plná polní
Prostě černá je dobrá a vždycky bude :-) Vzhledem k černo – stříbrnému rámu jsem se rozhodl barvičky vynechat a kolo nechat v tomto barevném minimalismu v kombinaci černá a stříbrná. Méně je někdy více, tak doufám že to vizuálně neselhalo :-)
Vlastní stavba a je tam přesně to co jsem chtěl. Co tam nemám tak nepotřebuju, nebo přímo nechci.
Je to rám bez kurvítek – jeden z mála v této době. Jednoduchý, bytelný, funkční rám bez nesmyslů, bez kladkostrojů, bez kabelů v hlavě. S inteligentním a pro servis dostupným uložením tlumiče. Tlumič chráněný proti bordelu s dobře dostupnou páčkou locku. Rozumné vedení kabelů s průchadkama ( což dneska není standard ). Rám je snadno čistitelný. Velká flaška na vodu, montáž úložného prosotru na duši a nářadí. Technicky velmi dobře zpracovaný rám.
Tlumič jsem chtěl vzduch kvůli nastavitelnosti a váze. Nový 2023 Super Deluxe Ultimate byla jasná volba. Nízká váha, bezproblémová funkčnost + jednoduchý servis. Odmečený to je žehlička a v zamknutém stavu je tlumič perfektně nastavený do XC módu. Výrazně přituhne a drží se výš v SAGu – na turistiku ideální stav. Toto mi hodně vyhovuje. S citlivostí nemám problém – pružinu neocením.
ZEB Ultimate 2023 po servise je top. Code RSC vozím už dlouho a naprostá spokojenost. Do technických věcí mi vyhovuje že to nejsou jedovatý kousavky a skvěle se dávkují. Síla naprosto dostatečná.
GX Eagle nemám co vytknout. AXS zatím nechci.
Zadní stavba žehlí krásně. Na dlouhý dupání štěrkovek a turistiku je lepší to zamykat, což ale vzhledem k výborné dostupnoti páčky není žádný problém. V zamčeném stavu to je trochu těžší XC kolo :-D
Jezdím pravou nohu vzadu a při rajtování na kole fest okopávám zadní stavbu – proto ta ochrana.
Na kole střídám 2 výplety – uvedená váha 15,0 je s karbon EIE koly. V bikepark setupu s EX511 a XM 481 výplety je váha 15,9 kg
Edit : Upgrade na 180mm Oneup V2.
BTW fotit kolo v černým klavírním lesku je náročný :-)
(vloženo 4.10.23)
Značka | NUKEPROOF |
Model | Mega Carbon 290 - vlastní stavba |
Modelový rok | 2023 |
Velikost | M |
Hmotnost | 15,0 kg |
Rám | Carbon |
Vidlice | Rock Shox ZEB Ultimate RC2 2023, 170mm, 44 mm offset |
Tlumič | Rock Shox Super Deluxe Ultimate 2023, 230x62.5 |
Hlavové složení | Nukeproof, 44-56 IITS |
Kliky | Sram DUB X01 Eagle Carbon 170mm, |
Středové složení | Sram DUB BSA, 73mm |
Měnič | Sram GX Eagle Lunar, 12 sp. |
Řazení | GX |
Převodník | 30T, 3 mm offset, 52mm chainline |
Kazeta | Sram X01 Eagle 10-50, XG-1295 |
Řetěz | Sram X01 |
Náboj přední | DT 350, Straightpull, 6 děr |
Náboj zadní | DT 350, XD, Straightpull, 6 děr |
Brzda přední | Sram Code RSC, Sram HS2 200 mm |
Brzda zadní | Sram Code RSC, Sram HS2 200 mm |
Ráfek přední | EIE Carbon A29C30D18 AM, 28 drátů |
Ráfek zadní | EIE Carbon A29C30D18 DH, 28 drátů |
Dráty | Sapim CX-Ray |
Pedály | Shimano Saint PD-M821 |
Řídítka | OneUp Carbon, 20 mm Rise, 760 mm |
Představec | Race Face Turbine R 35, 50mm |
Sedlovka | OneUp, V2, 180mm |
Sedlo | Specialized Bridge Comp CrMo |
Pláště | 29 Maxxis Assegai 2.5 EXO+ MaxxGrip, DHR II 2.4 EXO+ MaxxTerra |
Lockout je spíš tvrdší. SAG v zamčeném stavu se drží nad normálně nastveným. Ale za mne je to ideál na šlapání a výjezdy. Je z toho pak takový těžší XC :-) Nějaký hodně technický výjedy ale nejezdím. Nejsem trialista :-) Hodně rozbitý výjezdy jezdím s odemčeným.
