Klasický pravoboček - rodla proklatě vysoko
Žlutý proužek zatím nechávám
Komínek zůstane, představec dostal titanové šroubky
Pláště na 23mm ráfcích mají necelých 42 mm - místa ve vidlici je dost
Vzadu je to taky na pohodu
Ocelový převodník půjde pryč, jen co si ujasním převody
Jednoduché, levné a hezké kolo
Kazeta 10/44... Jsem těžký, starý a šedivím, aspoň že mi nepadají vlasy
Chybějící bowdeny řazení jsou návykové
Předek
Barvička je fakt nádherná
Apex v elektrice, to je paráda
Čínská sedlovka a hodně polstrované sedlo oblíbeného tvaru
Zadek
Pedály budou mít brzy 12 let a stále slouží
Krásná barvička a nové logo na starém rámu
Fakt se mi líbí
Všechny úchyty jsem zaslepil pomocí nylonových stavěcích šroubků - nevypadnou, těsní a nejsou vidět win, win win situace
Košíky Cannondale GT40
Móda vyhnutých rodel mě míjí
Mé nové kolo, poslední komplet nový kus byl v roce 2015. Dost věcí se za tu dobu změnilo, cyklistika se posunula jiným směrem. Když jsem v roce 2012 stavěl cyklokrosku, lidi si ťukali na čelo, proč berany do terénu. Mezitím popularita gravelu neuvěřitelně vyrostla a samozřejmě se objevila obrovská kvanta nových kol.
Dosud jsem polňačky vesele projížděl na custom rámu RB, který však má svá omezení – ráfkové brzdy, geometrie převzatá ze silničního SuperSixe a průchodnost pro max 36mm pláště. Nastal tedy čas poskládat nový kus na to moje šmrdlání kolem Brna.
Zadání bylo jasné: za co nejméně peněz, co nejvíce muziky. V hlavě jsem si rozpočet stanovil do 30 000 Kč a nakonec jsem jej překročil jen o pár stovek. Všechny komponenty jsou nové, mimo pedálů. Jelikož jsem konzerva a všechno mi vydrží hrozně dlouho, tak průměrné stáří mého vozového parku je kolem 12 let, když započítám i tohoto novorozence.
Je to mé první kolo, které má: kotoučové brzdy, hydrauliku, elektrické řazení, pevné osy, kazetu větší než 30 zubů a řídítka fakt vysoko. S jednopřevodníkem jsem koketoval už před mnoha lety na zimáku.
Co tedy napsat o tomto kole? Je tak čerstvě postavené, že jsem na něm ujel asi jen 5 km po dědině, na větší recenze a zkušenosti je brzo. Zatím se mi na kole jezdilo fakt příjemně, posed je hodně pohodlný, délka představce je přesně, sedlo je plně kompatibilní s prdelí… Na jaře bych chtěl pořešit hliníkový převodník se 42 nebo 44 zuby, to se uvidí – s tím se bude pojit řetěz z vyšší řady. Dále si nejsem jistý košíky, když se mi nebudou líbit, nebo s nimi budou problémy, tak tam půjdou karbony. Jsem rád, že se mi podařilo sehnat původní generaci hliníkového Topstonu – snížené vzpěry a nelakované vidlice s hromadou úchytů u nové generace mi nejsou po chuti. Navíc tato barva je naživo opravdu hezká.
(vloženo 17.11.23)
Značka | Cannondale |
Model | Topstone ALU 1. generace |
Velikost | MD |
Hmotnost | 9,815 Kg tak, jak je na fotkách |
Rám | Cannondale Topstone 1. generace Alu |
Vidlice | Cannondale Topstone 1. generace, full karbon |
Hlavové složení | 1 1/4" / 1 1/8" |
Kliky | Sram Apex DUB, 175 mm |
Středové složení | Sram DUB BSA 68mm wide |
Měnič | Sram Apex AXS XPLR |
Řazení | Sram Apex AXS |
Převodník | Sram 40z, ocel |
Kazeta | Sram Rival XPLR XG-1251 10/44 |
Řetěz | Sram Apex Flattop |
Náboj přední | Mavic Allroad S |
Náboj zadní | Mavic Allroad S |
Brzda přední | Sram Apex |
Brzda zadní | Sram Apex |
Brzdové páky | Sram Apex AXS |
Ráfek přední | Mavic Allroad S |
Ráfek zadní | Mavic Allroad S |
Dráty | Mavic Allroad S |
Pedály | Shimano XT PD-M780 |
Řídítka | Zipp Service Course 70 Ergo, 42 cm |
Představec | Zipp Service Course + Ti šrouby, 90 mm |
Sedlovka | Toseek karbon |
Sedlo | Selle Italia SLS |
Pláště | Michelin Power Adventure 42 mm |
Tohoto Topstouna jsem si chtěl koupit také, v katalogu barva vypadal nějak, v prodejně byla ale jiná, když jsem vzal kolo před prodejnu, kde svítilo přímé slunce, tak barva byla znovu jiná, prostě takový chameleon :-) moc pěkný, plný počet hvězd.
