Kolo jsem si postavil letos jako náhradu mého předchozího biku Mongoose. Nelíbilo se mi, že aktuálně prodávané Chisely jsou na platformě Sram, chtěl jsem Shimano + když jsem našel ve slevě rámovou sadu v barevné variantě „Fire“, tak nějak jsem se zamiloval ;-) Komponenty jsem ponakoupil různě po bazarech vždy ve stavu sundáno z nového kola. V případě pohonu se jedná o nové díly. A když bylo vše po kupě, měl jsem na 2 odpoledne zábavu se skládáním kola. Asi po měsíci, po prvním defektu, který přišel ve fakt nevhodnou chvíli, kdy mě tlačil čas, jsem provedl konverzi na bezduše. Od té doby jsem měl jeden defekt – malá dírka kterou zalepilo mlíko. Kolo má aktuálně od půlky června 2023 (dnes 27.8. 2023) najeto necelých 1400km. Do budoucna možná upgrade na RS SID, karbonovou sedlovku a řídítka… Nechal jsem si prostor pro to, abych si mohl občas něčím udělat radost. Kolo takto jak je vyšlo na 47000 peněz. Asi bych sehnal levněji lehce jeté, ale ta stavba byla relaxace a docela mě bavila ;-)
(vloženo 27.8.23)
Značka | Specialized |
Model | Chisel LTD Fire |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 12,2 |
Rám | Specialized D'Aluisio Smartweld M5 Alloy |
Vidlice | RockShox Judy Gold 29" 42mm offset |
Hlavové složení | Specialized |
Kliky | Shimano SLX 7100 175mm |
Středové složení | Shimano Deore XT BB-MT800 |
Měnič | Shimano SLX RD-M7100 12 speed |
Řazení | Shimano SLX SL-M7100-R 12sp |
Převodník | Shimano SLX SMCR75 32T 1x12 speed |
Kazeta | Shimano Deore 12s CS-M6100 |
Řetěz | Shimano SLX CN-M7100 Sil-Tec 12s |
Náboj přední | Sunringlé |
Náboj zadní | Sunringlé, Shimano Microspline |
Brzda přední | Shimano Deore BR-M6100 kotouč Shimano SM-RT56 180mm |
Brzda zadní | Shimano Deore BR-M6100 kotouč Shimano SM-RT56 160mm |
Brzdové páky | Shimano Deore BR-M6100 |
Ráfek přední | Sunringlé Answer Atac AM |
Ráfek zadní | Sunringlé Answer Atac AM |
Pedály | Shimano PD-M520 |
Řídítka | RaceFace 740mm |
Představec | RaceFace 60mm |
Sedlovka | Specialized Alloy 30,9 |
Sedlo | Selle San Marco Era Dynamic Wide |
Pláště | Schwalbe Racing Ray / Racing Ralph, addix performance |
Radši dej karbonový záplety než vidlici. Bude to cenově podobně jako ten SID, ale efekt pro tebe o dost větší.
JachymP: taky si myslím. Ten SID spíš když bude nějaká koruna tak v rámci dalšího odlehčení bych to viděl jako upgrade, spíš motivovaný tím udělat si radost. Jinak funguje i tahle vidle celkem v pohodě. Ale je těžší, než celý rám, to je holt smutný fakt.
Na to ježdění jak popisuje mu stačí Judyna. Hoši z Ameriky to maj zmáklý!
vpa007: 35 má Sid se zdvihem 120 nebo 110 mm. Oswi myslel spíš verzi SL se 100 mm, která by mu na jeho ježdění jak ho popisuje bohatě stačila.
Oswi: SID má 35 a zvládne i metrákovýho borca :D. Mrkni ke mě: https://www.bike-forum.cz/…55-rb-tr-120
DaD: Tak to je tedy síla, nevrátit se ze švihu… Každopádně, je to blbý, ale alespoň to je rychlý a člověk skoná u toho co má rád. Pro rodinu rána, ale ve finále lepší jakty dlouhé skony, když už člověk nemůže nic a jen se trápí on i jeho okolí.
