DaD nemusíme se bavit o okruhových speciálech viz foto… Každopádně technologie výroby jednotlivých komponent z hliníku a oceli na motocyklech nebude asi tak nákladná jako vyrobit jen pár mm silný trubky na bajk aby to jezdce na prvním výtluku neposlalo do špitálu :)
Hezke jednoduche kolo, fajn osazeni, jen trochu drahe.
Stejnou sedlovku jsem mel na Canyonu Lux WC, jeji nejvetsi vyhoda je, ze po vymene za Fox Transfer SL prilis nezvysis hmotnost kola.
Za mě od pohledu nijak extra nevybočující HT, to by se mi asi i líbilo, ale ty prachy bych za to samozřejmě nedal :-)
Singlespeed: Tak jasně, stejně jako normální auto a speciál WRC. Tady ale nejde o to jestli je ten fichtl také v TOPu, ale o náročnosti výroby, poměru součástek, logistiky a pod. To sem vzal jen namátkou. U strojů je technologie, vývoj a použitý materiál zásadní pro výslednou jízdu, ale u kola jsou to naštěstí stále nohy. Vyrobit bakelitové kolo a postavit sofistikovaný stroj není úplně to samé. Jen můj názor. Kolo je prostě jednoduchá věc.
Ninja je takový Altus mezi motocykly. Kdo chce funglovku XTR nebo XX1 (MotoGP) tak musí vyvalit 50 mega :-) .
DaD příměr k motocyklu je bohužel celkem lichej… (chápu ho u lidí co se nemotaj kolem kol)
Já to naštěstí jen stavím. Cenu si u mě neobhájí žádní světový výrobci. Normálně jim hrabe, když ty ceny TOP modelů kolem tři sta tisíc porovnám třeba s výrobci motorek, tak je to celé nehorázná prasárna. Kolik má funkčních dílů třeba tato mašina:https://www.kawasaki.cz/…0SX/overview?… a kolik Tarmac S-Works: https://www.specialized.com/…di2/p/175292?… při stejné ceně? Bohužel to lidé kupují jak housky na krámě a tak to nikdo neřeší. Já za poslední čtyři dny stavěl ty S-Worksy také čtyři. Kola nad sto jsou dnes naprostý mainstream a mizerně osazen. Jako třeba toto Cervélo.
Osobně mi HT v době opravdu funkčních fullů nedává moc smysl i když ho doma sám mám. Letos jsem na tom už jednou jel:)
Edit: sorry nevšiml jsem si, že to není v rubrice naše bajky.
Je to hezké, dávám 5. Chtělo by to doplnit specifikaci.
Ale jestli si to kupoval za tu cenu co vidím u výrobce nebo v českých shopech, tak se ptám jako poučený laik, co dělá tu cenu tak vysokou – značka? speciální rám? záplety?
kotew: S tou velikostí máš pravdu, ale já stále doufám, že ještě vyrostu:)
BikerM: Jj, lesk a mat. V reálu se to překvapivě vůbec netluče. Zato grafika RaceFace je doslova odporná:(
Dadíku, Dadíku, kdy už si konečně koupíš tu správnou velikost! :-D Jinak se mi to hodně líbí, jednoduchý a účelný a tak to má být.
Takové nenápadné, rám vypadá na první pohled jako nějaký china katalog.
Zda se mi to jenom, protoze na to cucim na mobilu nebl je skutecne ram lesk a vidlice mat?
Jinak hezke kolo, byt me, tak dam nejspis lesklou vidlici a jiny kokpit, jinak moc hezke. :)
Ani nechci vědět, kolik to stojí, to bude hooodně mastný.