Takhle jsem ho koupil.
Tomuto jsem ani nestihl vytvořit profil. Pořídil jsem ho na dovolenou do Finale, kde se maximálně osvědčil. Pak se naskytla příležitost koupit novější model a tohodle odemě vzal kamarád.
Stav odpovídající popisu (4/2024).
Na fotkách stav čerstvě po koupi, v popisu je pár věcí jinak, protože to postupně ladím k ještě větší spokojenosti.
Edit 4/2024: tak jsem povyměňoval všechno co jsem si přál (přehazka, kazeta, převodník, řetěz, kotouče, sedlovka, pedály, objímky ShiftMix, blatník) a kolo je snad ve stavu, ve kterém ho budu už jen udržovat.
(vloženo 6.9.23)
Značka | Specialized |
Model | Turbo Levo Pro Karbon |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | S5 |
Hmotnost | 23 |
Rám | FACT 11m full carbon, 29" front wheel, 27.5" rear wheel, full internal cable routing, 148mm spacing, fully sealed cartridge bearings, 150mm of travel, geo adjust head tube, geo adj |
Vidlice | FOX FLOAT 38 Factory 29, Grip2 damper, 44mm offset, HSC, LSC, HSR, LSR, 110x15mm, 1.5" tapered steerer, 160mm travel, Kashima |
Tlumič | FOX FLOAT X2 Factory, LSC, LSR, 2-position lever, 55x210mm, Kashima |
Kliky | Praxis Carbon/Custom Offset/ISIS Spindle Interface, 160mm |
Měnič | Sram Eagle GX T-type |
Řazení | Sram Eagle GX AXS |
Převodník | Sram Eagle Transmission T-Type Steel BCD104 36T |
Kazeta | SRAM GX T-type, 10-52t |
Řetěz | Sram GX T-type |
Náboj přední | Roval Traverse |
Náboj zadní | Roval Traverse |
Brzda přední | Magura MT7 + MDR-P 220 |
Brzda zadní | Magura MT7 + MDR-P 220 |
Brzdové páky | Magura MT7 + Shiftmix 3 |
Ráfek přední | Roval Traverse alu |
Ráfek zadní | Roval Traverse alu |
Dráty | Roval Traverse |
Pedály | Crankbrothers Stamp 2L |
Řídítka | Roval Traverse SL Carbon, riser bar, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 30mm rise, 780mm, 35.0mm |
Představec | Deity, 35.0mm |
Sedlovka | BIKEYOKE REVIVE MAX ↕185mm Ø34.9mm |
Sedlo | Specialized Bridge, 155/143mm, Hollow Ti-rails |
Pláště | Specialized Eliminator/Butcher |
Jen pro zajímavost: aktuálně mám motor na repasi, pravděpodobně odešel řemen. Ve spešlu mi nabídli novej motor za cca 30, repase by měla být za cca 10 a to chci nechat vyměnit řemen a obě volnoběžný ložiska za varianty s vyšší životností.
@hmm Ty koloběžky mi teda lezou dosti na nervy, ekolo je za mě furt celkem cajk, není to úplně zadarmo (ani fyzicky ani finančně), ale tady se na těch koloběžkách prohánějí floutci téměř padesátkou bez helmy a nejlíp po chodníku, ty bych tedy mlátil rozhodně klackem ;-)
Mě se ten moped líbí a klidně bych si ho pořídil taky. Moje okolí má problém dojít na autobus natož jít na kolo. A pokud někdo v okolí dře na biku tak je to kancelářská krysa co běhá maratony a kolo má jako doplněk. Nebo na moped nemá penize. Cyklistika vlastně končí. Dnes vládne koloběžka s motorem.
Tak jsem to konečně převážil a má to dokonce 23 kg. Furt je to o 4 míň než ten duralovej o generaci starší.
Ten duralovej jsem vážil, měl cca 27. Tenhle jsem ještě nevážil, vycházím s odhadem těch 22 z dostupných informací.
Krásný exemplář a ať dlouho a dobře slouží.
Kdybys viděl jak já jsem zprasil polepy tak se budeš svými ještě chlubit :-)
Ono i jedno parkoviště přinese do lokality 100× víc problémů a nemluvíme o nových lanovkách a sjezdovkách, které i anti-e tak rádi využívají. Když v dáli zaslechnu bzučení e-kol tak dobrovolně mizím do škarpy, ale když jsem naposledy potkal debily v protisměru, tak byli bez pohonu, co teď?
psbiker: Jsi právě potvrdil co píše singl. Je všude víc lidí, více problémů a ty dřív nebo později přinesou restrikce. A nedá se očekávat, že se budou týkat jen motorkářů, když je na ně už teď v zákonech nahlíženo stejně jako na cyklisty.
Single: kvičí hlavně běžní turisti, pak přijdou argumenty o plašení zvěře a podobně. Já jezdím všude už hodně let, ještě snad před příchodem MTB, ale nevraživost od pěších pozoruju teprve poslední dobou. Naštěstí to už téměř každý pozná, jestli moped anebo se hýbeš.
psbiker: To spíše kvůli mopedistům vyženou z lesa i běžné cyklisty…
Taky bych asi chtěl po lesích zařádit na mopedu než to definitivně zakážou.
7.9.23 09:19
Tohle zatím nemám otestovaný, ale to černý mi dalo na Turbo ve Finale max 1400 v. m.
Je to hrozná práce :) Já už bych to znovu asi nedělal.
Kolik to najede? Mě SL s extendrem vydrží v pohodě 3h na TURBO (50km, 2000m+).
Já tomu víc věovat nechtěl a ani toho nelituju. Na živo to zas tak vidět není a jak se to zašpiní, nebude to vidět vůbec. Nejproblematičtější jsou ty oblasti, kde je na rámu navíc polep od výrobce (spodní trubka, sedlovka zezadu apod, protože přes to to prostě snad ani dokonale nejde. Funkci to ale myslím plnit bude bez problémů. Ani bych to nepořizoval a nedrbal se s tím vůbec, kdybych to ke kolu nedostal v ceně…
Polep – 2h jsou málo, běžně je to akce na 3–6h :-)
Každopádně raketa bike!
Nebudu se vyjadřovat k dotazům a připomínkám na téma elektrokolo vs. moje zdraví, věk apod. Každýho věc, jezděte si na čem chcete a nechte brouka žít…
A na co umíráš ty chlapče? :)))
Polep je oser. Chce to opravdu hodně, ale hodně namočit / postříkat.
Ať slouží.
Nějak nám panáček zlenivěl. 38 let a už se mu nechce šlapat…
Ten „motorovej prostor“ je u plnotučný verze Leva prostě odpornej.
Dnes proběhlo jen 10 km seznamovačka po rovině, takže zatím nic kloudnýho, uvidíme po nějakých trailech…
5*
Takže brzdy zůstaly ;-) … dej pak srovnání vůči XT …
Budeme vděční ;)
Dělal jsem to poprvé ten polep, strávil jsem s tím skoro 2 hodiny a fakt jsem se snažil. Pár bublinek tam ale zůstalo no… Na funkci by to snad nemělo mít vliv.