scalar: zatím nemám pocit, že by mne při jízdě nohy 30mm nějak omezovali. Tu SID možná někdy časem, hlavně kvůli snížení váhy. A ta má taky myslím 32mm? Jak píšu, jezdím po cestách, v lese neskáču a nějaký ten kámen kořen dá i ta Judyna ;)
Díky všem za hodnocení. Užívejte zbytek sezóny :-)
Oswi: to přehodnocení hodnot z důvodu uvědomění si toho, že tu nejsme na věky, naprosto chápu. Známé zemřel manžel na švihu. Říkala, že vypadal trochu divně, ale myslela si, že je to třeba z vyčerpání. Jemu to bylo ale jasné a poslal ji, ať jede napřed, že ji dojede. Ona poodjela a on zemřel. Že prý asi nechtěl, aby ho viděla umírat. Poté naprosto přehodnotila svůj život. Člověk by si toto měl asi občas uvědomit a přemýšlet i z trochu jiné stránky věci.
Tohle se mi líbí, fakt pecka. Jinak dobře řečeno. Já to mám podobné s těmi dětmi, hypotékou… Omezený rozpočet. O gravelu přemýšlím, ale zatím je pro mě MTB taky top.
Paráddní to máš, GJ, za 5*****
Rám je krásný a zbytek není můj šálek kávy, ale hlavně že jsi spokojen. Nářadí vozíš zbytečně moc ;)
Kluci, teleskopka je pro mě v podstatě k ničemu. Nikde brutálně nesjezduji, jsem táta os dvou malých dětí a už mi není 20. HT mám jako univerzála, myslím že jedu ve finále tak 60/40 silnice/terén. Terénem je pro mě vše co není asfalt, takže i polní cesta. Zkousel jsem i gravel, ale to mě nechytlo. Byl jsem dost vytřepanej. V mládí jsem měl Libertu a na tom gravelu jsem si na ní trochu vzpomněl. MTB je pro mne prostě záruka že projedu vše, co si naklikám někde na mapě. Holt to HTčko na silnici jede hůř, ale to beru v rámci zlepšení fyzičky. Na silničce v tom dnešním provozu se už bojím, jakkoli chápu že ta rychlost a minimální valivej odpor je taky hezkej pocit. Ano, prioritu má vidlice, sedlovka a řídítka. Pak možná kola, ale to zatím nevím, když s těmito nebudou problémy, spíš je dojezdím do „mrtva“ :-) AXS, jakkoli je to krásná hračka a líbí se mi to by mi asi už nic nepřineslo. Navíc další věc s baterkou na co musím myslet. Mám rád jednoduchý funkční řešení v ideální poměru cena/výkon. Tady když zničím hazku, za 1500 mám jinou. Tak už by to byl ranec :-( člověk si má dělat radost, ale s rodinou a barákem musím taky myslet na to ostatní. Navíc nemám velkej nájezd, do 3kkm za rok a na hodně pěkným a drahým biku bych s mou kondicí byl trošku nevyváženej :-)))
Oswi, chápu – já když vybíral první 29" mtb tak jsem to měl podobně. Pak mě to začalo dost bavit a utopil jsem na „hlíně“ ranec :) ale jak píšeš žijeme jen jednou
Ale teď koukám, že první to chce šetřit na vidlici. RS Sid je teď pořád někde v akci:)
Ne, huš. Neposlouchej nás:)
To je docela síla ten příběh:(
A axs neřeš, to už radši pošetřit na karbonová kola:D Teleskop dává smysl podle toho, co jezdíš za terény. Pokud lesní cesty a cyklostezky, pak radši tu karbonovou. Pokud sem tam nějaký trail, tak už by teleskop dával smysl.
Oswi, hezky jsi to sepsal. Každej den říkám ženě, ať se se mnou hezky rozloučí, když jdu do práce, páč nikdo neví, jestli se vrátím. Tak to bohužel je.
