Dady day care bike

Přidat foto

Píše se rok 1983 a blíží se konec směny v Rokycanech a z „linky“ sjíždí poslední rám toho dne. Úplně normální F1 jakých bylo ten den vyrobeno spousta. O pár let později se, ale díky šikovným rukám a řízenému hospodářství našeho státu stává z této F1 cyklokros. Ten slouží dlouhá léta, až do doby kdy přichází otevření hranic a volný trh se západem. V tu chvíli se stává zastaralý a nepotřebný. A to až do chvíle, kdy se rozjede trend starých silniček a rám je umístěn na bazar. No a tam se dostane do mého hledáčku. Už na první pohled je vidět že to je předělávka. To ale nevadí, protože prostě musím mít cyklokrosku. Cena je dobrá, stav zoufalý a to nahrává tomu, že kolo nepůjde do původního stavu ale do něčeho bláznivého. Rám nechávám opískovat, zavařit prorezlé části a nastříkat plničem aby nekorodoval (a hlavně nezreznul).

Uplynou nějaké roky, přijdou děti a já řeším jak jezdit výlety včetně dětí. Na bazaru nacházím závěsné kolo od Bareše a je jasno. První kousek mi přivezou rodiče z Mladé Boleslavi. Vypadá to skvěle a já nacházím na bazoši další kus. Musím jej mít. Tak a co teď. Trochu to potuním. Jedno bude na běžné ježdění za MTB a to druhé? Silniční, retro, na Battaglii a Kokořínskou klasiku ( zlatý voči, leda že bych měl nějaký dobroty od Armstronga, ten byl přeci na měsíci, skvěle troubí a ještě lépe šlape) Za čím to tedy budu tahat? Mám tu cyklokrosku, to bude ono. Nebude vadit, když jí dám lehké převody, indexované řazení a hlavně ty pěkné zelené Michelinky. Nechci ale do toho cpát moc peněz. Musí to ale být líbivé aby to mojí holčičku zaujalo. Punk´s not deda vy vlv*! Dáme tomu barvičky (zelená VW, oranžová Škoda, černá koncern) A také barevné komponenty. Mezi šrotem mi přeci leží ten horák s těmi fialovými díly. A taky tam mám ten představec a řídítka ITM co se mi děsně líbí, ale nemám kam bych je použil. Jo a Battaglia je už za měsíc tak to mám co dělat.

Tak asi takto ve zkratce vznikl tento projekt. Hodně mě to bavilo. Použil jsem to co jsem měl různě doma jako například věci SunRace (kvalita odpovídá ceně), staré díly co se nikam nehodili a vše to za měsíc splácal v něco co funguje a je to dost ujeté na to aby mě to bavilo. Na první dobrou jsem na tom ujel 140 km z toho 25km s malou. Původně bylo v plánu celých 60km, ale díky velkém horku a ne úplně pohodlné jízdě, zapříčiněné velkou náročností na rovnováhu (na 720mm řídítkách se to balancuje lépe) jsem to prostě vzdal. Neobešlo se to tedy úplně bez problémů. Asi po 70 km se mi povolila celá pravá strana zadního výpletu a 20 km jsem jel na pěkné 8 a dost v jednom místě probrousil ráfek.

Účel to ale celé splnilo. Já si zablbnul při stavbě, popustil uzdu fantazii a malá byla nadšená z výletu. Navíc jsem nabral dostatek rodinohodin a to při vlastní zábavě. Takže to prosím posuzujte jako zábavný projekt punkového resto módu, který za mě nedopadl vůbec špatně.

(vloženo 18.9.23)

KUBULA KUBULA
Ohodnoť bajk: (4.5  / 43 hlasujících)
Značka Favorit / Bareš
Model F1
Modelový rok 1983
Velikost 58
Hmotnost 11+7
Rám ocel / ocel
Vidlice ocel
Hlavové složení Sugino
Kliky Silstar
Středové složení Shimano
Měnič Deore XT RD-M739 / 105 RD - 1050
Řazení SunRace 9sp EndBar / 105 indexované
Převodník Velký upravený jako kryt, malý 42z
Kazeta SunRace 9 sp 13-32 šroubovací / Shimano 7sp HG
Řetěz KMC 9sp / Shimano HG
Náboj přední značený jako Superior
Náboj zadní značený jako Superior / Shimano LX
Brzda přední noname fialova + CoolStop
Brzda zadní noname fialova + CoolStop / Acera + CoolStop
Brzdové páky Modolo / Favorit
Ráfek přední Mavic MA40
Ráfek zadní Mavic MA40 / Remerx
Dráty ocel
Pedály Shimnao PD-A520 / dětské plastové
Řídítka ITM Super Itali Pro 2 / Eska dětská
Představec ITM Eclypse / Bareš
Sedlovka BBB 26,2 / RINO
Sedlo Selle San Marco Rolls / Nexeo
Pláště Michelin Power Cyclocross Mud TL 33mm / Schwalbe Kojak 1,35"

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Kubiczech
Kubiczech

19.9.23 17:38

Skvěý

Reagovat
kerim
kerim

19.9.23 13:57

Hračičko :-)

Parádní stavba!

Reagovat
Cen da H
Cen da H

19.9.23 13:23

Chválil jsem už původní fotku co tu byla před pár dny, takže by to bylo nošení dříví do lesa. Kryt z velkého převodníku je super nápad, asi to tak provedu taky, na krosku originální jednopřevodník Campagnolo s krytem stejně neseženu..

máš 1*

Reagovat
Alojs01
Alojs01

19.9.23 12:17

Velika parada, projekt i pribeh…! :-)

Krasna prace.

Reagovat
easyrider
easyrider

19.9.23 09:43

To je úplně dojemný tohleto! To je jeden z nej projektů tohoto roku tady. Deset hvězdiček!

Reagovat
vpa007
vpa007

19.9.23 09:28

Seš normální šílenec a mě to neskutečně baví! 5! Ale né běžných pět, tohle je za pět faktoriál (120). :D

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

19.9.23 08:04

To je fakt boží, chtěl bych jet v závěsu! Pět! ;-)

Reagovat
Kubánec
Kubánec

19.9.23 07:16

Rez nevadí, ale koroze je fakt sviňa :)) Je vidět, že ti to při práci politicky myslelo a nenasytným imperialistům z prolhaného západu jsi ukázal vztyčený prostředníček :))

Reagovat
Vilém
Vilém

18.9.23 23:35

Vyhral sis. Moc pekny pocin.

Jen ty zadni kliky mi prijdou dlouhe a stredova osa dost vysoko.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Fildazmoravy 2
nomecz 13
Lišák 10
Kolobezkar 68
benobiker 39
Jančovička 16