Kua to je ale krásný! Cenu taky nechápu :-) To jsi sehnal za super peníz někde pod plachtou tenhle archivní rámec? :-) Fakt pěkný! Představec se mi taky zamlouvá :-)
Kolo celkově super a barva naprostá paráda. Vzhledem k materiálu rámu, by se tam hodila sedlovka něco jako Canyon VCLS.
A díky za tip na ty nylonové šrouby :)
Mazec jak ten cisty vzhled s tou elektrikou a bez presmykace udela s „prumerneho“ kola na pohled spickovou raketu.. Fakt pekny..
Parádní topstone, původně jsem tohle kolo v sérii málem koupil, jen kvůli té barvě, naživo je fakt boží! A takhle hezky poskládané na té elektrice, vypadá fakt pěkně čistě.
Jen ty košíky mi tam nějak barevně neladí.
K těm záslepkám, mám to odsud: https://www.aliexpress.com/…5999061.html?… velikost M5×10 mm
Jo a nevím který cerviky to přesně máš ale mě se to vysroubovavalo, takže jsem potom prešel na tenhle plastkryt
Fakt moc pěkný…barva skvělá a celkově mi prijde tenhle jednoduchej recept na grevl neporazitelnej
Na mezeru staci dat víc omotavky nebo vrstev…vypodlozit.Potom ten tlustoch ale nemusí sedět jezdci do ruky :)
Máš to pěkný. Cena se podepsala trochu na váze, ale ve finále si na tom užiješ tak jako tak.
ZIPPáckej představec mám v hledáčku. Vypadá dobře. Tu omotávku chápu. Příště to bude lepší. Taky s tím bojuju, zejména s tou mezerou.
Zeptám se na sedlovku, všechno v pořádku? Sedí průměr a není v průřezu oválná?
Barva boží, tiše závidím
Stavím teď pro juniora gravel na ICAN rámu od Tomáše a budu rád za podobnou cenu na mechanice
BTW kam se podělo Campagnolo?
A přidám se s dotazem, kde sehnat nylon vložky do závitů pro košíky?
Polka: Záleží na tvaru řídítek a způsobu omotání. Někdy jsou odchlíplé, jindy ne. Stejný tvar má i Rival a Force novějšího typu. Někteří profíci dávají těmto pákám přednost před Redem, neboť se lépe drží (např. Jonas Vingegaard vozí Rivaly s vyměněnou pohyblivou částí páky za karbon).
nooski: A jak ty zdroje teda fungujou?:) Na čem jsi nejvíc ušetřil oproti cenám pro běžné smrtelníky?
Jsem rád, že se líbí. Nečekal jsem tolik kontroverze kvůli ceně, ale je to dáno tím, že jsem u zdroje :-)
Parádní stroj. Ale ta cena, to bude rybář naopak :-) .
Moc hezke! Jen nechapu cenu… To byla cast komponentu z nejake corky ukradene v nejakem sklepe? :D
To je veliká krása, líbí moc, dávám jasných 5 a za 30kolíků bych to bral z fleku! ;-)
Pěkné ale chtělo by to trošku dotáhnout pásku kolem pravé brzdové páky (viz foto 12).
Vyhnutý rodla jsou lepší do terénu.
Čím máš zajištený konce pásky u představce? To je nějakej suchej zip?
Libi moc! Ty sroubky se daji sehnat kde? To nutne potrebuju na checkpointy doma.
17.11.23 17:58
Parádní kousek, barva luxusní a za ty prachy je to geniální. Ty nylonový šroubky, to je super nápad! Bohužel mám v černým rámu nalisovaný stříbrný hliníkový vložky, tak by to vypadalo blbě i s těmahle červíkama :-(