Takže teď už jen tu sedlovku a AXS a je to. Nač čekat, ne? :-)
Jinak pořízení kola jsem původně chtěl až napřesrok s tím, že letošní sezónu dojezdím na původním kole. Ale pak se stalo to, že soused, se kterým jsem jednoho večera seděl na zahradě a kecali jsme o životě a všem možném byl za 2 hodiny poté resuscitován – rozsáhlý infarkt a zástava. Sice se ho podařilo nahodit, ale mozek byl dlouho bez kyslíku a nyní je ve stavu, ve které nikdo z nás nechce být. Paradoxem všeho je, že jsme se o tomto zrovna na té zahradě bavili a shodli se na tom, že když to má přijít, ať je to rychlý je je klid… Docela mě to sejmulo. To člověk sedí doma a přemýšlí, jak je ten život pomýjivej. Proč něco odkládat o rok, když život je krátkej a jak vidno, situace se může změnit ze dne na den. Jsem zatím snad zdráv, ale nikdo nevíme co bude. Tehdy jsem to začal vidět úplně jinak a za týden byl rám doma :-)
hovado_cz: AXS… Klucí, začít se kamarádit na tomhle fóru leze do peněz víc jak pořízení milenky :-) Původně jsem plánoval kolo do 30, pak do 40… Pak jsem byl u jednoho stavilitele který mi ukazoval, jak by mi poskládal nějaký HAIBIKE za 45, pravda na karbonu… Když jsem začal zjišťovat o HAIBIKE info, nedobral jsem se ani pořádně nákresu geometrie a běžných informací. Tak jsem se toho zalekl. A pak jsem si představil, že vypláznu 45 a budu mít HAIBIKE…? Tahle představa se mi vůbec nelíbila a bylo mi jasný, že bych z toho neměl radost a o tu tady přece jde. Nejsem člověk co si potrpí na značky, nejsem nijak zamilovanej do Spešlu. Uvažoval jsem o Cube, Treku, Scottu. Ale měl jsem jasno, že by to mělo mít rám od prověřený značky. Reálně – kdyby mi zavázali oči, asi bych ani na HAIBIKU rozdíl nepoznal, ale když jsem narazil na tenhle rám, tak se mi to prostě líbilo a to rozhodlo. Navíc, když jsem kdysi kupoval Mongoose, tak ten rám byl skvělej (na svou dobu). Když jsem zkusil bratrův Acstar Mount, nebo jak se to jmenovalo, byl to rozdíl v pocitu opravdu značnej. Acstar měl vše v Deorku, ale na tom rámu jsem se prostě vůbec necítil :-(
Gorr GrimWolf: mám tam 2.25, určitě by se vlezly 2.3, o širším zatím neuvažuji. Navíc by to pak asi už vyžadovalo širší ráfky. Já mam 25mm.
Chisel je fajn, v jeden moment sem planoval stavbu ve stylu Twostroke, co mam v profilu. Ale nebylo to az tak progresivni geo jak sem si pral. Moc pekny kolo! Jakej je clearance na plaste?
Kouba: Bral jsem bazarovou, ale jo, máš pravdu že pastu jsem tam taky dal, i když mi pak ze sedlovky ohoblovala lak.
Oswi: a Canyon mívá celkem pravidelně slevy i na komponenty. Hádám, že do Vánoc zase něco bude, třeba 10 nebo 20 procent.
@Jan D : Tys k ní nedostal montážní pastu?
Oswi: Vozil jsem ji na gravelu. V rámu držela, ale bylo třeba si pohlídat správný moment utažení, ze začátku měla tendenci zajíždět, asi jsem málo dotáhl. Jinak zvuky nevydávala. Jednou za čas je třeba ji vytáhnout z kola a vyčistit a namazat mezi těmi dvěma listy. Povolí se dole šroubek a jdou od sebe oddělat, takže snadná práce. A to pružení fakt pěkně fungovalo.
To vypadá velice zajímavě. I když tedy cenově je to tedy trochu dražší… :-) to je celé rozdělené? Nemá to tendence se to v sedlové trubce po sobě posouvat, popřípadě vydávat různé zvuky?
Krásnej sysel. Taky mám limitovanou edici, ale fialovou metlu:) viz můj profil. Akorát už ho budu muset aktualizovat. Řada věcí je už jina:D
A jestli tu jde o pohodlí, doporučuji si připlatit a koupit sedlovku Canyon nebo Ergon:
No, ten karbon jsem chtěl kvůli zlepšení komfortu. Škoda že to není 27,2, to by bylo ještě lepší. Ale i tak doufám, že to poznám.
Chisel je velmi povedené kolo. Trochu mě teď dráždí s tím, že musím frézovat každou sedlovou trubku, nechávaní tam otřepy které poškrábou sedlovku, ale jinak bez výhrad. A když jsme u té sedlovky. Tu karbonovou si tam dej co nejdříve, je to sakra znát.
5*
Moc pěkné!