zajímavý kolo na prodej na buycycle za Kč 109.229
(vloženo 14.12.23)
Vlastní tohle někdo prosím? Díky. Jakékoliv UNNO, ať už elektrické a nebo mechanické. Chtěl bych se na něco zeptat. Díky..
Tjk: Ta délka je vždy o kompromisu. Kdyby to udělali nižší, dlouhá sedlovka by se dřív zastavila o spodek nad uložením tlumiče. A vyšší lidi by nadávali že je to moc nízko.
Osobně preferuji nižší ale jak jsem už psal, tady je v cestě tlumič takže to níž moc nepůjde.
nejvetsi prdel je ze mam furt UNO zafixovany jak totalni exotiku kterou v podstate nepotkas a pak jdu v Bielsku na zakladne koupit nejaky kraviny co sem zapomel doma, vlezu tam do toho kramku z kontejneru a tam z 20 kol 4 UNA a dasich asi 5 ramu povesenych na zdi :-) jinak v realu je ta trubka snad jeste delsi nez na fotkach :-)
me se ro libi naopak moc… co ale nechapu je ta dlouha sedlovka… resp. designove ji chapu ale neeozumim tomu proc ji udelali tak nesmyslne dlouhou a dost tim limitovali pouziti dlouhych teleskopek… to me dneska prijde u moderniho ramu jako dost zavazna „chyba“
Předchozí Unno rámy se mi líbí asi víc, ale i tohle by mi mohlo do baráku. :)
Antik: Většinu vody vypiju cestou nahoru, dolů jedu skoro s prázdnou :)
Jak jsem psal, u endura mám dost věcí výš na prioritě než pár cm nižší těžiště, pokud je to v rámci nějaké normy. Ale řekl bych že je to asi tak stejně podstatné jako jestli je to virtual nebo třeba fsr.
DePaX: Je jednoznačně designovaný tak akorát na to, aby se z něho každý estét zeblil :D
Duck: tak rozdíl v těžišti pozná každej ale zrovna ten karbon tam neváží vůbec nic a použití té těžké Fox sedlovka udělá víc.
Navíc když máš všecko nízko, tak si nejtěžší věc, třičtvrtě kila bidonu musíš dát o to vejš.
DePaX: V tomto případě půjde o snahu odlišit se od hlavního proudu, některých lidem to imponuje.
Když myslíte. Co já o tom vím, jsem jen amatér ale rozdíl v těžišti teda poznám. I když je mi jasný že mě zkusíte přesvědčit že to poznat nemůžu :)
Jestli tenhle rám není designovaný na to, aby veškerá hmota byla co nejníž, tak na co teda?
S tim těžištěm to teda neplatí, to je spíš o tom přepákování, umístění tlumiče, vahadel, ložisek. Ale jestli dají tu 100g horní trubičku o 100mm výš, na těžišti nijak nepřidá. Zase to musej dohnat masivnějším komínem sedlov trubky.
Nejakou roli to hrat bude, ale rekl bych minimalni. Nejvetsi vliv na teziste ma vyska stredu vs delka klik vs prumer kol
No a pak taky pokud je jezdec kopyto, tak mu nepomuze nic
Ukrutony : Áno, nízký těžiště rámu. Kolo a jezdec není jeden tuhý kus. Je to dost znát.
Nízký těžiště jako čeho? Rámu? Když na to pak sedne 80+kg ogearovanej endurista? :D
DePaX: Nizky teziste je hodne super, ale u kola s teleskopem budu radsi mit tlumak vertikalne pred sedlovou trubkou, nez pod. Neni to unikatni problem tohohle kola samozrejme, i S Enduro jsem kvuli malemu zasunuti sedlovky musel vyradit z vyberu a mnoho jinych popularnich znacek to tak dela, tak to asi bude spis muj problem :) Ale ja mam rad sedlo nizko a dlouhy teleskop.
Byt to DH s nizsim kominem tak se mi to i libi :)
Celkem se mi to líbí, ale nekoupil bych si to. Fyziku neokecáš a trojúhelník je trojúhelník. Jasně že to může fungovat může to i vydržet ale za cenu vyšší hmotnosti, a nedáš do toho dlouhou sedlovku.
Nicméně pokud to někomu vyhovuje, je hezký vidět něco odlišného občas :)
;Kdyby to prasklo pod 60 kg Průdkovou, tak by to bylo opravdu hodně špatné :-) .
plysovykozisek: Jojo, to musí prasknout, Průdkový už to určitě muselo prasknout mnohokrát :)
14.12.23 23:43
To snad logicky musí pod tou sedlovkou prasknout, když je to tak vytažený.