Podsedlová brašnička není třeba - všechno se vejde do schránky v rámu.
Kazeta X01.
Představec 80mm.
Tohle všechno vleze do brašničky do rámu.
Jelikož jsem již pán staršího data výroby, tak jsem se nějaký čas poohlížel po komfortním gravelu na vícedenní výletění. Nemohl jsem ignorovat Diverge s jeho systémem Future shock. A to bylo moc dobře! Právě FS skvěle „vyžehlí“ drobné vibrace, které se při vícedenních akcích sčítají, a zbytečně mi přivozovaly únavu a brnění v předloktích. Za tento vynález mají ode mě konstruktéři firmy Specialized velký palec nahoru. Obrovským plusem je i opravdu velkorysá schránka v rámové trubce. Do té je dodáno v ceně i praktické pouzdro, do kterého se vejdou všechny věci, které vozím na každou vyjížďku – viz. fotka – parádní věc. Na kole v této cenové hladině jsem hned vyměnil, dle mě nepochopitelně originál osazenou kazetu NX, za X01. Taky řetěz gx, až ho ojedu, vyměním za X01 nebo XX1. Překvapivě mi vyhovuje i originál sedlo, takže ho nemusím měnit za SQ lab, který mám na ostatních kolech. Vyměnil jsem ale sedlovku za pérovací Canyon VCLS. Jak bude fungovat teprve uvidím, ale dle recenzí je to, co se týká komfortu jízdy, přínos. Kolo nemá černou barvu, jak by se mohlo na fotkách zdát, ale má na sobě pěkné – modro-zelené pruhy. Ty jsou ale vidět jen na přímém slunci. Nájezd mám na kole zatím 400km, a musím říct, že jsem naprosto spokojený. Možná časem proběhne ještě nějaká gramařina, ale to se teprve uvidí. Jediná věc, která je malinkou chybkou na kráse je to, že je na rámu vidět sebemenší špína. Zjistil jsem ale, že se to dá dobře eliminovat, když celé kolo obalím bahnem. Takže v pohodě:) Už se těším na jaro a nějakou pořádnou vícedenní testovačku.
(vloženo 26.11.23)
Značka | Specialized |
Model | Diverge Carbon Expert |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | 56 |
Hmotnost | 9,5 |
Rám | Specialized Diverge FACT 9r carbon |
Vidlice | FACT carbon |
Tlumič | Future Shock 2.0 w/ Damper |
Kliky | SRAM Rival 1 Wide |
Středové složení | SRAM DUB BSA 68 |
Řazení | SRAM GX Eagle AXS |
Převodník | SRAM Rival 40T |
Kazeta | SRAM X01 Eagle 12s 10-50 |
Řetěz | SRAM GX Eagle, 12s |
Náboj přední | DT Swiss 370 |
Náboj zadní | DT Swiss 370 |
Brzda přední | SRAM Rival eTAP AXS, hydraulic disc |
Brzda zadní | SRAM Rival eTAP AXS, hydraulic disc |
Brzdové páky | SRAM Rival eTAP AXS |
Ráfek přední | Roval Terra C carbon rim |
Ráfek zadní | Roval Terra C carbon rim |
Pedály | Shimano PD-M8100 XT |
Řídítka | Specialized Adventure Gear Hover, 103mm drop x 70mm reach x 12º flare |
Představec | Future Stem, Pro 80mm |
Sedlovka | Canyon S15 VCLS 2.0 CF |
Sedlo | Specialized Body Geometry Power Expert |
Pláště | Pathfinder Pro 2BR, Tan sidewall, 700x42 |
Fran-tic: S řidítkama ještě uvidím. Nepraktický na nich je, že horní trubka není rovná, a bude mě to limitovat v přidělávání věcí (hrazda, BP brašna, garmin, světlo, zvonek..). Není to prostě variabilní. Na druhým gravelu, ze kterýho jsem teď udělal zimáka, jsem měnil za eastony, a ty jsou super.
Pathfindery mě docela pozitivně překvapily. Kolo jsem kupoval na podzim, takže jsem s tím jezdil i na listí a spousta bahna. Čekal jsem hrůzu, ale překvapivě dobrý. Ale až je dojedu, tak tam půjdou zase Thundera.
keymaker: tak tím se kvalita vysvětluje :)
Michale myslím, že Spešl future shock dokonce vyvíjí ve spolupráci s McLarenem nebo někým takovým. Tu schránku bych taky bral :-)
Kolo moc fajn, reálně jsem taky měl váhu kolem 9,5 kg na XL po výměně kazety a pak i šaltru za rival. Jinač co jsem teda měnil já navíc jsou řidítka – ten tvar mi přišel vyloženě nepohodlný + pláště :).
Mně je třeba u kol hmotnost tak nějak jedno. Tady by mě potěšil ten krásný lak. Možná bych dal dvě vrstvy omotávky, ať jsou řídítka víc do ruky ;-) hodně šťastných km na super Gravlu.
Krasavec, tak ať slouží a přeji hodně šťastných kilometrů! Tu máš jasných pět! ;-)
Díky za komentáře. Kolo jsem nevážil, ale přesně jak píše TK75, tak FS něco váží, a i ten rám je docela robustní. Nicméně to kolo jede fakt skvěle, klidně bych to odhadl jak kdyby mělo 8.
JáchymP – s tou VCLS uvidím, ještě jsem s tím nejel. A máš pravdu, i s origo sedlovkou je to velmi komfortní – ta zadní stavba je nízká, a sedlovka je hodně vytažená.
Esker – ta fotka mate. Je to vyfocený zešikma zezadu a zespoda. Posez velmi pohodlnej. Dokonce teď mám otočenej představec, než je montovanej origo.
Kolo pěkný jen to sedlo je od pohledu hodně zeshora dolu ve vodorovné ose.. Moc nechápu jak na tom můžeš komfortně sedět
VCLS na tomto rámu je zbytečnost, rám je sám o sobě vzadu velmi komfortní, kupodivu i víc než předek s futureshockem. Hmotnost ve velikosti 56 tipuju mírně nižší, asi jsi vážil i s tou brašnou?
Jinak kolo skvělý, budeš spokojenej, jede to jak šílený.
Já bych s tím v zimě ve sněhu nejezdil.
Karbon ram je lehkej ale f-šok ne…dohromady to není daleko od alu ramu s karbon vidlici bez f-šoku
Ale funguje to víc než nižší váha :)
Moc hezky. Akorat me trochu mate ta hmotnost, to ma s karbonovym ramem a kolama fakt devet a pul?