Jak cerny kola nemusin, tak tohle vypada paradne :) Faj. Ty metalicke polepy! Parada :) Ten Deluxe, lockout je uplne tvrdy nebo se s tim da jet i nejaka technika smerem nahoru?
Jo tvuj kanal i tu stavbu jsem videl :-)
Je to dream bike. Stavbu si uzij.
Dik za info. Hele budu to skládat teď přes zimu. Jestli jsi viděl nějaký video na yt tak to sem stavel pro kamaráda. Ale tak nějak sem teď pořídil taky tak zatím nemohu říct jak to jede :)
Blahycz: jojo ten servis udelej. To zvladnes klidne i sam. Staci udelat spodni nohy – nacucat molitany a namazat zevnitr stiraky. A samozrejme vzduchovej shaft. Premazat a shora zakapnout olejem ( tusim 3 ml ).
Jestli ti nedrhnou futra zjistis kdyz budes stahovat nebo nasazovat ty spodni nohy. Pokud to bude chodit lehce a hladce tak sii myslim to neni treba.
Jeste jsem mel u toho novyho Zeba nejaky zamatlany a zalepeny kluzaky ( vnitrni nohy ). Chtelo je dulkadne vycistit odmastovakem a pak pretrit olejem ze spodnich nohou.
Jo a co ten servis Zeba? Teď mi přišel novej ultimate a asi půjde k JC ať se podívá jestli to tam není nějaký suchý, případně kalibrace futer.
Pecka. Přesně takhle bych to skládal taky. Možná bych popřemýšlel o Duperdeluxe Coilu dozadu. Ten funguje parádně. Stavím si sb 160 a bude to hodně podobný. Axs nechci ze stejných důvodů. Osobně si myslím ze teď přes zimu bude novej mechanickej transmišn.
Theedge: to je zajímave, takovy maly rozdil. Za kolik si to vlastne poskladal?
Ram Megy v Carbonu je skoro stejne tezkej jako ten hlinikove – rozdil je tusim cca 150g :-)
Taky chvalim kolego! Piplacka jak svina :)
Premyslel sem, co by udelalo u Megy zkraceni stemu na 40? Ja sel do 275, furt se bojim 290 na obratnost v enduru a tak. No mozna pak nekdy kupim Megawatt 297. Vrele doporucuju Coil RC2T coz je naprosta symfonie, porad z toho nemuzu. Jeste koukam na vahu, 290 C 15,8? Bych cekal cca o kilo min ty brdo. Odkud si vlastne? :)
Krásný fotky, palec hore! Kolo suprový.
juraj.9 – jo tak to je pozitivni zprava, tam jsem cekal ze si to skrtne. Ale je fakt ze od tam mam jedno video se starym kolem a prislo mi z toho ze ty rany chodi vic az k bashi nez pred nej do toho kolena.
V sobotu jsem na TT jezdil sutr Pod Jeskynkou,skrtnul jsem lehce bashguardem.Ten ohyb ramu tam je v poho…
je to jak říkáš, na RYS asi 3 místa a na TT asi 5. Mně ten hrb vadí hlavně vzhledově než že bych měl obavu o tvůj rám ;-)
vili: A kde s tím tak mlátíš ? Rychleby nic. Co jsem jezdil v Alpách tak tam to moc nehrozí včetně Petzenu. Kraličák a home traily v širokém okolí v pohodě. Vybavuju si tak 3 šutry na Trutnově – na začátku Jeskyňky, Whistler a Ptačí před cestou. Plešivec daleko …
Mám trochu výhodu M kola který nemá zase takovej rozvor. Když si ťuknu tak je tam chránič :-) Novej stojí 10€ a jeden mám doma.
Jo je to kontroverzní část, ale já musím mít ty rovný trubky :-D Na celých Rychlebech jsem si s tím neškrtnul …
odladěná mašina. Nový kola to ještě dost posunou. Jen ten zlom na rámu furt nemůžu rozdejchat…
Atilla – jo dost mne překvapilo jak to je živý kolo na to jakej to je vlastně tank. Proti starýmu krátkýmu Cube ani nepozoruju nějaký zhoršení obratnosti ve velké technice. Nárůst stability a žehlivosti je jasnej :-) Jsem z toho nadšenej.
