O téhle volovině jsem uvažoval dlouho, až jsem si ji letos pořídil v základním modelu. Jako adventure kolo a jako kolo na traily se jedná o super věc. Zatím najeto jen 500 km, ale fakt mě to jako doplňkové kolo nadchlo. Uvidíme, jak na sněhu na horách.
Jinak je to kolo, co uspokojí každou ženu (a asi i některé muže), protože při správné rychlosti a tlaku jsou vibrace od plášťů neuvěřitelné.
článek z Dánska https://www.mtbiker.cz/…trovech.html
(vloženo 14.12.23)
Značka | Trek |
Model | Farley 5 |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | L |
Hmotnost | cca 14,5 kg |
Rám | Alpha Platinum Aluminum |
Vidlice | Manitou Mastodon EXT Pro |
Hlavové složení | FSA ložiska + Cane Creek krytky |
Kliky | Race Face Next R |
Středové složení | Rotor s dvouřadými ložisky |
Měnič | Shimano Deore 12sp |
Řazení | Shimano XT 12sp |
Převodník | Race Face 28z |
Kazeta | Sram GX 10 - 52 |
Řetěz | Sram X01 12sp |
Náboj přední | Bontrager Switch 150x15 osa |
Náboj zadní | Bontrager Switch s Rapid Drive 108poe 197x12 osa |
Brzda přední | Sram G2 RSC + 180mm kotouč |
Brzda zadní | Sram G2 RSC + 180mm kotouč |
Brzdové páky | Sram G2 RSC |
Ráfek přední | SUNRingle Mulefut 80 SL, 32-hole cutout |
Ráfek zadní | SUNRingle Mulefut 80 SL, 32-hole cutout |
Pedály | LOOK X-TRACK Race |
Řídítka | Bontrager karbon |
Představec | Easton EC70 karbon |
Sedlovka | TranzX JD-YSP18 |
Sedlo | Bontrager Aeolus Comp |
Pláště | Bontrager Gnarwhal Team Issue 27.5x4.50'' jako bezduše |
Po roce ježdění jsem přidal odpruženou vidlici – změna obrovská hlavně z kopce a na ultra rozbitých trailech. Musel jsem dát níž řidítka, abych kompenzoval zdvih. Nárůst hmotnosti o kilo moc příjemný není, ale dá se s tím žít. Zatím se zdá, že Mantou Mastodon dostál svému slibu a i při nízkých teplotách funguje stejně jako ve vedrech. Hodně mě překvapil chod vidlice, která je úžasně citlivá a velmi progresivní, což spolu s dobře nastavenou low speed a high speed kompresí přináší velice dobré hospodaření se zdvihem a aktivní první část chodu.
Nakonec jsem se také rozhodl sjednotit řazení na elektriku. Původně jsem chtěl zcela analogové kolo, ale zvykat si pokaždé na jiný princip řazení mě vyáčelo. Těch opačných zařazení bylo prostě moc.
jkcz: co je za problém přehodit fatí gumy? Když to srovnám s 29 bezduš..... Fata mám přehozeného do max 10 minut… spíš méně… to zarvané patky na 29 klidně půl hoďky… na fatu nemám problém i když píchnu, za pár minut fičím dál (jel jsem letos obdobně celé Holandsko po pobřeží, přesuny vlakem, akorát na silničních fatích slickách bez vzorku od VEE, a to byl vyhledávač střepů a kamínků..... :-) )
Nějak mi přišlo zbytečný suplovat produktový fotky. Ono tam není nic nestandardního.
Kolo asi pěkný, na fotkách není pro tu krásu kolem moc vidět, ale to neva, model si může vygooglit každý. Nic pro mě, já jsem rád, že v zimě přefrčím do práce a můžu vytáhnout běžky, nebo jiný věci, co pro kolo jindy není kdy… Nikdy jsem na tom neseděl, ale řadím do stejné kategorie jako gravel (= úspěšný marketing a odolám):).
blue: já ignoroval Polsko možná 15let, ale v posledních třech letech jsem tam byl opakovaně s kolem i bez. Je tam na co koukat, infrastruktura slušně zainvestovaná, lidi až na výjimky přívětiví. Jen to okrádání ve stravovacích službách při pobřeží, to je hnus. Jedeš po německým pobřeží Baltu a vše ok, přejedeš hranici a hned v Miedzyzdrojích musíš být ve střehu.
