192 / 90,5 cm a původní řidítka
192 / 90,5 cm a původní řidítka. Červené tkaničky, už jsem vyměnil za černé abych doladil barevnou kombinaci, Nová helma je ve výběru.
Nová řidítka z 25 mm offsetem
Nová řidítka z 25 mm offsetem
Po 5 letech co jsem jezdil jenom HT od RB, a také potom co jsem zkusil svůj první XC maratón, jsem se rozhodl, že si další závody trochu ulehčím a budu je jezdit na něčem novějším. Canyon jsem vybral po několika měsíčním zkoušení kol kamarádů, protože má nejlepší poměr cena výkon.
Proč jsem si nakonec vybral tenhle Canyon? Chtěl jsem získat co nejlepší vybavení za danou cenu. Kolo je velmi lehké, má karbonová kola a komplet osazení na Shimano XT.
O odpružení se stará vidlice a tlumič od Foxu ve verzi „Performance Elite“, které má být stejné jako nejvyšší řada Factory až na povrch nohou, které nejsou v materiálu a úpravě Kashima. Jinak se má jednat o totožné vidlice a tlumič. Dumpery to má FIT4 podle dokumentace na stránkách Foxu.
Jediné co tomuhle kolu chybí je teleskopická sedlovka, kterou teď řeším jak dodělám. Rám by měl obsahovat přípravu. Co jsem měřil, tak by se měla vejít teleskopická sedlovka o délce 150mm. Délka vytažené části sedlovky je u mě teď 180 mm a vzdálenost k od sedla k čepu je 420 mm.
Problém bude jakou páčku na ovládání dát, protože na levé straně už je 2 úrovňové zamykání vidlice a tlumiče od Foxu. Které bych chtěl zachovat, případně změnit na 3 úrovňové, protože jak tlumič tak i vidlice to podporují.
Koukal jsem, že DT Swiss dělá kombo páčku, která umožňuje obsluhu všech 3 zámků.
Zatím máme spolu najeto za první týden 300 km a první XC maratón nás čeká za 14 dní, ale už teď vnímám velký posun v rychlosti, a hlavně v jistotě co dokážu jet v terénu z kopce a jsem tedy velmi spokojený.
Co s týká velikosti podle tabulek jsem přesně na rozmezí L a XL, měřím 192 cm a velikost rozkroku 90,5 cm. Tohle kolo je mi pocitově skoro velké a zkouším teď dát jiné řídítka, které mají offset 25mm a trochu tedy je zvednout, protože mě ze začátku bolelo po několika hodinách jízdy trochu za krkem. Posed teda ještě ladím. Sedlo jsem dal o 1 cm dál, než je tady na fotkách.
(vloženo 23.9.23)
Značka | Canyon |
Model | Lux |
Modelový rok | 2023 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 12+ |
Rám | Carbon |
Vidlice | Fox Performance Elite Step Cast 32, 100mm zdvih |
Tlumič | Fox Float DPS Performance Elite, 100mm zdvih |
Hlavové složení | Průměr krku vidlice: 1 1/8" - 1,5" |
Kliky | Shimano DEORE XT M8120 |
Středové složení | Shimano Pressfit BB71 PF 89,5/92 |
Přesmykač | never more |
Měnič | Shimano Deore XT, 12 rychlostí |
Řazení | Shimano Deore XT, 12 rychlostí |
Převodník | Shimano Deore XT SM-CRM85 12 sp, 34 zubů |
Kazeta | Shimano XT, 12 rychlostí (10-51) |
Řetěz | Shimano CN-M8100 12s |
Náboj přední | Reynolds TR309c XC |
Náboj zadní | Reynolds TR328c XC |
Brzda přední | Shimano XT CL-8100, kotouč MT800 - 180 mm |
Brzda zadní | Shimano XT CL-8100, kotouč MT800 - 160 mm |
Brzdové páky | Shimano XT BL-8100 |
Ráfek přední | Reynolds TR309c XC 30 mm |
Ráfek zadní | Reynolds TR328c XC 28 mm |
Dráty | Reynolds TR309c XC |
Pedály | Shimano PD 334 a Shimano XT PD-M8100 |
Řídítka | Race Face Ride 31,8 mm a délka 710 mm, offset 25 mm |
Představec | Race Face Ride 70mm rovný |
Sedlovka | Race Face Ride 30,9 mm |
Sedlo | Ergon SR10 Pro Sport |
Pláště | Maxxis Ikon Exo 2.35" |
Ten ochraný plast jsem tam zatím nechal, protože jsem nevěděl jestli to kolo nebudu vracet, kvůli ne úplně ideálnímu posezu, ale půjde taky pryč, teď co jsem si zvednul řidítka.
