7.3 kg, DaD by byl hrubě nespokojen :( Musím našetřit na nějaké nižší a lehčí ráfky…
(vloženo 26.10.23)
Ne, fakt nemá. Na rovině v tempu to pocítíš. Zaleží tedy jakou rychlostí jezdíš. Nižší rychlost, nižší efekt. Do hor fajn, ale v ČR bych váhu příliš nehrotil. Nemá to až tak úplně smysl, pokud ty kopce nevyhledáváš a nedáváš si je naplno.
gersa: Myslíš, že to odlehčování musí mít nějakou mez, jinak už pak člověk ztrácí při roztáčení na rovině sílu setrvačnosti? Když nejezdím každý den kopce ,tak to asi nemá smysl, což? :P
Fazzy to píše dobře. V první řadě je důležité, aby na to byl spoleh. SL7, co jsem měl před Osmou, vážila skoro stejně co tohle (tedy s pedály:) a nijak mě to nelimitovalo. Tohle je dobrá váha na kolo s kotouči. A navíc TCR parádně jedou. Dobrá volba:)
je tam Contact SLR D-Fuse Carbon sedlovka, ale mám na ní vyměněné to upínaní sedla(kolébky+šroubky) za lehčí variantu, úspora cca 45g
Tu sedlovku mas SLR?
Jeste muzes dat nejakou Darimo a adapter.
A pak – Dura misto Ultegry.
Amina: Tim bych si rozhodně nenechal kazit radost. Gramaři sou jako rybáři, jen jim ty čísla fungujou obráceně. Mnohem důležitější je, aby se kolo udrželo funkční. Čili mít košíky, který udrží bidon, mít sedlovku, kerá podemnou nepraskne, mít sedlo na kterým se dá pohodlně sedět a mít rodla a ráfky, který nejsou úplný bláto :)
Sedlo je nějaká čínská karbonová skořepina, 85 g. S pedály to tedy má 7.56 kg, velikost ML, mám 75 kg. Je tam odlehčená svorka sedlovky, ultralehké pevné osy, 12 g expandér vidlice, řídítka 200g, představec 110 g, košíky 9 g kus, 220 g kazeta 11–32, asi nejlehčí kotouče co se dělají od Galgeru. Přesto jsem se ani nepřiblížil váze, kterou někteří uvádí v na podstatě sériových kolech ve velikostech L, XL…
Tak DaD to váží bez pedálů, protože jde o nový kola, na který si zákazník namontuje svoje pedály. Rozebírat kvůli vážení vlastní kolo, na kterým jezdím, je opravdu nonsense :)
Honit váhu na rafcích mi taky nepřipadá nejšťastnější, pokud nejsi vrchař. Vzhledem k velikosti rámu asi úplný tintítko nebudeš :)
a kolikrat je retez s rychlospojkou, takze nasazeni zpet je rychle :)
Ještě rychleji se dá odmontovat sedlovka se sedlem. Přední i zadní kolo taky sundáš a zase nandáš natotata. Takže by z tohoto pohledu dávalo smysl vážit to i bez sedla a kol ;-) .
Budete se divit, ale ty pedály se dají asi za 3 minuty našroubovat zpět a většina lidí tu uvádí váhu bez nich, tak proto.
27.10.23 16:28
DejfSejf: Cíl je 6.8 bez pedálů. Tzn. záplety by musely mít max 1100 g :(
Aduld: Giant uz vedeni hlavkem mel. Mel i vedeni z boku hlavove trubky.
Tohle je po techto ramech.
Podle mne asi ideal. Hlavkem – lamani. A z boku – mas 3 bowdeny v jednom miste – prislo mi, ze vadi zataceni.
Bezdrát vyřešil i napjaté situace u nás v domácnosti, kdy žena v nejnevhodnějším okamžiku přiběhla s roztřepeným lankem v páce nebo vydřenými bovdeny. To jsem vnitřní vedení proklínal a drahou polovičku taky. Od té doby, co má na všech třech kolech bezdrát, tak jen hlasitě přede a doma je stále idylka :-) .
Vedení bovdenů byl jeden z důvodů, proč jsem na svým TCRku šel do elektriky:-)
Pedály šly dolů a z kola se stala draisina neboli odrážedlo. Dolů můžou jít i kliky a celý řadicí systém a pak se to bez jakékoliv investice zařadí do úplně jiné váhové kategorie :-) .
Jo v tomhle dost zaspali, ale zase lámat v představci mechanické bowdeny to nechceš :-) Pedále šly dolů protože mají 260 gramů :-) Mám vyhlédnuté nějaké X-Pedo v oil slick designu jako má kazeta, řetěz a převodníky. Nejhorší na tom snižování váhy je, že to jede úplně stejně a je to v nohách :)))
Asi bych místo zápletů řešil, že to nemá pedály, ale každý má jiné priority :). Jinak super kolo.
Jenže Dad na tom nejezdí.