Tome, más to moc pěkné, ať ti dělá jen radost, dávám samozřejmě pět hvězd! A též se těším na další fatí report! :-)
figur: kouknu na to… my jsme letos jeli z Malborku přes Gdansk na Lebork a pak dolů na vlak do Katowic, docela dost nás to Polsko nadchlo
Parádní kolo, asi se k Fatu taky vrátím až bude nějaká výhodná koupě.
15.12.23 05:21
Fakt super. Za 5* to je jasný. Taky si to dovedou představit, jen s využitím by to bylo horší. Ale jednou…
Pokud na to máš fyzičku, proč ne!
Fotky epický…plny počet hvězd.
figur: Fotky někde nemáš? Nějaké FB? Já tě tady ,,prudím" a sám to mám podobně.
My z Gdaňsku pro jistotu neměli lístky na kola žádné, ale já jsem kluk odvážná.-D
PK: Já ty cesty zažívám tak nějak po svým, nemám potřebu to veřejně prezentovat a taky jsem na to línej. Jó ten spoj je skvělej. Hlavně, když z Wroclawi stojíš s kolem na jedné noze ve vagónu přecpaným lidmi z práce a ze školy…
figur: Ahoj, škoda, že lidi jako Ty nedají občas report. myslím si, že nejsem sám koho by to zajímalo. Alb, kde někdo ujede 100 km a je strašný machr je tady dost(Nic ve zlém).-D
Do Trauče je z Gdaňsku velmi dobrý spoj:-)
blue: držel jsem se cca Greenway 10 + nějaké odbočky k zajištěnému ubytku. Není to rozhodně žádná přecpaná cyklodálnice naopak dost lesních cest i místy v písku (kolem Leby). Ale dalo se v tom jet, písek suchej, zůstal dole a nešel do pohonu. Vlakem do Hamburgu a zpět z Gdyně.k nám. Necelých 800km, na přelomu 8/9 měs., lidí pomálu s výjimkou středisek.
Paradni fatbike a ten clanek jsem uz taky cetl. Ja na fatbiku uz jezdim vic, nez na klasickych kolech, vcetne zavodu. Nejak vic me to bavi :-)
Pobřeží Severního moře v Dolním Sasku jsem projel před časem při cestě ze Švajcu po Rýnu, Nejel jsem až do Holandska, zůstal v Německu a co nejblíž pobřeží jsem dojel do Hamburgu. Vzhledem k 2,2" gumám se do písku moc neženu… A chce to cestu volit východním směrem.
Na fata by bylo skvělý pobřeží JAR mezi Jongensfontein a Cape Town. Jel jem kusy na klasickém mtb a bylo to opravdu pěkné. Vidíš velryby a delfíny přímo z pláže.
Na jaro mě láká https://www.nationalpark-wattenmeer.de/nds/
Úžasnej výlet, dobře sepsáno a ještě líp nafoceno. Ta severní moře mám taky rád. Letos jsem mj. jel z Hamburgu do Gdaňska podél Baltu, taky fajn. A zrovna hledám inspiraci na rok příští…
Jako rozdíl v odvalování je obrovský. Gnarwhally, ohřebované, nasazuju až v zimě v plné síle. Jinak celý rok Barbegazzi, případně ještě trochu užovkovitější Dillingery 4,0/27,5. Ale chce to dvojí záplety, protože přehazovat fatí pláště je opravdová lahůdka.
Krásný výlet v tom Dánsku!
Parádní tlusťoch . Podle fotek se dá jezdit všude a za každého počasí. Ať dělá radost.
Barbegazzi mám už připravený dozadu na léto. Zas ale Gnarwall fakt drží – na všem :-)