Na stránky Foxu, tě odvede i te QR kód, co je na vidlici a tlumiči, Ty tři polohy ještě znova ověřím, protože na stránkach to uvedené je že to je L3, ale „Performance Elite“ je specialní edice pro výrobce kol co se ani neprodává samostatně, tak je možný, že to bude třeba pro Canyon jinak. Díky za tip, kam se podívat do popisu.
25.9.23 12:36
Jestli máš dvě nebo tři pozice zjistíš když na bike help center zadáš ID vidlice, které je na levé noze přímo pod guferem.
Jinak na 2 pozice nelze použít páčku na 3 pozice. Nebo teda aspoň to je má zkušenost.
Mám podobné kolo, ovládání sedlovky jsem dal na pravou stranu řidítek, vejde se mezi grip a objímku. Určitě bych si na tvém místě ale ověřil, jestli ti vidlice a tlumič podporuje tři polohy, jsou různé verze FIT4 tlumičů.
K te pacce ovladani pruzeni. Mam na svem fullu taky vse performance elite, tedy i 3 polohy a od vyroby jsem mel na kole packu dt swiss, ktera ovladala tlumak a vidlu. Byla fakt super, fungovala spolehlive, ale ja u virtualu zamykani nepotrebuji a i vidle open mi neva. Nicmene, 3polohou packu od DT mohu z vlastni zkusenosti doporucit.
Novou helmu už mám v plánu delší dobu, tohle kolo akorát trochu ovlivní její barvu :) ale funkčnost je na prvním místě.
Moc pěkný kolo. Na tkaničky bych se teda vyprdnul :-D Helma se snad vybírá dle toho, jestli sedí nebo ne na hlavě a ne jestli barevně ladí ke kolu, ne?
Ona ta velikost bude dobrá, jenom ten posez je hodně dolu o proti předchozímu kolu.
Vaha asi bude přes 12 kg tohle uvádí vyrobce. Bezduše taky už mám, ale lehčí ani užší pláště dávat moc nechci, tyhle mají 690g. Maximalně vyměnit Ikon za Recon nebo Recon Race, ale ten Ikon je takový rozumný kompromis co mám vyzkoušený, teda na jiným kole.
Pěkný, ty fotky můžou zkreslovat, ale takhle z boku mi nepřijde, že by bylo velký…
Super kolo, sám jsem vlastníkem, oproti HT je to z kopce v terénu radost, ale nejvic je znát rozdíl na rozbitých polnackách. Sice o pár stovek gramů, ale váze nevěřím. Zrovna jsme s kámošem řešili, kolik gramů udělá dolů přechod na bezduse a výměna plastu za lehčí. Výsledek byl 600g dolů. Má tam lehčí gripy a pedály a kolo má 11,6 kg ve stejné velikosti. Sedlovka, řídítka, predstavec jsou šílený závaží-ostuda na takovém kole, zde je prostor na upgrade. Ať to jezdí a kolo dělá radost.
Další fotky ještě přidám, zatím mám jenom jak na tom sedím, jak jsem štěloval posez :-)