tlumič "v kleci"
ale schovanej před bahnem
prase bude jako prase :-)
linear rail
pohyb zadní osy krásnej
ale leverage ratio už moc ne :-/
Zatím nejvyšší pivot s „Rising Pivot Technology“ :-)
Říkal jsem si, že na tlumič musí lítat bahno, ale mají to celkem ošéfované. Každopádně je tam tlumič jak v kleci.
(vloženo 22.11.23)
Mr.Duck: Dik za odpoved. Ovsem musim dodat, ze to je hnus fialovej. I kdyz to treba nejakou funkcnost dejme tomu ma. Za mne p.č.v.na.
Alireb: Spodní je napínák bez kterého by převodník zabíral jen na pár zubech. Horní je tam proto že někteří lidé zastávají teorii že kolo by mělo při nárazu uhnout dozadu, tak umístí hlavní čep odpružení vysoko. To způsobuje velké prodloužení zadní stavby ve zdvihu, což by škubalo za řetěz bez té kladky nahoře.
Asi budu za č…a, ale povi mne nekdo naco tam je ta dalsi kladka? Nebo jak to nazvat :-)
možná video zkresluje, nebo to poradili na správný převod, ale mně AB hýbe raminkem podstatně víc než na videu. Na HT i FS.
podle mě bude hodně záležet na velikosti oválu. AB má ovalnost 4z a 4z udělají mnohem víc na 32 převodníku než na 42
Mr.Duck: Třeba Garbaruk Oval je oválnější a hýbe s ramínkem víc (a vydržel polovinu nájezdu AbsoluteBlack Ovalu:-/)
Lm: Oval hýbe raminkem jinak na každém převodu. Proč by AB měl být jiný než ostatní? Jedině by byl méně oválný, ale ovál je ovál a geometrie je pro všechny stejná.
Jinak systém je to celkem zajímavej, ale ta digresivní křivka je blbost.
AbsoluteBlack Oval hýbe s ramínkem velmi málo, tam by nemusel být problém.
Tak mě napadá- lze high pivot provozovat s ovalem?
Když vidím, jak moc ovál tahá ramínko přehazovačky a tady jsou kolem převodníku 2 kladky napevno… To si asi moc rozumět nebude…
jIrI___: Já to nekoupil. Dal jsem to sem jako zajímavost.
Kdybych měl potřebu high pivota, tak jsem koupil Craftworks ENR V1.1 když byl ještě dostupnej. Ale moc místa na bláto tam Australané nemají :-/
to uz tady je preci viz: https://m.pinkbike.com/…ano-ep8.html
a napriklad Nicolai to uz nejakou dobu vyrabi a prodava na Eboxxu
Otázka času, kdy někdo obnoví myšlenku (e-motoru) se skrytým primárním převodem (převodovkou)…
Vyrábí už někdo high pivot balení řetězu, aby člověk kvůli délce nemusel kupovat dva?
Tyhle závody kdo udělá vyšší pivot nechápu :D Přitom by uplně stačilo, kdyby se lidi na kole nesrali tam kde to evidentně není vhodné :D
Jsem zvědavý, jestli to někdo ještě dokáže někam posunout. Třeba uchycením hlavního čepu na horní rámovku a vahadla tlumiče na lyžiny sedla.
Vsichni se ted predhani kdo vymysli vetsi zrudnost s high-pivotem.
Kabely hlavou a HP to uz je predsmrtna krec normalnich kol.
paradoxne je to strasne jednoduchy.. jako Zoceli Dobordelu .. ale je to silene :-D
ty vo.le, to musí být libozvučný stroj, když to někde proženeš bahnem… oni to konstruktéři myslí určitě dobře, ale co je moc, to je moc :)
Zas se do rámu dobře vejde flaška :). Btw. bowden k teleskopu je taky ftipnej.
Tak tu oblast tlumiče bych umývat nechtěl, jsem zvědavý na tvoje názory po první podzimní vyjížďce :))
90. léta: každý měsíc zcela nový, úplně a zcela převratný systém odpružení.
mirorek2: to mě na tom děsí nejvíc, že firma, která má jako produkt takovouto hovadinu, se uživí a dost možná i něco vydělá :D ale zase to dává naději podnikavcům, že stačí udělat něco atypického (jedno jak to vypadá a funguje), trochu toho marketingu a máš zarobeno :D