Myslel jsem, že zbytek sezóny doklepu na jednoplacce, ale to se na silnici fakt nedá:(
Tak jsem to překopal na Rival D1 a funguje to i takto na jedničku.
(vloženo 26.10.23)
@gersa JJ, koukal jsem, že komplet kola na 105 Di2 jsou většínou levnější než na Rival AXS ;-)
McBlacky – možná jsem špatně pochopil poznámku o třech drahých elektrických silničních sadách, ale 105Di2 za cca 1k Euro je IMHO velmi dobrá cena
orm: omlouvám se za přepsání. Ani Rival, ani GRX nebylo 12sp. Rival 1×11 a GRX 2×11
Pardon:)
DaD: Mechanicka GRX 2×12 ti nesedla? Jake mas srovnani mezi 11s a 12s grx? Na tu 12s mne laka prejit.
DaDe, s třemi sezónami zatím nemám zkušenost :-) Letos asi budu raději prohánět více Tribána a Yoeleo si nechám na sucho! ;-)
Patrik: Na tomto kole jsem měl Sram Rival 1×12 v mechanice. Naštěstí jen pár stovek kilometrů. Předtím GRX 2×12 a to bylo v pohodě.
Adul: Tak fajn, díky za info a snad to dobře dopadne a dá třeba tři sezóny :)
DaD: Ahoj, moc pěkné. Co jste měl za jednoplacku a na jakém kole? Díky Patrik
DaDe, minulou zimu jsem si zazdil štěrkolet ohřebenými plášti a tak jsem AXS docela dost v zimě zápřahl a funguje furt stejně na pohodu, ale je fakt, že tady u nás takové kvantum soli asi nepotká ;-)
Sram hater nasadil AXS proto, že ta jednoplacka se rozumně jezdit na silnici prostě nedá. Potřeboval jsem něco rychle pořídit a toto bylo u nás skladem. Se Shimanem to chodit mělo a chodí. Kazeta Ultegra 11/30 a kliky Praxis 50/34. Nejdřív jsem chtěl koupit jen levou páku k mechanické sadě Rival 11sp co jsem na kole měl, ale cena a dostupnost byl nesmysl. Tak jsem chtěl 105 Di2. Cena a dostupnost také nesmysl. Takže tohle vycházelo nejlépe a hlavně rychle.
Chodí to opravdu dobře a mile mě to překvapilo. Mám to dva dny, cca 200km a velká spokojenost s funkcí. Vzhled už takové nadšení neprodukuje. Je to takové humpolácké a velké oproti Di2. To je jediná výhoda těch pák, velké spínače, které se dají lehce ovládat i silných rukavicích, tady dostává Shimano zásah. Ty jejich titěrné spínače jsou na jednici super, když se jezdí bez rukavic, ale na zimu je toto u Sramu velká výhoda. Má to zase jinou nevýhodu a to takovou, že mám rád páky blízko u rodel (ktratší prsty) a ten velký bazmek se prostě opře o rodla a konečná. Musím volit kompromis. Tlačítka ovládání computeru chybí a to je slušný fail, taková kravina, ale člověk si na to rychle zvyká a nemusí sahat na komp. Nechápu, proč už to tam dávno nemají.
Ovládání přesmyku dvěma pákami je také občas slušný porod, stejně jako řazení vzadu. Musí být dvě ruce, jinak smolík. Při bufetu na kole je to na houno a musí se s tím počítat dopředu.
Takže na zimáka asi ideál, ale na jednici Sram opravdu ani omylem. Nelíbí se mi ty nádory v podobě baterií, velikost komponentů a naprostá nutnost obou rukou pro rozumnou funkci.
orm: tohle chvilku zůstane. Do konce roku na tom musím nakroutit 5000km. Uvidím jak to dostane na prd.l ve vodě a soli. Myslím, že se to té jemné mechanice moc líbit nebude a půjde to asi do kopru. Ale třeba ne, nechám se překvapit.
Takže zatím spokojenost a uvidí se..
26.10.23 18:47
@McBlacky: Market share v jakem segmentu? Podle me max top sady, protoze vse ostatni od sramu je oproti shimanu hrozne. Jak velkej je market top sad oproti zbytku? U top mtb sad souhlas, tam asi, kdo nema averzi k elektrice (jako treba ja), tak nic jineho kupovat nema smysl. U silnice do rozhodovani budou vstupovat i brzdy s dotkou a vice baterek a tam uz to v elektrice shimano vs. sram nebude tak jednoznacne.
Co se tyka kola, tak jsem take prekvapen sramem, ale vypada to paradne. Stejne vsichni vime, ze to DaDovi nevydrzi dlouho a za chvilku tu bude nove kolo nebo update :-).
Já netvrdím, že Sram nemá aktuálně náskok, ale to, že Shimano má rozhodně daleku k tomu, aby prakticky zmizelo z cyklobranže, tak jak Campa…:-) Co se bikových sad, tam je jasný, že co se týče elektriky, je Shimano úplně mimo ( a je otázka, jestli se tímto směrem chce ubírat, protože pro takovou firmu přece nemůže být problém nějakou MTB sadu vytvořit ). U silnice je myslím situace ± vyrovnaná. Trochu zaspali v gravel segmentu…což aktuálně pálí i mě osobně:-)
gemini – zatím sram posiluje market share na ukor shimana. V elektrice za se brzo dočkáme nižší bajkový řady na klasické ořechy a počítám, že vyjdou s inovovaným xplr s větším rozsahem a brzdou po vzoru xx1, aktuálně mají 4 sady na dualy a příští rok nejspíš Red D2.
Zatímco shimano horko těžko vypotilo první mimosilniční elektriku na dualy a na klasickou silnici maj 3 dost drahý možnosti. V MTB to s elektrikou prakticky zabalili.
Blacky: „V elektrice bude Shimano následovat Campu to komponentového nebe“ – tak toho bych se nebál…
Bleky, ASX je Mitsubischi, ne? Ale taky se mi ty písmenka občas motaj :-)
největší hater ASX nasazuje Rival :)
zatím jenom na zimáka, ale já se nebojím, že bys s Redem D2 -načatej tímhle- nezměnil značku.
V elektrice bude Shimano následovat Campu to komponentového nebe
Ty jooo, tak to bych u tebe DaD fakt nečekal, že budeš jezdit s Rival AXS, ale na zimákoj se to možná dá i zkousnout, ne? ;-)
Jsem zvědav na tvé dlouhodobější postřehy?!
Já bych taky raději upgradoval současnou GRX na DI2, ale nějak nevysvětlitelně mě ten Sram Force láká:-) 105ku/Ultegru jsem prozatím pro gravel zavrhl…
Zmenu na gravelu uvazuji take, ale uplne se mi nechce menit GRX za Sram, kdyz uz mam doma naradi, olej do brzd a tak..
Rival je na přesmyku lepší než Force, ke kterýmu jsem zaznamenal Tvoje výhrady? Pořád mě hlodá, jestli na gravela přeci jen nepořídit Sram Force ( namísto upgradu na GRX DI2 ), ale Tvoje výhrady k němu převažují mističky vah právě ve prospěch Shimana:-)
Nepsal jsi někdy že Sram na silnici už nikdy?