JacoP: Stavěl jsem to na jaře a komponenty na kupoval přes zimu v akcích v německu. To Vivid ještě nebyl. Dneska bych o něm asi uvažoval, ale ten SD mi příjde dost v pohodě. Jak to kolo žere, tak to jede fakt rychle a člověk se musí hlídat :-)
Krásný bajk, pecka! Osobně ych vyměnil jedinou věc a to SDUltimate za nový VIVID Ultimate…
Pěkný to máš. Stavěl jsem 4ks 2× 29 a 2× mullet a fajn kola. I s pružinou je to hodně živé a hopkavé kolo na to jak žere:)
No uvidím až bude koleno 100% ok a nebudu zase vědět co s prachama, tak budu řešit novej OneUp :-D Teď mě to nějak netrápí.
Ale na řadě teď budou ty EE kola. Newmeny vratím na Cube
Pěkný. Fotky taky chválím. Za mě je 150mm limitní pro mejch 174cm. Trochu mi to barevně připomíná mýho Nomáda.
theedge:jj,chapu,hlavne ze to vyhovuje tobe.Koukam porad na ty fotky a jsou super stejne jako bike.
@Elwing mas proste vetsi rozsah. Vic se nad ti strem muses kroutit:) Zacinal jsem na 125 tad si obcas sednu na kolo zeny kde je tele 150 musim rict ze to je jak kdyby tam zadny snad ani nebyl… jasny je to jen pocitovy, ale proste mensi bych fakt nechtel.
Juraj asi jo … ale tu 150 jsem měl doma. Kámoš koupil ten samý M rám ale mullet a má tam 180 OneUp. Přišlo mi že v zasunuté pozici tam mám problém protočit i to zdravý koleno :-)
Já teda nejezdím úplný pekla ale proč potřebujete mít sedlo až úplně dole u rámovky? Ve většině situací se snažim držet tu pozici nad kolem, kde nějaké pokrčování nízko či za sedlo nedělám.
Přidám se k pochvale fotek. Takhle to má být.
A kolo jako taky není špatný :) Ať slouží.
theedge: S tím zdravotním důvodem je to špatná úvaha, mně tohle pomohlo koleno po operaci postupně rozhýbat, ze začátku jsem se k protočení ani nepřiblížil a teď už pohoda… :-)
saintv: Dík za pochvalu. Dobře nafotit kolo je práce, i proto mi ten profil trval tak dlouho. Chtěl jsem aby to mělo nějakou kultůru. Člověk musí mít dlouhý sklo a na černý kolo i foťák se slušným dynamickým rosahem. Nejhorší ale je udělat si ten čas a najít vhodnou lokaci s nerušivým pozadím a navíc za vhodnýho světla. Chce to nad tím trošku přemýšlet.
K sedlovce – mám 175cm a necítím že by mě 150 teleskop nějak omezoval i v dost technických věcech.. Chápu ale že pro 180+ cm už je to málo. Poměrově jsem na tom stejně jako když 190 cm obr má 180 – 200 teleskop.
Další důvod je zdravotní – jsem po operaci kolene a kdybych měl nějaký 170 – 180 teleskop a chtěl na tom v sedě v zasunuté poloze protočit kolena tak mi je to vyrve z těla :-D Vím že na staženým teleskopu se nešlape, ale v momentě kdy na trailu dupu ve stoje a dávám sedlovku dolů, tak člověk někdy nezabrání aby ty nohy neprotočil. Na větším teleskopu než 150 už to moc nedám.
Jo a lidi tady se vsichni ucte, jak ma vypadat spravne nafoceny kolo!!!
Krasa, je to proste cistej pohrebak v cele sve krase a cistote:)
@theedge hele byl jsem veeeeeelkej odpurce AXS. Po te co jsem to dal na kolo se staly dve veci.
A co je uplne super, je rychlost zarazeni. To je i zatim velka vyhoda oproti Sram Trasnmissionu
Brzdy: jezdil jsem Sramy poslednich 8 let. Nikdy v zivote se s nima nemel rebus, ktery bych si sam nevyresil. Letos jsem nasadil TRP DHR EVO. Druha zmena, ktere jsem vubec neveril, a svete div se, prestaly me bolet prsty. Je to krasnej kompromis mezi davkovatelnosti a nutnosti silove mackat brzdu… Muzu jen doporucit.
150 teleskop mi dneska prijde uz strasne malo…:) ale vysce asi neporucis…
At to jezdi a dela radost!
