Dvě poslední zimy mi jako zimní popojíždědlo sloužil „prasopes“ postavený na rámu Authors Reflex.
Chtěl jsem vyzkoušet nějaký modernější gravel s progresivnější geometrií a větší propustností pláštů a volba padla na GT, které jsem koupil nové s pěknou slevou a trochu upravil podle sebe.
(vloženo 11.11.23)
Značka | GT |
Model | Grade Sport |
Modelový rok | 2023 |
Velikost | M |
Hmotnost | 10.8kg |
Rám | Grade Alloy Triple Triangle frame, 12x142 Thru Axle, Threaded BB |
Vidlice | Grade Carbon Fork, 1.5 Tapered Carbon Steerer, 12x100 Thru Axle |
Hlavové složení | FSA No.42 ACB |
Kliky | Shimano GRX FC-RX 600-1, 170 mm |
Středové složení | Shimano BB-RS501 |
Měnič | Shimano GRX-RD 812 |
Řazení | Shimano GRX BL-RX600, 2x11 |
Převodník | 38z |
Kazeta | Shimano Deore 11s CS-M5100, 11-51 |
Řetěz | Shimano CN-HG 601, 118 článků |
Náboj přední | Formula, 12x100 centrlock 28H |
Náboj zadní | Formula, 12x142, centrlock 28H |
Brzda přední | Shimano GRX BR-RX400, Flat mount, kotouč SM-RT68 160mm |
Brzda zadní | Shimano GRX BR-RX400, Flat mount, kotouč SM-RT68 160mm |
Brzdové páky | Shimano GRX BL-RX600, 2x11 |
Ráfek přední | WTB ST i23 TCS 2.0, 28h, Tubeless Ready |
Ráfek zadní | WTB ST i23 TCS 2.0, 28h, Tubeless Ready |
Dráty | Ocel 2.0mm |
Pedály | Crankbrothers Doubleshot 2 |
Řídítka | Ritchey Beacon 440mm |
Představec | GT 3D Forged SL Alloy, 31.8, 60mm |
Sedlovka | Specialized Carbon, 27.2mm |
Sedlo | WTB Volt Steel Medium, šířka 142mm |
Pláště | WTB Nano 700x40 |
Kdybys to někdy prodával, dej vědět, prosím. Už mám roky, a toto by mi, myslím, sedělo. Dekuji, krásný bajk, plný počet.
No já vozím vepředu 46 z. Už jsem slevil z 11–36 a asi u těch 11–42 nezůstanu, když vidím jaký jsou možnosti. Už taky není 25 :D
Otevřel jsi mi oči, že jsem s kazetou 11–42 nad moji osumsetdvanáctkou zbytečně konzervativní. :)
tompca: Tak to je pro mě prostě *******, i když se mi to líbí. Já mám delší nohy a zbytek krátkej:-D
Když jsem teď vybíral gravel, taky jsem na GT koukal… Je zajímavý, jak je tahle disciplína mladá, tak není nic ustálený a geošky lítaj od konzervativních čísel, blíže k silničním kolům až ke geometriím blíže k MTB.. Takže hodnota reach v jedné velikosti se dosti hýbe:-) Stejně tak i ten hlavový úhel… A to je na tom fajn, jak je to pěkně barevný..:-) Jinak tyhle slaniny od Ritchey jezdím taky, jsou super :-) Kort pro lidi, co na to sednou z MTB.:-)
@squalo Jen mi to tak opticky prostě příjde, ale jinak pokud to tak vyhovuje, neříkám ani popel! ;-)
Patrik: Nebuď konzerva, má to oproti „klasickým“ gravelům stejné velikosti o cca. 40mm delší TT, o to je kratší představec a sklonenější úhel hlavové trubky o 3–3.5°, ve sjezdech a v terénu je to znát (kolo je daleko jistější), taková mtb geometrie.
Ahoj,
Není to moc dlouhý na grave? Jen se ptam. Pohledove mi to na první dobrou přijde.
Díky Patrik
dee.k: Blatníky jsou SKS Bluemels B53, (používám je tak 3–4 zimu a spokojenost).
Ronina jsem trochu upravil, dal „normální“ gravel řidítka Ritchey Butano, vrátil místo 27.5" zapletů s pneu 650bx48mm klasiku 700×40 a teď po silnici letí. GT je zase jistější na šotolině a hlavně v lese, je „hravější“. Na jaře vyzkouším ještě 27.5" záplety (dokud pneu nebudou na vyhození).
Chce to vyzkoušet. Pro mě jsou ritchey beacon zatím nejlepší oblouky. Pěkný gravel, máš tam 5.
Fajn vyladěný kokpit (svetlomet+computer, držák)
Cos použil za blatníky? jsou pěkně dlouhý.
A jak ti sedí posed oproti Authoru?
Ta řídítka mi trošku připomínají dobu nedávno minulou, kdy se na dánské favority dávaly „berany“ s dropem 0 mm a flare 90 stupňů :-) .
@Aduldinho proč prasopes? Prasopes je když, někdo má gravela na mtb rámu. Tohle gravel od začátku do konce.
Ještě jsem neměl příležitost to někde vyzkoušet. Ale jsem konzervativní, takže jdu cestou klasiky …
Ta řidítka jsou naopak velmi pohodlná, hlavně v terénu, mají malý reach, dobře se drží v horním úchopu a za páky (jezdím je už 3 roky). Zase v balíku bych s nimi jezdit nechtěl, ve spodním úchopu se hůře drží směr (ale na to nejsou určená).
Rám, výbava i barva rámu paráda. Tenhle typ řidítek a polohu pák nechápu, s tím se snad nedá pohodlně řadit … oranžovou bych nahradil černou, jsem konzervativní.
Překvapivě to jalové není, jinak bych na tom nejezdil a dál tam dal kazetu 11–46, s kterou jsem počítal původně.
Moc ok to nevypadá. Když dáš delší řetěz, budeš ještě více odklánět a řazení na spodní polovině kazety bude ještě jalovější, ale to asi neřešíš, hlavně, že to nějak řadí :-) .
Singlespeed: přehazka je ok, b šroub není na max. jen by to chtělo o 2 články delší řetěz.
Přehazku bych poladil excentrickou horní kladkou (dá se sehnat třeba Sram), aby se nemusela tak masakrálně odklánět zadním šroubkem.