Kliky jsou provizorní, mám 105ky R7000 do sady, ale ještě nevím jaký objednám převodník…možná oval 42z
Posed ještě ladím, budu dávat delší představec cca 80 mm, teď je 60 mm.
Kazeta je XT rozšířená na 45z, spolu s GRX funguje dobře - proč by ne, když konstrukce je shodná s 11s XT a ta funguje na 11-46 kazetě.
Problém byl u brzd, kdy zadní úchyt brzdy na rámu je IS a já tam buď mohl dát flatmount s redukcí nebo klasiku redukci na PM a PM třmen. Preferoval jsem první možnost, ale při ovzdušňování jsem popravil pístek u 105, takže byla použita varianta B - mtb třmen M6000.
Dva roky jsem jezdil ocelovýho 26er kočkopsa se silničníma kolama a řidítkama a ačkoli to nebylo úplně špatný, bylo to na mě pochopitelně dlouhý. Navíc na to co s tím jezdím, i na maximálním rozměru pláště co jsem tam dostal nepohodlný. No a taky jsem se chtěl prostě posunout dál a pořídit pořádný gravel :D
Chtěl jsem rovnou zkusit 27,5 kola se širokýma pláštěma. Hliník jsem určitě nechtěl. No a po shlédnutí cen konfekčních karbonových kol a ocelových exkluzivit mě rychle přešla chuť a navštívil jsem Aliexpress. V záplavě noname karbonových pohřebáků jsem narazil na tuto rámovou sadu od vietnamců. V barvě deep purple za nějakých 235 dolarů :) Sice trubky jen Reynolds 520, ale provedení svárů a lakování je perfektní. Hmotnost 2145 g v mojí velikosti taky nebylo zas tak hrozný. Vidlici jsem ale nakonec použil karbonovou na pevnou osu v ekvivalentní A-C 400 mm.
Hmotnost nakonec 10,4 kg :)
(vloženo 19.10.23)
moc se mi líbí …
Tohle bylo moje první kolo v 90. letech. Při výběru to byl vlastně i důvod pro tuto barvu a použité pláště :)
Jardo, to je tím, že se dá do té oceli tak jednoduše hrábnout. Být to hliník nebo karbon, tak na to kašlou, vyhodí to a koupí nový. A ti co mají titan, tak by zůstali na starém standardu a snažili se (vnitřně a na foru) ospravedlnit, že jim rychloupínáky a V brzdy maximálně vyhovují a nic jiného by ani nechtěli :-)
Máš to parádní, vypadá to, že se tenhle gravel nebude ničeho bát :-)
kamaro: Já ho chtěl původně otravovat s úpravou starého rámu na kotouče, ale pak jsem šel radši do nového :)
Hezký je to. Ten rám je pokušení;) kolik prosím tě měříš?
Je to ta vetsi velikost s 534,5.
Psal jsem 490 jako mm myslel jsem tu jejich size 49, ale koukam je to realne 500
A ta uvadena geo jim sedi? Od pohledu bych nerekl, ze to ma horizontalne jen 518,5 mm.
A rámaři nebudou mít co žrát… :D Ty bláho za tyhle prachy neseženu ani materiál. :) No pěkný to je, co si budeme povídat.
Parádní,
jak já bych si rad pořídil něco podobného, klidně i ten karbon, ale všichni číňani mají ty rámy nějaké malé, i tady se v tabulce geometrie končí velikosti 56. Ach jo.
Měli i s pevnou osou a flatmount uchycením, ale dražší a v jiné barvě :) https://www.aliexpress.com/…5783428.html ale je dražší
Díky! Jo líbí se mi to, i to pěkně jede :) Za ty peníze :)
gersa a rybička: Jasně není to ideální, ale plánujuzadní 10×135 a RWS osu – víc z toho nejde vytáhnout. Hlavně ve předu je 12×100, tam je to ok.
Vypadá to, že se dílo podařilo, tak přeji hodně šťastných kilometrů! ;-)
elegantni !