Já vím, že technicky to jde… nějak
u mě to ale neprojde, díval jsem se na to dlouho
stavěl jsem dva, nikomu to neva, jen mě
mirorek2: No bál jsem se toho jak to bude vypadat, ale vůbec mi to nevadí. Na té staré fotce na betonu to ještě není vyvázané. Ani při protáčení řidítek to nedělá žádný problém. Už to vůbec nevnímám.
juraj.9 – uvidím píšu zatím. Možná někdy v budoucny nový T bez patky, ale mám 2 kazety, rezervní řetězy … nějak mi to teď nestojí za to. První příjdou karbonový kola a EX511 s CushCore bude na demolici a občasné lanovky :-)
Jediné co by mě sralo je ten vstup na brzdu.. jinak bych ho už asi i měl :-D
4.10.23 12:54
4.10.23 12:51
Jo to vypadá zajímavě. Zadní vzpěry jao takové mám polepené AMS polepem a toto by bylo použitelné jen na těch místech kde to okopávám – ty omotané části. On by asi stačil i ten AMS polep ale botou strhávám ty nelepený ochraný gumy co tam jsos na ztišení. Tohle by mohlo být řešení na tu spodní řetězovou vzpěru, Tou horní sedlovou mi prochází bovden, ale při zimním servisu to můžu zkusit. Jde to pak v případě potřeby nějak rozumně dolů ? rozříznout / rozstřihnout ?
Škoda, že si nedal brzdy Formula Cura 4, jsou top
Crazymiro: Asi jsem divnej, ale mně se víc líbí ta jeho pečlivě namotaná duše, než bužírka „bez vzorku“ :-D
Moooc pěkná Mega,jasných 5*Až jednou zkusíš AXS tak už klasiku nebudeš chtít.Funguje to fantastický a za těch pár gramů navíc to stojí…Jinak tu zadní stavbu jsem prvních 200 km okopavál taky,teď už jen vÿmečne…Máš to hodně pěkný…
4.10.23 12:34
embi. Zatím tam je namotaná duše, nic lepšího co by tam chvíli vydrželo jsem neobjevil. Dřu to tam patou boty. Tady je pro mne primární funkčnost než 100% estetika :-)
Myslela sem, že to bude pěkně lítat z kopce, do kopce je to podle mě fuk u takového kola…
Super kolo, teda zrovna včera jsem hodil řeč s klukem co to má na skákání tady v bikeparku a ukazoval kde to má všude popraskaný, ale přišlo mi to jen jako lak.
theedge: starosti nastávaj, jen pokud ti unikne info, že to má pohybový senzor apod. ;)
DePaX: AXS zatím nechci. Vidím tam víc nevýhod než výhod. Vysoká cena, velká váha na blbým místě, hnusná bradavice, starosti. GX je levný a funguje pro mne naprosto dostatečně – řadí to, šlapu, jedu. Víc od toho nepotřebuju :-)
bovden mi nijak nepřekáží a 1× za rok ho vyměnit je snadný – v rámu jsou pevný kanálky pro vedení.
Jo Mega není lehká. S tím lehkým Super Deluxe, osou a středovým DUB složením ten rám vážil 3850 g. Je to fakt bytelný a velkýma zatěsněnýma ložiskama. Ale ten novej RS tomu fakt sedí a v zamčeným stavu to jede fajn – zámek je fakt hodně tuhej takže na pohodovou turistiku s tím nemám problém. Navíc měním zadní kolo s trailovou EXO gumou bez vložky.
A N aúplný výlety přestavuju starý lehký Cube. Tohle je prostě primárně na trail – enduro ježdení.
Pěkný kolo. Flašku hned nad středem vyndáváš/zandaváš za i jízdy, nebo až při zastavení? :-)
Krásný, moc se mi líbí Nukeproof a určitě to super pojede. Taky aktuálně přemýšlím nad stavbou endura, ale chtěla bych to lehčí.
Mega byla horkým kandidátem na nový bicykl. Nakonec jsem usoudil, že na to moje šourání to má až zbytečně moc zdvihu, a trochu jsem se bál jak to pojede… :-))) Tož ať to frčí ;-)
Máš to perfektní a stribrna/černá je dokonalá
Taky jezdim pravou vzadu a díky tomu mám neustále dojebanou levou, která není kryta nohou..jinak si to neumím vysvetlit :)
Moc pěkný, doladěný, uklízený, nikde nic nepřekáží, ani esteticky. Taky o tom rámu dosti přemýšlím …
Jaký zdvih má zadní stavba a jinak kolo super