Tlumič č. 1 - únavová prasklina, pokud se řeší hned, stačí jen vyměnit pístnici
Tlumič č. 2 - vše KO
Tlumič č. 2 - vydřený vnitřek pístnice
Tlumič č. 2
Takový hezký kontrast: Zákazník č. 1 uslyšel ránu z tlumiče, tlumák byl okamžitě bez tlumení, zamykání… Opatrně tedy sjel kopec domů a kolo odstavil. Stačilo pouze vyměnit pístnici, udělat servis a tlumič je jako nový.
Zákazník č.2 – tlumič vytekl (díky servisu který nepoužil správná těsnění, ale to je vedlejší..). Majitel problém neřešil a dále jezdil. Výsledkem je rozšmelcovaný zamykací talířek, jehož odštěpky totálně vydřely vnitřní pístnici, poškodily hlavní píst, zničily IFP píst, dále zničená kompresní tyčka a poškozený vnitřní shaft. Cena opravy se pomalu blíží ceně nového tlumiče.
Zrovna u tlumení se nevyplácí řešit problémy „po sezoně“
(vloženo 17.8.23)
ToMášMarný: Ten prasklý shaft není daní montáží na trail bike. Je to dané tuhostí rámu. Při malé tuhosti se tlumič ohýbá a tohle místo nevydrží. Stalo se mi to na Intense Sniper při 1000 mílích. Naštěstí vzduch držel, takže jsem dojel. Bohužel, Fox umístil přepouštěcí kanálek do výběhu závitu. Při cyklickém namáhání se to pak většinou únavově ulomí právě u přepouštěcího kanálku kvůli zvýšené koncentraci napětí. Přešel jsem na Manitou Mara a je klid :-)
Kousek v galerii se resilo, ze HT je mrtve. Zvlast na XC.
Prechod z Fulla zpet na HT mne utvrdil, ze o kur?itko mene = vic zabavy.
Diky za zajimavy nahled do problematiky :)
Nemáš tam nějaký náhradní díly z tohodle? Sháním černou pístnici 55mm a černou komoru pro DPS/DPX 185/55.
Takhle prasklejch shaftů už jsem viděl řadu, většinou DPSka. Přisuzuju to montáži na trailbiky kam už takhle lehkej tlumič nepatří. Když dostane napít tak v tom přepouštěcím kanálku rupne.